Chciałbym się dowiedzieć jakie kierunki reklamy w internecie można brać pod uwagę w promocji sklepu internetowego. W chwili obecnej zainwestowaliśmy w reklamę boksów na Onecie, WP i w Google.
ODPOWIEDŹ:
Pana obecna aktywność reklamowa (boksy w Onet.pl, WP oraz Google AdWords) to dobre rozwiązanie reklamowe, ponieważ może Pan sam kontrolować przebieg kampanii, ustawiać budżet reklamowy na krótki okres czasu.
Jednak równoczesna reklama w tych trzech miejscach jest nienajlepszym rozwiązaniem. Powinien Pan sprawdzić skuteczność dotychczasowych kampanii reklamowych (porównać jakie pieniądze Pan wydał, ile wejść miał Pan z nich oraz ile z tych wejść zakończyło się zakupem bądź rejestracją nowego klienta w Pana sklepie).
Inne kierunki reklamy jakie zalecam dla sklepów internetowych to:
1. Pasaże Handlowe (w Onet.pl, WP, Interii) - ale warto przed wydaniem tam pieniędzy skorzystać z fachowej porady, aby nie były to pieniądze źle wydane.
2. Zakup mailingów reklamowych (ważne aby ich emisja była za pomocą baz danych o nieposzlakowanym pochodzeniu, ponieważ emisja mailingu do użytkowników bazy, której pochodzenie jest wątpliwe może dać efekt odwrotny do zamierzonego).
Ważne jest tez profesjonalne przygotowanie kreacji reklamowej do wysłania.
3. Wortale i tematyczne serwisy WWW.
Warto w takich miejscach wykupić reklamę na 6-12 miesięcy (koszt takiej reklamy będzie zbliżony do 2-3-miesięcznej obecności w Pasażu Handlowym w portalu). Przed rozpoczęciem działań reklamowych należy uzyskać statystyki oglądalności danego serwisu WWW (liczbę unikalnych użytkowników oraz ilość odsłon).
4. Skuteczną i niedroga formą reklamy dla sklepów jest również wykonanie własnego systemu partnerskiego. W ramach takiego systemu reklamy sklepu emitowane są w różnych serwisach WWW, a opłata za taką reklamę rozliczana jest na podstawie wartości zamówień z tych reklam, bądź od liczby nowych zarejestrowanych klientów w sklepie.