logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB powołuje Radę ds. loterii promocyjnych i audioteksowych

  PR 14.11.2024, przeczytano 168 razy

Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB podjął decyzję o powołaniu Rady ds. loterii promocyjnych i audioteksowych. Inicjatywa ta ma na celu zgromadzenie ekspertów i wypracowanie standardów rynkowych w obszarze, który ma istotne znaczenie w działaniach marketingowych wielu marek i firm na polskim rynku..


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-stowarzyszenie-marketingu-smb-powoluje-rade-ds.-loterii-promocyjnych-i-audioteksowych,406475,artykul.html

Rada będzie platformą wymiany wiedzy i doświadczeń, a jej główne cele to:

  • Konsultacje branzowe z regulatorami - wypracowywanie stanowisk i rekomendacji w zakresie regulacji prawnych dotyczących loterii promocyjnych i audioteksowych,
  • Samoregulacja rynku - opracowywanie i promowanie dobrych praktyk w organizacji i prowadzeniu loterii,
  • Edukacja - podnoszenie świadomości konsumentów i przedsiębiorców na temat zasad i standardów obowiązujących w loteriach jako skutecznym i wartościowym narzędziu makretingowym.

Według raportu Ministerstwa Finansów w 2023 roku w Polsce działało 105 podmiotów organizujących loterie promocyjne. To duży rynek, na którym odbywa się ponad 400 loterii promocyjnych każdego roku. Z tą branżą jestem związany już od 23 lat i widzę, że rynek potrzebuje wypracowania kodeksu dobrych praktyk, wprowadzenia standardów obowiązujących wszystkie podmioty, jak również wypracowania propozycji nowych gier losowych, a przede wszystkim dopracowania zasad organizacji, już istniejących gier. Ustawa jest dość enigmatyczna w pewnych obszarach i potrzebna jest regulacja bądź samoregulacja rynku. Widzimy również rozbieżności interpretacyjne pomiędzy poszczególnymi Izbami Administracji Skarbowej, które wydają pozwolenia na organizację loterii. Rada powołana przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB jest gotowa również być partnerem merytorycznym dla nowopowstałej w Ministerstwie Finansów rady dot. rynku hazardowego. Dodatkowo sytuację z zatrzymaniem słynnych Youtuberów, próby obejścia zasad prawa czy inne mniej rażące, aczkolwiek zidentyfikowane działania pokazują, iż przed radą stoi duże wyzwanie a wyniki jej prac będą istotnie wpływały na kształt przyszłości loterii promocyjnych i audioteksowych w Polsce. Cieszę się, że mogę zainicjować działanie rady i spotkać się z najistotniejszymi graczami tego rynku – powiedział Grzegorz Bonder, członek zarządu Stowarzyszenia, inicjator rady ds. loterii i Prezes Zarządu agencji Unique One.

Wierzymy, że powołanie Rady to krok w kierunku budowania odpowiedzialnego i transparentnego rynku loterii promocyjnych i audioteksowych – mówi Jacek Barankiewicz, Prezes w Polskim Stowarzyszeniu Marketingu SMB. - Liczymy na aktywny udział ekspertów i współpracę z regulatorami, aby wypracować rozwiązania korzystne dla wszystkich uczestników rynku.

Inauguracyjne spotkanie Rady odbędzie się 20 listopada 2024 r. i będzie okazją do omówienia celów, priorytetów oraz planów działania. Osoby zainteresowane udziałem w pracach Rady proszone są o kontakt z Biurem SMB.

Źródło: Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB

Dodatkowe informacje:

O Polskim Stowarzyszeniu Marketingu SMB
Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB to organizacja zrzeszająca profesjonalistów z branży marketingowej. Misją Stowarzyszenia jest promowanie wysokich standardów etycznych i zawodowych, wspieranie rozwoju branży oraz reprezentowanie interesów swoich członków.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Webinar Harbingers: Jak budować wizerunek i maksymalizować zyski?
Już 17 grudnia 2024 roku o godzinie 10.00 odbędzie się bezpłatny webinar organizowany przez Harbingers poświęcony nowoczesnym strategiom sprzedaży, podczas którego poruszone będą zagadnienia związane ze skutecznym generowaniem leadów i zwiększaniem sprzedaży dzięki metodom Brandformance oraz Profit on Ad Spend (POAS), jak również wykorzystywaniem platformy...
Dziewczyny pomagają na Movember
Movember, czyli polski wąsopad jest coroczną akcją, w której mężczyźni symbolicznie zapuszczają wąsy, aby okazać solidarności z chorującymi na raka. To także pretekst do dyskusji na temat profilaktyki nowotworów prostaty i jąder.
Oranżada Hellena Party z kampanią „Jest okazja? Jest Party!”
Z końcem listopada Oranżada Hellena Party rozpoczęła kampanię reklamową pod hasłem „Jest okazja? Jest Party!”, w ramach której marka zachęca konsumentów do celebrowania nawet najmniejszych, nieoczywistych momentów w życiu. Komunikacja obejmuje m.in. współpracę z influencerami, działania w przestrzeni digitalowej oraz konkurs dla...
Samsung zaprasza na salony wraz z Marcinem Szczeliną
Samsung nawiązuje partnerstwo z Marcinem Szczeliną, krytykiem i kuratorem architektury, w ramach autorskiego formatu „Salon Warszawski”.
Bank Pekao zaprasza młodych graczy do Fortnite
Dla wszystkich fanów gamingu i przyszłych mistrzów finansów Bank Pekao S.A. przygotował coś specjalnego. Wyszedł z inicjatywą stworzenia innowacyjnej mapy Tycoon w grze Fortnite, łącząc świat gamingu z edukacją finansową. Ta koncepcja skierowana jest do młodych osób, które chcą zdobywać umiejętności zarządzania finansami, bawiąc się przy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764