logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ponad 102,3 mln filmów usuniętych przez TikToka w pierwszym kwartale 2022 r.

  PR 30.06.2022, przeczytano 185 razy

Dla TikToka nadrzędnym celem jest dbanie o bezpieczeństwo swojej ponad miliardowej społeczności. By tworzyć przyjazną i otwartą dla każdego cyfrową przestrzeń, platforma na bieżąco reaguje na treści, które naruszają jej Zasady Społeczności oraz Warunki Świadczenia Usług. Najnowszy Raport Egzekwowania Zasad Społeczności przedstawia działania podjęte w pierwszym kwartale 2022 roku, chroniące społeczność TikToka przed szkodliwymi treściami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ponad-102%2C3-mln-filmow-usunietych-przez-tiktoka-w-pierwszym-kwartale-2022-r.,396436,artykul.html

Kluczowe dane z najnowszego raportu:

  • Ponad 102,3 mln filmów zostało usuniętych globalnie w pierwszym kwartale 2022 r. za naruszenie Zasad Społeczności lub Warunków świadczenia usług, co stanowiło około 1 proc. wszystkich przesłanych materiałów wideo (w poprzednim kwartale usunięto ponad 85,8 mln filmów).
  • 95,1 proc. treści zostało usuniętych zanim ktokolwiek je zgłosił, a 93,7 proc. w ciągu 24 godzin od ich wstawienia. 90 proc. usuniętych treści nie zostało przez nikogo wyświetlonych.
  • Ponad 5,4 mln reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad i wytycznych dotyczących reklam.
  • Ponad 41 tys. filmów zostało usuniętych przez zespół ds. bezpieczeństwa zajmujący się wojną w Ukrainie.

Bezpieczeństwo użytkowników TikToka to dla platformy priorytet

W pierwszym kwartale 2022 roku z powodu naruszeń Zasad Społeczności TikToka lub Warunków Świadczenia Usług, z platformy usunięto globalnie ponad 102,3 mln filmów. Stanowi to około 1 proc. wszystkich przesłanych na TikToka materiałów wideo. Największa ich część, aż  41,7 proc., dotyczyła materiałów naruszających bezpieczeństwo użytkowników platformy poniżej 18 roku życia.

95,1 proc. treści zostało usuniętych zanim ktokolwiek je zgłosił, a 93,7 proc. w ciągu 24 godzin od ich wstawienia. 90 proc. usuniętych treści nie zostało natomiast w ogóle wyświetlonych.

Platforma TikTok stosuje swoje zasady ochrony użytkowników przed fałszywymi treściami także wobec treści o charakterze reklamowym, dbając o przejrzystość ekosystemu, zgodnie z zasadami brand safety. W pierwszym kwartale 2022 r. ponad 5,4 mln reklam zostało usuniętych za naruszenia Zasad Społeczności, Wytycznych dla Reklam lub Warunków Świadczenia Usług.

Odpowiedź TikToka na wojnę Ukrainie

W obliczu wojny w Ukrainie, TikTok zainwestował znaczne zasoby w opracowanie i wdrożenie nowych narzędzi zwiększających bezpieczeństwo jego użytkowników oraz chroniących ich przed szkodliwą dezinformacją. Platforma powiększyła swoje zasoby moderacyjne, zwiększyła wydatki na współpracę z partnerami fact-checkingowymi, uruchomiła pilotażową wersję polityki dotyczącej mediów kontrolowanych przez państwo, a od 6 marca - w związku z rosyjską ustawą o tzw. „fake newsach” - zawiesiła na terenie Rosji możliwość prowadzenia transmisji na żywo oraz publikowania nowych treści.

Od 24 lutego do końca pierwszego kwartału 2022 roku (31 marca 2022 r.):

  • Zespół ds. bezpieczeństwa zajmujący się wojną w Ukrainie usunął 41 191 filmów, z których 87 proc. naruszało zasady TikToka dotyczące szkodliwych dezinformacji. Zdecydowana większość (78 proc.) została zidentyfikowana proaktywnie, przez zespół ds. bezpieczeństwa TikToka.
  • Partnerzy weryfikujący fakty pomogli w ocenie 13 738 filmów na całym świecie.
  • Przy 5600 filmach dodano informacje dla widzów, że treści nie można było zweryfikować.
  • Oznaczono treści z 49 kont kontrolowanych przez rosyjskie państwo.
  • Na całym świecie zidentyfikowano i usunięto 6 sieci kont i 204 konta stworzone w celu skoordynowanych działań mających na celu wpływanie na opinię publiczną i wprowadzanie użytkowników w błąd co do ich tożsamości.

Ostatnie funkcje TikToka zwiększające bezpieczeństwo użytkowników

W pierwszym kwartale 2022 roku TikTok zapowiedział dwie nowe funkcje, których celem jest poprawa samopoczucia użytkowników platformy: panel czasu ekranowego oraz alerty o czasie spędzonym przed ekranem. Obie funkcje mają pomóc w kontrolowaniu korzystania z aplikacji i zachęcać użytkowników do różnorodnej rozrywki. Specjalnie dla młodszej grupy użytkowników (od 13 do 17 lat) wprowadzone zostały także cotygodniowe podpowiedzi: w przypadku, gdy użytkownik będzie korzystać z aplikacji przez ponad 100 minut w ciągu jednego dnia, gdy następnym razem otworzy aplikację otrzyma informację przypominającą o narzędziu do ustalania na ekranie limitu czasu na korzystanie z TikToka.

Platforma wprowadziła także funkcję „Informacje o tej reklamie”, która pozwoli społeczności TikToka dowiedzieć się więcej na temat personalizacji reklam. Jest to kolejny krok firmy w stronę zwiększania przejrzystości jej praktyk reklamowych. Dzięki funkcji każdy członek platformy może kliknąć w dowolną reklamę, która pojawi się w jego kanale i dowiedzieć się, dlaczego to właśnie on jest jej odbiorcą.

Źródło: TikTok

www.tiktok.com

Dodatkowe informacje:

O raporcie
Raport Egzekwowania Zasad Społeczności TikToka to zestawienia prezentujące ilość i charakter treści usuwanych za naruszenie Zasad Społeczności platformy. Raport odnosi się do pierwszego kwartału 2022 roku (1 stycznia - 31 marca).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polsat i Plus partnerami tytularnymi hali w Gdyni
Polsat i Plus – dwie najważniejsze marki Grupy Polsat Plus będą w nazwie hali w Gdyni. Dzięki umowie Grupy Polsat Plus z miastem Gdynia hala będzie nazywała się Polsat Plus Arena Gdynia.
Wyborcza.pl i Storytel łączą siły. Od sierpnia 2022 r. dwie subskrypcje - pakiet Premium Wyborcza.pl i pakiet Unlimited Storytel dostępne będą w atrakcyjnej, konkurencyjnej cenie 55 zł*. W ramach łączonej usługi subskrybenci będą mogli sięgnąć do sprawdzonych informacji, nagradzanych reportaży, wywiadów z nietuzinkowymi gośćmi...
W pierwszej połowie 2022 roku 23 profile TVN Warner Bros. Discovery na Facebooku oraz 22 konta na Instagramie wygenerowały łącznie ponad 113 mln wyświetleń treści wideo. Portfolio największego nadawcy w Polsce zebrało już łącznie niemal 12 mln subskrybentów na obu platformach – 8,4 mln na Facebooku oraz 3,2 na Instagramie – i cały czas przyciąga nowych. Lider...
Wirtualna Polska utrzymuje pozycję wśród opiniotwórczych mediów
Ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce otwiera Wirtualna Polska, na której redakcyjne treści inni dziennikarze w kraju powoływali się w lipcu 1,8 tys. razy. Miejsce drugie zajął Onet z wynikiem ponad 1,6 tys. odniesień w innych mediach, a podium zamyka Rzeczpospolita z niewiele niższą liczbą 1,5 tys. cytowań. Najwyższy wzrost, bo aż o dwanaście...
#AMStarget: KFC wybiera sieć Digital Indoor AMS
W swojej wakacyjnej kampanii reklamowej KFC wykorzystało analizę danych OOH zawartą w ofercie produktowej AMS. Zapewnia ona personalizację przestrzeni miejskiej, a także odpowiedni dobór punktów kontaktu z odbiorcą do konkretnych etapów ścieżki zakupowej, zwiększając efektywność działań reklamowych. Dopasowane miejsce i czas zaowocowały komplementarną kampanią OOH...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764