logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polskie Stowarzyszenie Rowerowe: rusza kampania „Rowerowa Rewolucja”

  PR 29.07.2020, przeczytano 922 razy
ilustracja

Rozpoczęła się „Rowerowa Rewolucja” – kampania Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego, która ma na celu promocję napędzanego siłą mięśni jednośladu, jako zdrowego, ekologicznego, szybkiego i bezpiecznego sposobu na przemieszczanie się oraz doskonałą formę spędzania wolnego czasu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-stowarzyszenie-rowerowe%3A-rusza-kampania-_rowerowa-rewolucja_,387927,artykul.html

Celem inicjatywy jest jeszcze większa popularyzacja jazdy na rowerze. Odpowiednimi działaniami PSR chce zachęcać Polaków do korzystania z tego środka transportu. W ciągu najbliższych 3 miesięcy w ramach kampanii na portalach Facebook oraz Youtube pojawi się seria trzech ponad dwudziestosekundowych spotów zachęcających do przesiadania się na rower. W klipach występuje Łukasz Simlat, polski aktor filmowy, telewizyjny i teatralny. Oprócz filmików, w Internecie będą publikowane kreacje graficzne bezpośrednio nawiązujące do spotów. Głównymi kanałami promocji będą Google Ads i Facebook Ads. Ponadto w mediach pojawią się informacje opisujące realizowane przez Stowarzyszenie inicjatywy. Akcja obejmie również wzmożone działania w mediach społecznościowych. Na potrzeby kampanii agencja badawcza Difference przeprowadziła badanie, którego wyniki zostaną udostępnione w formie raportu opisującego przyzwyczajenia Polaków związane z podróżowaniem na rowerze.

Dziś, w dobie pandemii i zagrożeń związanych z zanieczyszczonym powietrzem i nadmierną produkcją dwutlenku węgla, poszukujemy środków komunikacji odpowiadających na potrzeby naszych czasów. Rower jest najlepszym rozwiązaniem.

Jazda na rowerze to jeden z najbardziej ekologicznych środków transportu - nie wiąże się z jakimikolwiek zanieczyszczeniami powietrza i nie generuje dwutlenku węgla. Dzięki dobrze przygotowanej i wciąż rozwijanej infrastrukturze, rower jest także szybki, bezpieczny i pozwala uniknąć zakorkowanych ulic miast. Z przeprowadzonego na zlecenie PSR badania wynika, że aż 41% Polaków korzysta z jednośladu, ograniczając podróżowanie innymi środkami transportu. Rezygnujemy głównie z komunikacji miejskiej, taksówek oraz samochodów. Ponadto Polacy częściej wsiadają na rowery - aż 24% z nich deklaruje, że jeździ więcej niż w poprzednim roku.

– Przemieszczając się samochodem coraz więcej czasu spędzamy stojąc w korkach. W godzinach szczytu w dużym mieście przejechanie 15 km autem może zająć nawet półtorej godziny – zauważa Krzysztof Dylewski, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego - Problem ten nie dotyczy rowerów. Przy dobrej infrastrukturze tę samą odległość rowerzysta jadąc równomiernym, spokojnym tempem jest w stanie przemierzyć w 45 minut. Cieszy nas, że w tym roku Polacy wybierają rowery, co potwierdzają to najnowsze badania.

Warto też zauważyć, że rower to doskonały sposób na spędzanie wolnego czasu, bardzo popularny wśród milionów Polaków. Czy to w wolne popołudnie, czy podczas dłuższych wyjazdów na wakacjach, coraz więcej osób wybiera taką formę aktywnego odpoczynku. Z przeprowadzonych badań wynika, że niemal połowa z nas zamierza spędzić wakacje z rowerem.

Fakt, że Polacy wybierają rower potwierdzają także ich decyzje zakupowe. 4% respondentów nabyło rower w czasie pandemii, a 18% rozważa zakup w najbliższym czasie.

Również władze samorządowe dostrzegają potencjał, jaki wiąże się z przechodzeniem mieszkańców miast na rowery. Więcej rowerzystów to mniej samochodów, mniej spalin i mniejsze korki. Dlatego coraz więcej inwestuje się w rozwój infrastruktury rowerowej. W 2017 w Polsce było ponad 12 tys. km ścieżek przeznaczonych dla jednośladów, co stanowi wzrost o prawie 8% w porównaniu z poprzednim rokiem. Lepsza infrastruktura to szybsza i bezpieczniejsza podróż.

- Pomimo coraz lepszej sytuacji transportu rowerowego, zarówno jeżeli chodzi o liczbę rowerzystów, jak i stan infrastruktury, wciąż jest jeszcze miejsce do poprawy – zauważa Krzysztof Dylewski z PSR - Nie zmienia to faktu, że rower to obecnie najlepszy sposób lokomocji dla osób dbających o swoje zdrowie, czas i naszą planetę, a przykłady z krajów zachodnich potwierdzają, że trend ten będzie się utrzymywał. Tym bardziej apeluję do władz ogólnopolskich i samorządowych o wspieranie rozwoju transportu rowerowego – dodaje.

Nie bez znaczenia może być również fakt, że Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca rower, jako jeden z bezpiecznych środków transportu. Zdaniem WHO umożliwiają on utrzymanie odpowiedniego dystansu, a tym samym wpływa na ograniczanie rozprzestrzeniania się Koronawirusa.

Źródło: Polskie Stowarzyszenie Rowerowe

www.psronline.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764