logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Polskie studio na shortliście Titanium Cannes Lions 2024

  PR 13.06.2024, przeczytano 608 razy
ilustracjastrzałka

Kampania "Pub Museums", której sercem jest technologia Augmented Reality (AR) przygotowana przez polskie studio kreatywne Lens That trafiła na shortlistę Titanium - najważniejszej nagrody w prestiżowym konkursie Cannes Lions 2024. Za pomysł kreatywny kampanii odpowiada włoski oddział LePub, za działania PR-owe oraz digitalowe - Publicis Dublin oraz Thinkhouse Ireland.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-studio-na-shortliscie-titanium-cannes-lions-2024,404633,artykul.html

Odwiedź przeszłość, pomóż zachować przyszłość.

Irlandzkie puby są nie tylko globalnie rozpoznawalnymi ikonami kultury, ale także znaczącymi elementami historii, które nadal odgrywają ważną rolę w społecznościach lokalnych. Po trudnych kilku latach dla branży hotelarskiej kampania Heinekena postawiła sobie za cel ochronę tego dziedzictwa i przekształcanie pubów w wirtualne muzea. Do tego zadania wykorzystano technologię Augmented Reality. Dzięki rozwiązaniom AR przygotowanym przez polskie studio kreatywne Lens That stworzono wirtualne muzea w trzech historycznych irlandzkich pubach: Toner’s Pub w Dublinie, Mother Mac’s w Limerick oraz najstarszym pubie świata, Sean’s Bar w Athlone.

To działanie miało jeszcze jeden, większy cel - uzyskanie oficjalnej akredytacji muzeum, które zapewniłoby pubom rządowe dotacje i zwolnienia podatkowe, zazwyczaj zarezerwowane dla innych kulturalnych zabytków. Kampania miała również na celu wsparcie starań Vintners’ Federation of Ireland o uznanie pubów przez UNESCO jako części dziedzictwa kulturowego Irlandii.

Technologia AR, będąca kluczowym elementem kampanii, składa się z modeli i animacji 3D, animacji 2D, przewodnika audio oraz interaktywnej mapy muzeum, która pokazuje pozycję zwiedzającego względem eksponatów rozmieszczonych w pubie.

Cały proces realizacji, od pomiarów pubów po kodowanie i testowanie efektów AR, trwał około trzech miesięcy. Wyzwania związane z czasem i logistyką zostały pokonane dzięki doskonałej komunikacji i współpracy między zespołami w Polsce i Irlandii oraz wsparciu platform Snapchat i 8th Wall.

Za pomysł kreatywny kampanii odpowiada włoski oddział LePub, za działania PR-owe oraz digitalowe - Publicis Dublin oraz Thinkhouse Ireland. Lens That, polskie studio kreatywne, było odpowiedzialne za produkcję AR, która stała się sercem kampanii. W projekcie aktywnie uczestniczyli również właściciele i pracownicy pubów, dzieląc się historiami tych miejsc.

Kampania została zrealizowana w 3 lokalizacjach i w każdej z nich odbiła się szerokim echem wśród bywalców pubów oraz lokalnych mediów. Informacja o kampanii pojawiła się w 112 gazetach i portalach na całym świecie.

Heineken planuje kontynuować te działania, zachęcając kolejne irlandzkie puby do zgłaszania swoich kandydatur do następnej edycji kampanii na stronie Heineken Pub Museums. W ten sposób firma chce nadal promować i chronić dziedzictwo irlandzkich pubów, korzystając z technologii AR, która jest nie tylko dodatkiem, ale kluczowym elementem nowoczesnego storytellingu.

Źródło: Lens That

Dodatkowe informacje:

O Lens That
Lens That to studio kreatywne specjalizujące się w rozwiązaniach z zakresu rozszerzonej rzeczywistości (AR - Augmented Reality) dla marketingu i reklamy. Studio działa od 2017 roku, od tego czasu zrealizowało ponad 600 projektów na ponad 60 rynkach na świecie i uzyskało status oficjalnego partnera takich platform jak Meta, Snapchat, TikTok i 8th Wall.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pierwsi zagraniczni finaliści Konkursu Strefa Studenta
Po raz pierwszy w historii konkursu, w którym młodzi projektanci mieli za zadanie stworzyć projekt opakowania lub etykiety, do kolejnego etapu awansowała studentka z zagranicy! Wraz z pozostałymi jedenastoma osobami zaprezentuje swój projekt w II etapie w jednej z trzech kategorii: funkcjonalność i forma, szata graficzna, wrażenie.
Kampania Dziedzictwo Beko z nagrodą Cannes Lions
Kampania “The Beko Inheritance”, która w kwietniu br. podbiła serca europejskich konsumentów, otrzymała statuetkę podczas tegorocznej edycji jednego z najbardziej prestiżowych konkursów w branży reklamowej – Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Kreacja stworzona przez Beko we współpracy z agencją VML Germany &...
Nikon zachęca do udziału w The Comedy Wildlife Awards i publikuje wybór najbardziej efektownych prac z edycji 2024 – począwszy od trójgłowej żyrafy po wyjątkowo rozleniwionego leniwca. Zgłoszenia do konkursu wciąż trwają, a zdjęcia można wysyłać do 31 lipca.
Złote Spinacze 2024: zgłoszenia do 22. edycji konkursu
Już po raz dwudziesty drugi najlepsze kampanie public relations w Polsce zostaną wyłonione w konkursie Złote Spinacze organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Zgłoszenia rozpoczęły się 10 lipca i potrwają do 8 września 2024 r.
Jasnowidze - 5. edycja konkursu dla ilustratorów
Każda książka to osobny świat. Zależy nam na tym, by książkowe światy, do których trafiają dzieci, były jak najlepsze: piękne, intrygujące i pod każdym względem warte tego, by je odkrywać. Wierzymy, że warto szukać takich światów – i wspierać twórców, którzy chcą i potrafią powoływać je do życia. Dlatego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764