W ciągu czterech lat liczba smartfonów wzrosła 27 razy. Mimo to nadal duże polskie marki nie nadążają za trendem. Kto radzi sobie najsłabiej?
Duże marki, działające w Polsce, nie radzą sobie dobrze w mobile. Strona się nie wyświetla, wyświetla się z błędami, lub ładuje się jej desktopowa wersja. Jak wynika z badania LoveMobile, przeprowadzonego dla Interaktywnie.com, jedynie osiemnastu producentów, z 200 badanych, zdaje sobie sprawę z siły mobile i działa dobrze w tym segmencie.
Najlepiej funkcjonują marki zgromadzone w kategoriach: rekreacja i kultura, transport oraz łączność (kategorie wytypowane zostały na podstawie koszyka dóbr i usług GUS), a w czołówce znalazły się takie brandy jak: Winiary, Reserved, Orlen, Samsung i HBO.
Najsłabiej radzą sobie firmy reprezentujące takie kategorie jak alkohol i tytoń oraz zdrowie. Jednak ich promowanie i reklamowanie podlega daleko idącym ograniczeniom, stąd ich obecność z internecie jest dużo słabsza, niż innych marek.
Źródło: Interaktywnie.com