logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polski Związek Głuchych i Group One zakładają agencję Unmute

  PR 11.10.2023, przeczytano 915 razy
ilustracja

Polski Związek Głuchych i grupa marketingowo-technologiczna Group One rozpoczynają wspólne przedsięwzięcie biznesowe, którego celem jest pomoc firmom, markom oraz środowiskom osób z niepełnosprawnościami w skutecznej walce ze wszelkimi formami wykluczenia. UNMUTE to pierwsza tego typu inicjatywa na rynku komunikacji marketingowej łącząca biznes i NGO.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polski-zwiazek-gluchych-i-group-one-zakladaja-agencje-unmute,401688,artykul.html

UNMUTE oddaje głos osobom z niepełnosprawnościami

UNMUTE to wyjątkowa inicjatywa na rynku komunikacji marketingowej i pionierskie w tej branży wspólne przedsięwzięcie biznesu i NGO. Doświadczona grupa marketingowo-technologiczna Group One wspólnie ze stowarzyszeniem Polski Związek Głuchych (PZG) utworzyły spółkę, która jako ekspert od inkluzywności w biznesie będzie wspierała firmy, marki i inne podmioty komercyjne oraz środowisko osób z niepełnosprawnościami (OzN) w skutecznej walce ze wszelkimi aspektami wykluczenia OzN.

Założenie agencji UNMUTE jest kolejnym krokiem w rozwoju długofalowej współpracy Polskiego Związku Głuchych i Group One trwającej od 2016 roku. W tym czasie będąca częścią Group One, agencja Change Serviceplan oraz PZG zrealizowali i przeprowadzili wspólnie 3 duże kampanie społeczne podejmujące temat wykluczenia osób głuchych z życia społecznego i kulturalnego. Jedną z nich było stworzenie zespołu złożonego z pięciorga głuchych artystów, występujących również pod nazwą UNMUTE. Efektem tych działań było zakwalifikowanie się zespołu UNMUTE w 2022 roku do preselekcji konkursu Eurowizji.

Group One jest ekspertem w obszarze biznesu i komunikacji marketingowej, a nasze stowarzyszenie od lat działa na rzecz wyrównywania szans osób Głuchych oraz z innymi niepełnosprawnościami, współpracując przy tym z innymi organizacjami działającymi na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Połączenie sił to fantastyczna okazja, żeby naszą wiedzę i doświadczenie przekuć w realne działania na rzecz tworzenia społeczeństwa świadomego problemów osób z niepełnosprawnościami. Ważne jest to, że UNMUTE to przedsięwzięcie biznesowe — będziemy nie tylko edukować i dbać o dostępność, ale również tworzyć możliwości uczestniczenia w biznesie osobom z niepełnosprawnościami. Ten innowacyjny i wielowymiarowy koncept biznesowo-społeczny, jest konsekwencją ogromnego sukcesu, jaki odniósł nasz poprzedni wspólny projekt, czyli stworzenie z agencją Change Serviceplan zespołu głuchych wykonawców, który zdołał się zakwalifikować do finału polskich eliminacji do Eurowizji. Pomyśleliśmy, że czas na kolejny ambitny krok.

Krzysztof Kotyniewicz, prezes zarządu Polskiego Związku Głuchych

UNMUTE — angażowanie, dostępność, edukacja

Agencja UNMUTE powstała z potrzeby prowadzenia działań długoterminowych na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Jesteśmy nastawieni na realizowanie celu społecznego, ale wykorzystujemy do tego zasady rynkowe. Pomysł jest prosty: z jednej strony angażujemy firmy i organizacje w projekty uwzględniające inkluzywność, z drugiej — angażujemy osoby z niepełnosprawnościami do realizacji tych projektów. Wiemy, że nasi klienci rozumieją potrzebę tworzenia sprawiedliwego, dostępnego świata biznesu i doceniają autentyczną, unikalną perspektywę, jaką daje współpraca z osobami z niepełnosprawnościami.

Monika Rosłoniec, General Manager UNMUTE

Agencja UNMUTE będzie skupiona na działaniach inkluzywnych dla OzN, takich jak likwidowanie barier w komunikacji, ułatwianie procesu zakupowego, angażowanie w projekty biznesowe, edukacja i promowanie filozofii oraz dobrych praktyk w obszarze inkluzywności.

Trzema kluczowymi filarami jej działalności są:

  • Angażowanie w projekty biznesowe poprzez agencję talentów, w której portfolio znajdą się osoby z niepełnosprawnościami, np. aktorzy, modele, a w przyszłości również fotografowie, operatorzy, designerzy i inni przedstawiciele środowisk kreatywnych. Osoby z niepełnosprawnościami będą również angażowane do projektów biznesowych w roli ekspertów oraz podwykonawców.

  • Zapewnienie dostępności poprzez udogodnienia, takie jak napisy, audiodeskrypcja, tłumaczenia na polski język migowy oraz specjalistyczna produkcja treści. Agencja zajmie się także audytami i wdrożeniami dostępnościowych rozwiązań w biznesie.

  • Edukacja w obszarze inkluzywności, obejmująca szkolenia dla firm, kursy online, badania oraz kampanie społeczne, które wspierają rozwijanie świadomości i praktyk inkluzywnych. UNMUTE będzie pomagać w likwidowaniu barier utrudniających osobom z niepełnosprawnościami uczestnictwo w życiu społecznym.

UNMUTE, a prawodawstwo

Od czerwca 2025 roku firmy prywatne w Europie będą zobowiązane do przestrzegania European Accessibility Act, czyli dyrektywy Unii Europejskiej mającej na celu poprawę dostępności produktów i usług dla osób z niepełnosprawnościami. Celem UNMUTE jest już dziś wypracowanie dobrych praktyk komunikacyjnych, w których dostępność będzie biznesowym standardem.

Europejski Akt o Dostępności (EAA – European Accessibility Act) to pierwsza kompleksowa regulacja dotycząca dostępności w prawie Unii Europejskiej, która obejmuje podmioty sektora prywatnego. Dyrektywa EAA obejmie firmy w całym łańcuchu dostaw od producentów, przez dystrybutorów i importerów, po usługodawców.

Jako PZG obserwujemy, że zmiany w temacie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich reprezentacji nie następują wystarczająco szybko. Nie chodzi przecież o spełnianie biurokratycznych wymogów, a o to, by dostrzec potrzeby tych osób. Przecież są to osoby, które chcą i powinny mieć możliwość korzystać z telewizji, internetu oraz całej dostępnej technologii w jak największym stopniu. Ponadto powinny być również brane pod uwagę przez firmy tworzące reklamę i komunikację w mediach. W końcu reklama otacza nas zewsząd i tworzy dzisiejszy mainstream oraz kształtuje trendy. Włączenie osób z niepełnosprawnościami w ten obszar może pomóc w społecznym “oswojeniu” tematu uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w życiu społecznym. W naszym wspólnym działaniu widzimy dwa bardzo ważne aspekty. Jest to reprezentacja osób z niepełnoprawnościami w głównym nurcie komunikacji oraz tworzenie treści dostępnych dla wszystkich. To właśnie nasza misja i razem z Group One wierzymy, że to się uda!

Krzysztof Kotyniewicz, prezes zarządu Polskiego Związku Głuchych

UNMUTE dla BLIKA

Pierwszym klientem UNMUTE został BLIK. Agencja we współpracy z Change Serviceplan (również Group One) zrealizowała pięć krótkich filmów, w których Tomasz Kot w żartobliwy sposób przypomina o zwracaniu pożyczonych pieniędzy. “Strofki”, to pięć piosenek zaśpiewanych przez aktora w różnych stylach muzycznych: disco polo, rock, opera, rap oraz techno. W strofce Techno Tomasz Kot słowa piosenki wykonuje w polskim języku migowym. BLIK chce w ten sposób podkreślić, że dostrzega potrzebę tego, żeby treści marketingowe były dostępne dla wszystkich. Wszystkie przygotowane materiały są dostępne w wersji z napisami, audiodeskrypcją oraz tłumaczeniem na polski język migowy.

Chcemy przekonywać naszych klientów, że stawianie na inkluzywność jest korzystne dla nich i ich biznesów. Jest to również doskonała szansa na poszerzenie grupy odbiorców, zwiększenie zaangażowania wśród osób ceniących sobie działania marek w tym obszarze. Ponadto inkluzywne podejście pozwala budować wizerunek organizacji zaangażowanej społecznie

Monika Rosłoniec, General Manager UNMUTE

Źródło: Group One

groupone.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Feeders Agency z kampanią Old Spice na trzech rynkach
Agencja Feeders ruszyła z nową kampanią influencerską dla Old Spice na rynku polskim, czeskim i węgierskim. Pod hasłem “Żele Old Spice – świeżość, o której śnisz”, angażując popularnych influencerów, marka chce trafić z produktami pod prysznic do młodych mężczyzn.
UM wygrywa przetarg Vinted
Vinted, platforma C2C służąca do sprzedaży i zakupu odzieży i akcesoriów modowych z drugiej ręki, wybrała w przetargu mediowym ofertę UM (IPG Mediabrands).
Polygon Streaming - technologia HTC usprawni integrację modeli 3D
VIVERSE, platforma do przetwarzania przestrzennego firmy HTC, uruchamia nową samodzielną usługę dla swojej autorskiej technologii Polygon Streaming, udostępniając ją po raz pierwszy poza VIVERSE. Dzięki temu twórcy będą mogli elastycznie integrować interaktywne modele 3D na różnych urządzeniach, w tym na smartfonach, tabletach, laptopach/komputerach PC lub zestawach XR.
MullenLowe Warsaw z kolejną odsłoną kampanii Provident
Agencja MullenLowe Warsaw przygotowała nową, odświeżoną odsłonę kampanii „Mam plan” firmy pożyczkowej Provident. Działania reklamowe wystartowały 14 lipca i obejmują szerokie spektrum mediów, w tym telewizję oraz intensywne działania w internecie.
Nowy standard sponsoringu Kompanii Piwowarskiej
Szacunek dla środowiska naturalnego, pozytywne i inkluzywne doświadczenia uczestników wydarzeń, promocja odpowiedzialnego spożywania alkoholu i zachowanie umiaru – takie mają być aktywacje współorganizowane i sponsorowane przez Kompanię Piwowarską. Firma skupia się na zapewnieniu wyjątkowych doświadczeń festiwalowych, które idą w parze z wartościami...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764