logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polskie stacje radiowe solidarnie dla Ukrainy

  PR 20.02.2023, przeczytano 1212 razy
ilustracja

24 lutego 2023 r., w pierwszą rocznicę wybuchu wojny w Ukrainie, punktualnie o 8:45 (GMT + 1) w polskich stacjach radiowych zabrzmi ta sama piosenka. Będzie to utwór „Give Peace a Chance” Johna Lennona. W ten symboliczny sposób radiowcy chcą wyrazić solidarność z Ukraińcami, zmagającymi się z wojną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-stacje-radiowe-solidarnie-dla-ukrainy,399034,artykul.html

Akcja jest wspólną inicjatywą największych komercyjnych nadawców radiowych w Polsce: Grupy Radiowej Agory, Eurozet, Grupy RMF i Time. Każdego dnia ich stacje przyciągają przed odbiorniki kilkanaście milionów słuchaczy. Radiowcy do wspólnej inicjatywy zapraszają wszystkie rozgłośnie – z Polski, Europy i całego świata.

- Tym symbolicznym gestem chcemy wysłać 3 komunikaty. Pierwszy to przypomnienie sobie i światu, że mija już rok od rozpoczęcia tej dramatycznej w skutkach wojny. Wojny, która ciągle trwa, powodując cierpienie milionów ludzi. Drugi - chcemy pokazać jedność świata radiowego przeciw niszczącej sile rosyjskiej agresji. Po trzecie, chcemy wyrazić solidarność i dodać otuchy wielu naszym ukraińskim sąsiadom, którzy musieli opuścić swój dom i żyją teraz pośród nas - w Polsce, ale też w wielu krajach Europy i świata – jednym głosem mówią nadawcy.

Piosenka „Give Peace a Chance”, którą stacje radiowe wyemitują jednocześnie – 24 lutego o 8:45 (GMT + 1) to utwór nagrany przez Johna Lennona w lipcu 1969 roku. Powstał podczas sesji w hotelu na Bahamach jako wyraz sprzeciwu przeciw wojnie w Wietnamie. Z czasem piosenka stała się kultowym, antywojennym hymnem przywoływanym w czasie różnych konfliktów zbrojnych.  

Podobny gest, polegający na jednoczesnej emisji tej piosenki, rozgłośnie z całej Europy wykonały 4 marca 2022 roku. - Chcemy zrobić to jeszcze raz, bo ta wojna ciągle trwa, a naszym obowiązkiem jest nie tylko informować o tym, co dzieje się na froncie, ale także działać razem przeciw niej. Choćby w sferze takich, symbolicznych gestów – dodają radiowcy. – Dlatego zapraszamy do tej inicjatywy wszystkie stacje radiowe w Polsce i na świecie. Zarówno te nadające na falach eteru, jak i w świecie online.

Dołączenie do akcji nie wymaga rejestracji, ani zgłoszenia chęci udziału wystarczy, że stacja radiowa wyemituje o 8:45 utwór Johna Lennona – „Give Peace a Chance”.

24 lutego 2022 roku Rosja rozpoczęła inwazję na Ukrainę, w wyniku której życie straciły dziesiątki tysięcy ofiar, a do ucieczki ze swoich domów zmuszonych zostały miliony ludzi.

Na potrzeby akcji powstał zestaw dedykowanych grafik. Organizatorzy zachęcają każdego do pobierania i udostępniania ich na swoich profilach w mediach społecznościowych.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

O tym się mówi: tekst Wojciecha Czuchnowskiego na czele zestawienia w marcu
W marcu zestawienie najbardziej zasięgowych publikacji otwiera artykuł Wojciecha Czuchnowskiego z „Gazety Wyborczej” na temat posła Dariusza Mateckiego oraz dowodów zacierania przez niego śladów i utrudniania śledztwa dotyczącego Funduszu Sprawiedliwości. Comiesięczny raport „O tym się mówi” przygotowuje Instytut Monitorowania Mediów (IMM) we współpracy z Radiem ZET....
Grupa Polsat Plus patronem medialnym Mastercard OFF CAMERA 2025
To już trzeci raz, gdy Grupa Polsat Plus występuje w roli patrona medialnego Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA. Między 25 kwietnia a 4 maja Kraków ponownie stanie się filmową stolicą Europy, a Grupa Polsat Plus znajdzie się w samym sercu tego wydarzenia. 
Cennik reklam na UEFA Women’s EURO 2025
Biuro Reklamy i Marketingu TVP ogłosiło zasady sprzedaży obowiązujące przy transmisjach Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Kobiet UEFA Women’s EURO 2025. Będzie to pierwszy turniej kobiecej piłki nożnej w całości dostępny w telewizji za darmo. Pierwszy raz w historii mecze z udziałem polskiej reprezentacji kobiet zostaną wyemitowane na antenie głównej Telewizji...
TVP ogłasza beneficjentów  32. akcji „Reklama Dzieciom”
Prawie osiemdziesiąt organizacji i placówek zostało beneficjentami 32. akcji charytatywnej „Reklama Dzieciom”, organizowanej przez Telewizję Polską. Dochód ze specjalnego bloku reklamowego wyemitowanego 25 i 26 grudnia 2024 roku w TVP1, tuż po „19:30”, wyniósł 2 229 000 złotych. Był to najlepszy finansowo wynik od 2006 roku. Akcję wsparło 20 reklamodawców.
Wasiak kontra Chalidow – kampania promocyjna CANAL+
Zarówno fanom MMA, jak i miłośnikom serialu TheOffice PL ciężko byłoby sobie wyobrazić starcie zawodowego, legendarnego fightera KSW z fikcyjną postacią jednego z seriali.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764