logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Polskie Radio - Głosy z przeszłości

  PR 07.12.2016, przeczytano 843 razy
ilustracja

Wykorzystaliśmy zakurzony zasób – archiwum dźwięków Polskiego Radia – aby w nowoczesny, mobilny sposób dotrzeć do młodych ludzi. Sprawiliśmy, że miasto i miejsca, które znamy z naszej codzienności zmieniły się w podróż w czasie, a uczestnicy kampanii przenieśli się w przeszłość, odkrywając zamierzchłe czasy za pomocą zapomnianych dźwięków


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-radio---glosy-z-przeszlosci,30767,artykul.html

Brief

Polskie Radio ma najbogatsze archiwum dźwięków w kraju, regionie, a kto wie, czy nie i dalej. Ponad 90 lat naszej unikalnej historii, wszystko zamknięte w dźwiękach – od komunikatów wojennych z 1939 roku, przez wizyty Papieża w Warszawie (niech zstąpi Duch Twój..!), po koncert Michaela Jacksona w postkomunistycznej Polsce. Tylko co z tego, skoro nikt się tym nie interesuje? Niejedno archiwum kryje w sobie skarby – problem polega na tym, że mało kto ma siłę / chęć / pomysł, żeby się nad nimi pochylić. Żyjemy szybko, z głowami w telefonach, nie grzebiemy w tym, co było.

Pomysł

Z głowami w telefonach biegniemy przed siebie i nie mamy momentu, żeby pomyśleć nad tym, co było. Stąd nasz pomysł – odkurzmy skarby Polskiego Radia tak, żeby Polacy z 2015 znaleźli w nich coś dla siebie! Na czym polegał pomysł?

Rozwiązanie

Stworzyliśmy specjalną aplikację mobilną, za pomocą której pozwalaliśmy użytkownikom posłuchać historii, które miały miejsce dokładnie tam, gdzie teraz są, poprzez mapowanie GPS i kontekstowe podsuwanie im contentu z archiwum. Czyli najprostsza rzecz na świecie - jesteś na placu Piłsudskiego? Dziś możesz kupić tam watę cukrową i pójść do Sofitel Victorii do kasyna, ale jedno kliknięcie przeniesie Cię do 1979 i legendarnej wizyty Ojca Świętego. Zamknij oczy, załóż słuchawki, przenieś się w czasie. To cały nasz pomysł. Prosty, a jakże potężny. W naszej aplikacji mogłeś posłuchać historycznych polityków – przemówienie marszałka Piłsudskiego odsłuchiwane przed Pałacem Prezydenckim robi piorunujące wrażenie, artystów – Agnieszka Osiecka przeczyta Ci swój wiersz przed domem na Francuskiej - i generalnie zapoznać się z tysiącami fascynujących nagrań z przeszłości, wszystko w teraźniejszości.

Źródło: Dentsu Aegis Network Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764