logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polskie Radio walczy ze „skretynieniem obywateli”. Zmielą 6 tys. beretów Trójki

   02.10.2019, przeczytano 367 razy
ilustracjastrzałka
fot. facebook.com/Trojka.PolskieRadio

6 tysięcy różowych beretów opatrzonych logotypem radiowej Trójki idzie na przemiał. Gadżet wymyślony przez odwołaną w 2016 r. z funkcji dyrektora Magdę Jethon był krytykowany przez posła PiS i szefa Rady Mediów Narodowych Krzysztofa Czabańskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-radio-walczy-ze-_skretynieniem-obywateli_.-zmiela-6-tys.-beretow-trojki,384181,artykul.html

Według informacji przekazanej przez Magdę Jethon Gazecie Wyborczej, zakupiono w sumie 10 tys. filcowych beretów w firmowym „trójkowym” kolorze z antenką i haftowanym napisem „Trójka, Polskie Radio”. Połowa tej partii przeznaczona była do rozdania, zaś pozostałe miały być sprzedawane. Koszt produkcji wynosił 9,90 zł, a gadżety sprzedawano w cenie 20 zł.

- We wrześniu 2016 r. Krzysztof Czabański – za poprzednich rządów PiS prezes Polskiego Radia, teraz poseł PiS i szef Rady Mediów Narodowych – wyjął beret na antenie TVP Info i stwierdził, że za sprawą takich właśnie gadżetów Polacy mieli być „skretyniałymi obywatelami”. – Zaraz potem ówczesny wicedyrektor Trójki Szymon Sławiński zakazał sprzedaży oraz rozdawania beretów – wspomina Jethon w rozmowie z Wyborczą.

Jak informuje gazeta, losem beretów zajął się osobiście prezes spółki skarbu państwa Polskie Radio Andrzej Rogoyski który zdecydował, że gadżety nie będą już dostępne internetowym sklepie PR, a cały pozostały zapas 6 tys. sztuk zostanie zutylizowany.

Cytowana przez gazetę rzecznik prasowa Polskiego Radia Ewelina Steczkowska tłumaczy, że berety nie cieszyły się rzekomo zainteresowaniem i oceniła, że ich dalsze przetrzymywanie nie ma sensu. Tymczasem dziennikarskie źródła w internetowym sklepie Trójki twierdzą, że berety są w normalnym, zdatnym do użytku stanie.

Autorka pomysłu na gadżet, Magdalena Jethon została odwołana ze stanowiska na początku 2016 roku, zaraz po przejęciu mediów publicznych przez PiS. Z anteny znikły wówczas audycje m.in. Jerzego Sosnowskiego, Marcina Zaborskiego, Michała Nogasia, Artura Andrusa, Roberta Kantereita, Wojciecha Zimińskiego, Artura Orzecha, Jurka Owsiaka czy Pawła Sołtysa. Teraz z magazynów zniknąć ma 6 tys. beretów pozostałych po ówczesnej dyrektor Trójki.

Źródło: Gazeta Wyborcza

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

60 tys. do śmieci.
To się nazywa niegospodarność!

avatar użytkownika
,

Nie. To się nazywa czystość klasowa.  

,

I pomyśleć, że taki Szwed, podaje się do dymisji jak przypadkiem wyda kilka koron ze służbowej karty.
A tutaj 60 tys. do śmieci i wszyscy są przekonani, że tak ma być.
  

avatar użytkownika
,

Podobnież że nie wszyscy - w tym sklepie internetowym chyba jakaś V kolumna została, skoro insynuują dobry stan beretów...  

Najnowsze w tym dziale

Wielkanoc na Gazeta.pl z cyklem „Piekło, Czyściec, Niebo”
Motyw odrodzenia i pozytywnej przemiany to temat przewodni cyklu redakcyjnego „Piekło, Czyściec, Niebo” – jednej z wielkanocnych propozycji Gazeta.pl. W czasie świąt redakcja portalu przedstawi bohaterów, których życiowe historie dają nadzieję w trudnych czasach i inspirują do wprowadzania zmian we własnym życiu.
Świąteczne wydania
Na czas świąt wielkanocnych Radio TOK FM zaproponuje swoim odbiorcom specjalne wydania audycji "Mikrofon Radia TOK FM". W świąteczne niedzielę i poniedziałek od 10:00 do 12:00 i od 20:00 do 22:00 słuchacze razem z prowadzącymi będą współtworzyć program stacji.
Chatbot w serwisie Money.pl
Redakcja money.pl w odpowiedzi na zwiększony ruch i potrzeby użytkowników, wprowadziła na swojej stronie głównej chatbota. Przedsiębiorcy, samozatrudnieni i użytkownicy mogą używać przygotowanego menu z najważniejszymi informacjami, jak również sami zadawać pytania.
„Jedna Energia w nowym świecie
One Energy, portal rozwoju świadomości, rozpoczął cykl wywiadów LIVE pod hasłem „Jedna Energia w nowym świecie”. Rozmowy ze znanymi psychologami, psychoterapeutami, nauczycielami i trenerami rozwoju osobistego zogniskowane są wokół bieżącej sytuacji i nowego świata, który ujawnia się w dobie epidemii.
Wielkanoc z Rock Radiem
"Popisanki w Rock Radiu", "#KochamNieOdwiedzam" i "Ale jaja w Rock Radiu" - te i inne specjalne audycje redakcja stacji przygotowała na czas Wielkanocy. Dzięki nim słuchacze rozgłośni, którzy w tym roku na święta pozostają w domach, będą mieć rockowy wielkanocny humor oraz mogą pozdrowić swoich bliskich na antenie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764