logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Ponad 1/3 użytkowników wyżej ceni odpowiedzi AI niż z wyszukiwarki

   04.06.2025, przeczytano 615 razy
ilustracja

Polscy internauci coraz chętniej szukają odpowiedzi używając „chat-botów AI”. Tylko 26% użytkowników deklaruje, że w ogóle nie korzysta do pozyskiwania informacji z popularnych modeli AI (chatGPT, Deepseek itd.). Jednocześnie ponad połowa (51%) osób, którym zdarza się używać do pozyskiwania informacji modeli AI uważa, że uzyskiwane rezultaty są bardziej satysfakcjonujące niż te z klasycznej wyszukiwarki Google., a jedynie 11 % jest przeciwnego zdania. To główny wniosek z ogólnopolskiego badania przygotowanego przez agencję On Board Think Kong (OBTK).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ponad-1-3-uzytkownikow-wyzej-ceni-odpowiedzi-ai-niz-z-wyszukiwarki-,409116,artykul.html

Badanie wskazało też, że najczęściej używanym narzędziem AI jest ChatGPT, z którego korzysta aż 60% sięgających po narzędzia AI. Drugie miejsce zajmuje Gemini (30%). Jednocześnie aż 33% respondentów deklaruje regularne, tygodniowe lub częstsze korzystanie z modeli AI.

Dla większości marek obecność w odpowiedziach narzędzi opartych na modele AI staje się naprawdę ważna. LLMy nie są jeszcze ważnym źródłem ruchu na stronach, ale ich przełożenie na świadomość czy wizerunek marki jest coraz mocniejsze. Firmy powinny nie tylko zrewidować swoje plany SEO, ale też szerzej spojrzeć na strategie contentowe, zadbać o widoczność treści dla dużych modeli językowych” – komentuje Norbert Kilen, strateg On Board Think Kong.

Źródło: On Board Think Kong

obtk.pl

Dodatkowe informacje:

Badanie przeprowadzono metodą CAWI w dniach 2–7 maja 2025 r. na ogólnopolskiej próbie N=800 dorosłych internautów. Próba została zweryfikowana i zważona pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości oraz wykształcenia, tak aby odzwierciedlała strukturę populacji online. Realizację badania zapewniła firma SW Research. opcjonalna – to kluczowy element budowania wizerunku i długoterminowego sukcesu organizacji.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Carlsberg partnerem festiwalu Letnie Brzmienia 2025
Marka Carlsberg została oficjalnym partnerem festiwalu Letnie Brzmienia 2025, jednego z najpopularniejszych wydarzeń muzycznych tego lata w Polsce. Przez całe wakacje piwo Carlsberg będzie obecne na festiwalowej trasie ze swoją strefą, która stanie się przestrzenią spotkań, relaksu i dobrej zabawy w duchu hasła „Wszystko co najlepsze zaczyna się od ciekawości?...
Biedronka i marka Polaris wspierają młodych piłkarzy ręcznych
Biedronka, która już od ubiegłego roku wspiera polską piłkę ręczną, rozszerza współpracę ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce. Woda Polaris, dostępna wyłącznie w sklepach sieci, została Oficjalną Wodą Mistrzostw Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn do lat 21, a sieć Biedronka - „Narodowym Dostawcą” mistrzostw. Inauguracja rozgrywek najlepszych młodych piłkarzy...
Krzysztof Ibisz i Awantura o kasę w kampanii Plusha
Rozpoczyna się najnowsza kampania Plusha, który wjechał na plan teleturnieju „Awantura o kasę”. Drużyna Miśtrzów przebiła uczestników… milionem gigabajtów.
CAMINO A ESPANA - warszawska opowieść o hiszpańskim wzornictwie
11 czerwca 2025 roku Warszawa na kilka godzin przeniosła się na Półwysep Iberyjski. Wszystko za sprawą wydarzenia „SPAIN IS IN - CAMINO A ESPAÑA", które po raz drugi odbyło się w stolicy Polski. Inicjatywa ICEX España Exportación e Inversiones, Ambasady Hiszpanii i agencji OKK! PR ponownie przyciągnęła architektów,...
Kampania społeczna „MOCni w Słowach – Bo to, co mówisz, zostaje na zawsze”
16 czerwca wystartowała kampania społeczna „MOCni w Słowach – Bo to, co mówisz, zostaje na zawsze”, organizowana przez All About Parenting. Jej celem jest zwrócenie uwagi rodziców na to, jak codzienne słowa wpływają na emocje i rozwój dzieci oraz zachęcenie ich do refleksji nad tym, co sami słyszeli w dzieciństwie i jak dziś komunikują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764