logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polskie Radio walczy ze „skretynieniem obywateli”. Zmielą 6 tys. beretów Trójki

   02.10.2019, przeczytano 935 razy
ilustracjastrzałka
fot. facebook.com/Trojka.PolskieRadio

6 tysięcy różowych beretów opatrzonych logotypem radiowej Trójki idzie na przemiał. Gadżet wymyślony przez odwołaną w 2016 r. z funkcji dyrektora Magdę Jethon był krytykowany przez posła PiS i szefa Rady Mediów Narodowych Krzysztofa Czabańskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-radio-walczy-ze-_skretynieniem-obywateli_.-zmiela-6-tys.-beretow-trojki,384181,artykul.html

Według informacji przekazanej przez Magdę Jethon Gazecie Wyborczej, zakupiono w sumie 10 tys. filcowych beretów w firmowym „trójkowym” kolorze z antenką i haftowanym napisem „Trójka, Polskie Radio”. Połowa tej partii przeznaczona była do rozdania, zaś pozostałe miały być sprzedawane. Koszt produkcji wynosił 9,90 zł, a gadżety sprzedawano w cenie 20 zł.

- We wrześniu 2016 r. Krzysztof Czabański – za poprzednich rządów PiS prezes Polskiego Radia, teraz poseł PiS i szef Rady Mediów Narodowych – wyjął beret na antenie TVP Info i stwierdził, że za sprawą takich właśnie gadżetów Polacy mieli być „skretyniałymi obywatelami”. – Zaraz potem ówczesny wicedyrektor Trójki Szymon Sławiński zakazał sprzedaży oraz rozdawania beretów – wspomina Jethon w rozmowie z Wyborczą.

Jak informuje gazeta, losem beretów zajął się osobiście prezes spółki skarbu państwa Polskie Radio Andrzej Rogoyski który zdecydował, że gadżety nie będą już dostępne internetowym sklepie PR, a cały pozostały zapas 6 tys. sztuk zostanie zutylizowany.

Cytowana przez gazetę rzecznik prasowa Polskiego Radia Ewelina Steczkowska tłumaczy, że berety nie cieszyły się rzekomo zainteresowaniem i oceniła, że ich dalsze przetrzymywanie nie ma sensu. Tymczasem dziennikarskie źródła w internetowym sklepie Trójki twierdzą, że berety są w normalnym, zdatnym do użytku stanie.

Autorka pomysłu na gadżet, Magdalena Jethon została odwołana ze stanowiska na początku 2016 roku, zaraz po przejęciu mediów publicznych przez PiS. Z anteny znikły wówczas audycje m.in. Jerzego Sosnowskiego, Marcina Zaborskiego, Michała Nogasia, Artura Andrusa, Roberta Kantereita, Wojciecha Zimińskiego, Artura Orzecha, Jurka Owsiaka czy Pawła Sołtysa. Teraz z magazynów zniknąć ma 6 tys. beretów pozostałych po ówczesnej dyrektor Trójki.

Źródło: Gazeta Wyborcza

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

60 tys. do śmieci.
To się nazywa niegospodarność!

avatar użytkownika
,

Nie. To się nazywa czystość klasowa.  

,

I pomyśleć, że taki Szwed, podaje się do dymisji jak przypadkiem wyda kilka koron ze służbowej karty.
A tutaj 60 tys. do śmieci i wszyscy są przekonani, że tak ma być.
  

avatar użytkownika
,

Podobnież że nie wszyscy - w tym sklepie internetowym chyba jakaś V kolumna została, skoro insynuują dobry stan beretów...  

Najnowsze w tym dziale

18 listopada do oferty serwisu streamingowego CANAL+ online włączono ogólnodostępne kanały TVP 1 i TVP 2. Kanały są dostępne dla wszystkich subskrybentów CANAL+ online bez względu na posiadany pakiet. Tym samym subskrybenci CANAL+ online będą mogli śledzić w serwisie rozpoczynający się niebawem mundial w Katarze, który będzie transmitowany na kanałach...
Dziennikarze eDziecko.pl, najpopularniejszego polskiego serwisu dla rodziców, spędzili kilka dni w malutkiej miejscowości Bräcke w Szwecji, aby sprawdzić, jak wygląda tamtejsza podstawówka. Efektem tej wizyty jest seria artykułów oraz reportaż wideo, które redakcja prezentuje w specjalnej oprawie graficznej na stronie...
Dla niektórych polskich przedsiębiorstw Europa staje się zbyt ciasna, dlatego coraz śmielej patrzą w kierunku mniej oczywistych i egzotycznych rynków, które jednocześnie przyciągają swoim biznesowym potencjałem. Jednym z nich jest Brazylia. Według danych PwC, inwestycje polskich przedsiębiorstw na tym obszarze wzrosły niemal 4-krotnie (370 proc.) względem...
Warner Bros. Discovery w Polsce buduje salę kinową w siedzibie głównej
W głównej siedzibie Warner Bros. Discovery w Polsce przy ul. Wiertniczej powstanie sala kinowa dostępna dla wszystkich pracowników. Będzie miała pojemność prawie 50 osób. Z uwagi na znaczenie segmentu telewizyjnego i filmowego dla firmy, możliwość wspólnego oglądania fimów, seriali oraz innych materiałów i prezentacji stanowić będzie...
Zrealizowana przez Grupę RMF i RMF Digital kampanię digital audio została oficjalnym case study Google’a – jest to pierwszy przykład kampanii dotyczącej programmatic audio z Europy Środkowo-Wschodniej wyróżniony i doceniony w ten sposób.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764