logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polskie serwisy VOD pokrzywdzone przez ograniczenia reklamy?

   23.02.2011, przeczytano 4451 razy

Jak donosi serwis Interaktywnie.com, polskie strony udostępniające wideo na żądanie (VOD) protestują przeciw ograniczeniom reklamy i ''faworyzowaniu YouTube''. Wprowadzana właśnie z dużym opóźnieniem dyrektywa unijna przekazuje jurysdykcję w obszarze internetu Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, przez co serwisy z filmami zostaną objęte podobnymi ograniczeniami, jak filmy w tradycyjnej telewizji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-serwisy-vod-pokrzywdzone-przez-ograniczenia-reklamy,12056,artykul.html

Nowela ustawy o radiofonii i telewizji nakłada na internetowych dostawców obowiązek ochrony treści nieprzeznaczonej dla nieletnich, a także szczegółowe określenie czasu trwania reklam. Tymczasem przedsiębiorcy sektora VOD podkreślają, że w sytuacji utrzymywania się głównie z reklam ustawa ogranicza możliwość zarobkowania i protestują. Łukasz Skrzypek z serwisu Iplex deklaruje, że jest w trakcie szukania pomocy prawnej i nie wyklucza interwencji, jeśli tylko istnieją narzędzia legislacyjne. Jednym z podnoszonych argumentów jest zmniejszenie konkurencyjności polskiego rynku VOD w stosunku do zagranicznych portali z filmami - te nie są objęte kompetencjami KRRiT, przez co znajdują się na uprzywilejowanej pozycji. 

Nowe prawo ma również regulować proporcje wyświetlanych treści ze względu na kraj produkcji - określone mają być proporcje kinematografii europejskiej i in. w stosunku do polskiej. Ten punkt spotyka się z krytyką ze względu na naturę internetu, która jest krańcowo odmienna od specyfiki telewizji.

Ograniczone zaufanie do nowelizacji - wymuszonej dyrektywą unijną sprzed dwóch lat - to także efekt prób uchwalenia jej w szybkim tempie w celu uniknięcia sankcji ze strony UE. Polska miała bowiem wprowadzić regulację do 19.12.2009. Objęte nią podmioty dostały 10 dni na ustosunkowanie się do jej zapisów. Tymczasem Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji deklaruje, że nie ma powodu do obaw, zaś argumentacja o preferencyjnym traktowaniu jest bezpodstawna.

Źródło: Interaktywnie.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Niestety ze smutkiem zauważam próbę regulowania wszystkiego. Za parę lat trzeba się chyba będzie wyprowadzić do Afryki.

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764