logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polskie marki podczas Helsinki Design Week. Kogo zobaczymy?

  PR 03.09.2018, przeczytano 412 razy
ilustracjastrzałka

Wrzesień jest najbardziej pracowitym okresem w fińskim świecie designu. Dlaczego?  Bo to właśnie w tym miesiącu odbywa się Helsinki Design Week, czyli największe w Północnej Europie, coroczne wydarzenie, prezentujące projekty z wielu dziedzin, m.in. mody, architektury czy kultury miejskiej. W całym mieście prezentowane będą wystawy – w tym również wyjątkowa polska ekspozycja, The Nature of Things – a na niej, 14 produktów odzwierciedlających polskie rzemieślnictwo, lokalną tradycję, a jednocześnie, innowacyjność. Wystawa będzie dostępna w Messukeskus w Helsinkach, od 12 do 16 września. Które polskie marki zobaczymy w Finlandii?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-marki-podczas-helsinki-design-week.-kogo-zobaczymy,37759,artykul.html

Fiński design kojarzy się przede wszystkim z prostotą, wysokiej jakości rzemiosłem i nawiązywaniem do natury. To sprawia, że polskie produkty doskonale wpisują się w tamtejszy sposób projektowania. Wystawa The Nature of Things,prezentująca współczesne polskie projekty, to rozważanie na temat unikatowości przedmiotu, jego funkcji i formy. Ekspozycja ma na celuprzybliżenie międzynarodowej społeczności współczesnego polskiego wzornictwa i jego specyfiki.

Polska reprezentacja w Finlandii

Ręcznie tkane Kilimy z Polski, ikona lat 60 w postaci fotela 366 Metal czy kolekcja plakatów od łódzkiego Studia Warto, to tylko kilka z 14 produktów polskich marek, które znajdą się na wystawie.Wybrane przedmioty prezentowane są przez pryzmat trzech uzupełniających się nurtów będących źródłem inspiracji dla rodzimych twórców.

Lokalność, tradycja i innowacja

Pierwszy z nurtów, lokalność – skupia się na wykorzystaniu form, technik rzemieślniczych i materiałów wyrastających z lokalnych tradycji, tak jak w przypadku kilimów od Tartaruga, ceramicznych naczyń od Mleko Living lub August Design Studio. Kolejnym źródłem inspiracji jest tradycja – czerpanie z kultury poprzednich pokoleń, nawiązanie dialogu z przeszłością, ale także stworzenie nowych definicji dla gotowych rozwiązań, charakterystyczne dla projektów 366 Concept i Projekt68.

- Od początku istnienia naszej firmy stawiamy na jakość materiałów i ich lokalne źródła. Polska ma niesamowitą tradycje włókienniczą, dlatego warto wykorzystywać jej dorobek. Dodatkowo dzięki zaangażowaniu Łódź Design Festival i takim okazjom, jak wystawaThe Nature of Things, mamy możliwość prezentacji naszych koców z kolekcji YETI na arenie międzynarodowej – mówi Konrad Hulak z HOP DESIGN.

Innowacja natomiast, to odważne spojrzenie w przyszłość przy jednoczesnym wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Jest to obszar eksploracji, w którym polscy projektanci dotykają tych samych problemów i mówią tym samym językiem, co najlepsi reprezentanci tej dyscypliny na świecie.

- Dziś mocniej niż kiedykolwiek znaczenia nabiera tradycja lokalna, historia, świadomość odrębności. Jednocześnie intensywny rozwój technologii nie pozwala zapomnieć o konieczności reagowania na wciąż nowe rozwiązania. Marki, które będziemy mieć okazję oglądać podczas wystawy doskonale łączy w swoich projektach te cechy– mówi Michał Piernikowski, dyrektor Łódź Design Festival.

Wyróżnione trzy nurty definiujące naturę polskiego wzornictwa, analizowane wspólnie pozwalają zobaczyć zjawiska, które budują tożsamość kulturową oraz wpisują polskie projektowanie w kontekst międzynarodowy.

Wystawa dostępna będzie od 12 do 16 września 2018 roku w Messukeskus, zlokalizowanym w Helsinkach. Zobaczymy na niej także: ZACZYN, JULIA, WellDone Dobre Rzeczy, LUMIO, Two or three things, Wood&Paper, Goldie&Oldie.

Źródło: HOP DESIGN

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764