logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polskie stacje radiowe solidarnie dla Ukrainy

  PR 20.02.2023, przeczytano 807 razy
ilustracja

24 lutego 2023 r., w pierwszą rocznicę wybuchu wojny w Ukrainie, punktualnie o 8:45 (GMT + 1) w polskich stacjach radiowych zabrzmi ta sama piosenka. Będzie to utwór „Give Peace a Chance” Johna Lennona. W ten symboliczny sposób radiowcy chcą wyrazić solidarność z Ukraińcami, zmagającymi się z wojną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-stacje-radiowe-solidarnie-dla-ukrainy,399034,artykul.html

Akcja jest wspólną inicjatywą największych komercyjnych nadawców radiowych w Polsce: Grupy Radiowej Agory, Eurozet, Grupy RMF i Time. Każdego dnia ich stacje przyciągają przed odbiorniki kilkanaście milionów słuchaczy. Radiowcy do wspólnej inicjatywy zapraszają wszystkie rozgłośnie – z Polski, Europy i całego świata.

- Tym symbolicznym gestem chcemy wysłać 3 komunikaty. Pierwszy to przypomnienie sobie i światu, że mija już rok od rozpoczęcia tej dramatycznej w skutkach wojny. Wojny, która ciągle trwa, powodując cierpienie milionów ludzi. Drugi - chcemy pokazać jedność świata radiowego przeciw niszczącej sile rosyjskiej agresji. Po trzecie, chcemy wyrazić solidarność i dodać otuchy wielu naszym ukraińskim sąsiadom, którzy musieli opuścić swój dom i żyją teraz pośród nas - w Polsce, ale też w wielu krajach Europy i świata – jednym głosem mówią nadawcy.

Piosenka „Give Peace a Chance”, którą stacje radiowe wyemitują jednocześnie – 24 lutego o 8:45 (GMT + 1) to utwór nagrany przez Johna Lennona w lipcu 1969 roku. Powstał podczas sesji w hotelu na Bahamach jako wyraz sprzeciwu przeciw wojnie w Wietnamie. Z czasem piosenka stała się kultowym, antywojennym hymnem przywoływanym w czasie różnych konfliktów zbrojnych.  

Podobny gest, polegający na jednoczesnej emisji tej piosenki, rozgłośnie z całej Europy wykonały 4 marca 2022 roku. - Chcemy zrobić to jeszcze raz, bo ta wojna ciągle trwa, a naszym obowiązkiem jest nie tylko informować o tym, co dzieje się na froncie, ale także działać razem przeciw niej. Choćby w sferze takich, symbolicznych gestów – dodają radiowcy. – Dlatego zapraszamy do tej inicjatywy wszystkie stacje radiowe w Polsce i na świecie. Zarówno te nadające na falach eteru, jak i w świecie online.

Dołączenie do akcji nie wymaga rejestracji, ani zgłoszenia chęci udziału wystarczy, że stacja radiowa wyemituje o 8:45 utwór Johna Lennona – „Give Peace a Chance”.

24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła inwazję na Ukrainę, w wyniku której życie straciły dziesiątki tysięcy ofiar, a do ucieczki ze swoich domów zmuszonych zostały miliony ludzi.

Na potrzeby akcji powstał zestaw dedykowanych grafik. Organizatorzy zachęcają każdego do pobierania i udostępniania ich na swoich profilach w mediach społecznościowych.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764