logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polskie „Highways to hell” - kampania edukacyjna

  PR 12.07.2019, przeczytano 859 razy
ilustracjastrzałka

W 2018 r. na polskich autostradach doszło do 434 wypadków, w których zginęły 52 osoby, a 636 zostało rannych. Dlatego Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego rozpoczyna kampanię edukacyjną Bezpieczna autostrada – to dziecinnie proste, której głównym celem jest przypomnienie o trzech zasadach zwiększających bezpieczeństwo na autostradach – utrzymywanie odpowiedniego odstępu pomiędzy pojazdami, patrzenie w lusterka oraz trzymanie się, w miarę możliwości, prawego pasa ruchu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-_highways-to-hell_---kampania-edukacyjna,383228,artykul.html

Lipiec to  jeden z trzech najgorszych miesięcy pod względem liczby wypadków na polskich drogach. Jak wskazują policyjne dane w 2018 r. 9,6 proc. (czyli 3 029) wypadków miało miejsce właśnie w tym miesiącu. W sierpniu natomiast doszło do 2 951 wypadków, czyli 9,3 proc. ogółu. Eksperci wskazują, że paradoksalnie to latem, podczas dobrych warunków pogodowych, dochodzi do większości incydentów na drogach.

Dane, które budzą niepokój

Wprawdzie wypadki zdarzają się wszędzie, jednak na uwagę zwraca fakt, że polskie autostrady należą do najbardziej niebezpiecznych w Europie. Jak mówi Maciej Wroński, członek zarządu Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego,

- Już w 2017 roku Najwyższa Izba Kontroli wskazywała, że na każdy tysiąc kilometrów na autostradach w porównaniu do innych dróg jest pięć razy więcej wypadków. Tymczasem powinno być na odwrót, ponieważ po to budujemy autostrady, po to nie pozwalamy na nich się poruszać innym uczestnikom ruchu, po to są to drogi, gdzie jezdnie są dla każdego kierunku oddzielone odpowiednim pasem zieleni, czy też barierą energetyczną, po to je tak konstruujemy, żeby było bezpiecznie. Dlatego dziwić może aż tak duży stan zagrożenia na tych drogach.

ilustracjastrzałka

Na początku wakacji, kiedy ruch na autostradach wzrasta i zaczynają się nimi poruszać ludzie, którzy po drogach szybkiego ruchu jeżdżą sporadycznie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego przypomina trzy dziecinnie proste zasady:

  • utrzymuj odpowiedni odstęp
  • patrz w lusterka
  • trzymaj się prawego pasa ruchu

- Spełnienie tych trzech warunków może sprawić, że więcej z nas bezpiecznie wyjedzie oraz wróci z wakacyjnego wypoczynku - mówi Agata Gajos, dyrektor zarządzająca Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego. Oczywiście należy o nich pamiętać nie tylko na autostradach, ale tam niezastosowanie się do nich może rodzić bardzo poważne konsekwencje – dodaje.

ilustracjastrzałka

Stowarzyszenie w ramach kampanii przygotowało spoty edukacyjne, których konwencja wprost oddaje przekaz akcji. Proste obrazki, które jest w stanie narysować nawet dziecko, symbolizują trzy dziecinnie proste zasady, których powinien przestrzegać każdy kierujący pojazdem. Niestety, w prawdziwym życiu nie pojawi się jak w spocie magiczny superbohater, który za nas spojrzy w lusterko czy zapewni bezpieczny odstęp i uchroni nas przed wypadkiem. To my sami musimy uruchomić wyobraźnię, by zapewnić bezpieczeństwo nie tylko sobie i swoim najbliższym, ale także innym uczestnikom ruchu drogowego.

Spoty promujące zasady omawiane w ramach kampanii oraz inne, przydatne wskazówki dotyczące zwiększania bezpieczeństwa na drogach można zobaczyć na stronie internetowej oraz fanpagu Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Źródło: Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764