logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polskie firmy VR przodują na liście najlepszych na świecie

  PR 19.08.2019, przeczytano 1461 razy
ilustracja

Rozwiązania z zakresu wirtualnej rzeczywistości zyskują w Polsce na popularności. Narzędzia VR coraz częściej wykorzystywane są nie tylko w grach, lecz także w biurach architektonicznych czy firmach meblowych. Polskie firmy eksperymentują z nowatorskimi narzędziami i uczestniczą w realizacji projektów VR, które cieszą się globalną popularnością.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-firmy-vr-przoduja-na-liscie-najlepszych-na-swiecie,383635,artykul.html

– Polska jest jednym z najważniejszych graczy na rynku VR, dlatego że bardzo szybko zaczęliśmy efektywnie wdrażać te technologie. W Polsce od samego początku tej nowej ery VR-u, która zaczęła się około roku 2013-2014, zaczęły pojawiać się firmy, które robią aplikacje VR i gry. I w tym momencie firmy te są wśród światowych liderów, tworząc aplikacje biznesowe dla największych firm na świecie – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Piotr Baczyński, prezes zarządu Immersion VR.

Polskie firmy VR coraz częściej doceniane są za granicą. Immersion VR zaprojektowało niedawno na zlecenie Smithsonian Channel i we współpracy z NASA aplikację Apollo’s Moon Shot AR z okazji 50. rocznicy lądowania misji Apollo na Księżycu. Oprogramowanie pozwala przenieść się na powierzchnię Księżyca w wirtualnej rzeczywistości, przeprowadzić 11 eksperymentów naukowych i odpalić rakietę Saturn V w rzeczywistości rozszerzonej. Aplikacja pełni także funkcję biblioteki archiwalnych filmów i zdjęć poświęconych misji Apollo. Firma ma też na swoim koncie aplikację T-Rex – The Ultimate Predator opracowaną dla Muzeum Historii Naturalnej w Nowym Jorku, w której można oglądać Tyranozaura w jego naturalnym środowisku.

Polscy deweloperzy z branży VR skupiają się także na lokalnych produkcjach, które mają wypromować wirtualną rzeczywistość w Polsce. W projekcie Wykreślona Warszawa od Pictureworks, użytkownicy mogą przespacerować się po modernistycznej makiecie Warszawy, stworzonej w oparciu o plany architektoniczne z lat 30.

– Wirtualna rzeczywistość przyjmuje się w Polsce dość dobrze. Są branże, które bardzo dużo zyskują na wykorzystaniu tej technologii. Przede wszystkim te, które potrzebują pokazać swój produkt, swoją ofertę w skali rzeczywistej, w skali 1:1, czyli np. deweloperzy nieruchomości, firmy sprzedające meble, wyposażenie wnętrz. Polskie firmy są często w tych obszarach bardziej zaawansowane niż ich konkurencja z Zachodu – twierdzi ekspert.

W produkcji aplikacji VR dla biznesu wyspecjalizowali się deweloperzy z Cinematic VR. Firma realizuje oprogramowanie VR oraz AR dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Na swoim koncie ma już m.in. aplikację wizualizacyjną dla The Beds, która pozwala osadzić meble producenta w rzeczywistości rozszerzonej czy film VR opracowany na zlecenie Ośrodka Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej, który ma być jednym z elementów szkolenia przyszłych pilotów.

– Do tej pory gogli VR było niewiele na rynku, były dosyć drogie, wymagały specjalistycznego sprzętu i wyszkolonej załogi, żeby je obsługiwać. W związku z tym głównie kierowaliśmy naszą ofertę do firm. W tym momencie to się zmienia. Pojawiają się gogle VR, które są bardzo efektywne, tanie i powszechnie dostępne. Nowe gogle Oculus, dostarczają wszystkiego, czego wymagamy od VR-u, a kosztują około dwóch tysięcy złotych, także bariera wejścia w VR bardzo się zmniejszyła. Z kolei rozszerzona rzeczywistość stała się standardową funkcją praktycznie wszystkich smartfonów i tabletów – przekonuje Piotr Baczyński.

Według analityków z firmy MarketsandMarkets wartość globalnego rynku wirtualnej rzeczywistości w 2018 roku wyniosła 7,9 mld dol. Przewiduje się, że do 2024 roku wzrośnie ona do 55,7 dol. przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 33,5 proc.

Źródło: Newseria Innowacje, Immersion VR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764