logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pomysły na spam

   02.02.2004, przeczytano 1208 razy

Międzynarodowy zespół inżynierów odpowiedzialnych za bezproblemowe działanie Internetu pracuje obecnie nad ustaleniem standardów metod walki z rosnącą falą spamu, coraz silniej zalewającą skrzynki pocztowe wszystkich Internautów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pomysly-na-spam,2066,artykul.html

Nowe rozwiązania mają umożliwić weryfikację autentyczności adresu mailowego nadawcy, co ma zabezpieczyć Internautów przed spamerami wykorzystującymi fałszywe adresy. Dzięki temu udaje im się podszyć niechcianą pocztę pod listy pochodzące z popularnych domen mailowych, np. hotmail .com, a to z kolei pozwala na przeniknięcie przez sito filtrów antyspamowych. Grupa Anti-Spam Research, należąca do organizacji Internet Research Task Force (IRTF), pracuje obecnie nad określeniem nowych standardów, które pozwolą zahamować dokuczliwą falę spamu.

Jednym z istotnych problemów jest fakt, że aktualne rozwiązania oparte na bazie protokołu SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) nie zwierają zabezpieczenia przed fałszowaniem adresu nadawcy maila. “Protokół SMTP to korzeń problemu spamu” - powiedział Steve Linford, szef brytyjskiej grupy zwalczającej spam. Podstawowym jednak wymogiem nowych systemów walki ze spamem jest to, że muszą one dać się zastosować bez jakichkolwiek zmian w protokole SMTP - tysiącach serwerów pocztowych opartych na tym protokole – co było by przedsięwzięciem ogromnym i kosztownym.

Jednym z proponowanych rozwiązań jest modyfikacja DNS-ów w celu w celu identyfikacji komputerów wykorzystywanych jako serwery pocztowe. Dzięki temu bramki mailowe mogłyby określać nadawcę wiadomości i weryfikować poprawność adresu nadawcy. Obecnie rozważane są trzy odmiany takiego systemu, które różnią się między sobą drobnymi szczegółami. Druga metoda powstrzymania fali spamu także wykorzystuje mechanizm „śledzenia poczty”, jednak do łączenia serwerów mailowych pomiędzy sobą wykorzystuje klucze szyfrujące, pozwalające na silną weryfikację tożsamości nadawcy.

Aktualnie grupa ASR realizuje testy obydwu rozwiązań. Metoda oparta na DNS-ach, nazwana Sender Permitted From zaimplementowana została na serwerach pocztowych AOL, zaś rozwiązanie z kluczami szyfrującymi znalazło zastosowanie w poczcie Yahoo!. Niestety, obydwa rozwiązania nie eliminują zagrożenia zalewania naszych skrzynek pocztowych niechcianymi mailami, a jedynie pozwalają na pewne określenie nadawcy tych listów.

Źródło informacji: The Inquirer

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764