logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polski start-up podwoił przychód i planuje ekspansję zagraniczną

  PR 28.07.2016, przeczytano 878 razy

Rentowność od 1. miesiąca działalności i 2 miliony przychodu – OptAd360.com udowadnia, że można skutecznie podbijać rynek innowacyjnymi usługami także w Polsce. W czym tkwi tajemnica sukcesu firmy?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polski-start-up-podwoil-przychod-i-planuje-ekspansje-zagraniczna,29426,artykul.html

Jak pokazało badanie Whitepress, 64,5 proc. właścicieli serwisów internetowych i blogów zarabia na reklamach, a jednocześnie 31,7 proc. z nich uważa ten sposób zarabiania za najmniej skuteczny. Powodów tego stanu rzeczy może być wiele. Po pierwsze, rosnące w lawinowym tempie grono internautów blokujących przekazy reklamowe – eksperci z branży reklamowej oszacowali, że globalne straty, jakie do końca 2016 roku poniosą z tego tytułu wydawcy, wyniosą 25 mld dolarów. Po drugie, w dalszym ciągu niska świadomość wydawców w zakresie możliwości oferowanych przez nowe technologie takie jak programmatic. Po trzecie, brak wiedzy właścicieli witryn internetowych dotyczących sposobów optymalizacji powierzchni reklamowych oraz monetyzacji stron internetowych.

Zapotrzebowanie na rynku na tego rodzaju usługi dostrzegli byli menedżerowie Wp.pl oraz Money.pl, Jakub Szczepankowski i Jarosław Wisłocki, założyciele start-upu OptAd360.com. – Szacujemy, że w Polsce istnieje przynajmniej 5000 serwisów, które mogłyby korzystać z przychodów reklamy kupowanej w modelu programmatic. W ten sposób przychody reklamowe polskich e-wydawców mogłyby wynieść łącznie od 100 do 150 mln złotych rocznie – informuje Jakub Szczepankowski z OptAd360.com. – Ze względu na brak wiedzy i niedostępność technologii, wielu wydawców nie zdaje sobie sprawy, że może osiągać wyższe przychody, wykorzystując inteligentne reklamy. Stąd też narodził się pomysł na nasz start-up. Chcemy pomóc e-wydawcom optymalizować powierzchnie reklamowe, korzystając z ogromnego wachlarza możliwości programmatic – dodaje ekspert.

O tym, że odzew wśród wydawców portali internetowych na usługi oferowane przez OptAd360.com jest duży, najlepiej świadczą bardzo dobre wyniki finansowe spółki, osiągane pomimo braku inwestora. W ostatnim czasie grono klientów OptAd360.com powiększyło się m.in. o Gremi Business Polska, do którego należą takie serwisy jak Rp.pl i Parkiet.com, Bonnier Business Polska, właściciel Bankier.pl oraz Pb.pl czy Grupę Wirtualna Polska np. Abczdrowie.pl, Parenting.pl.

Po sześciu miesiącach działalności na polskim rynku, przekroczyliśmy 2 mln złotych przychodu i celujemy w kolejne 4 mln w drugiej połowie roku – mówi Jakub Szczepankowski z OptAd360.com. – Nasze przychody z czerwca 2016 roku w porównaniu do stycznia 2016 urosły o ponad 200 proc. – podkreśla Szczepankowski.

Start-up zatrudnia obecnie 9 osób, a w planach jest powiększenie zespołu o kolejne 6-8 osób w najbliższych miesiącach. Z myślą o intensywnym rozwoju firmy, OptAd360.com zmienił niedawno siedzibę na większe i przestronniejsze biuro. Start-up planuje w ciągu najbliższych miesięcy przeprowadzenie ekspansji na rynki zagraniczne, w związku z czym rozpoczął rozmowy z inwestorami.

Źródło: OptAd360.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764