logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ponad 4,5 miliona podrobionych produktów i komponentów drukarskich w rękach HP

  PR 14.04.2021, przeczytano 538 razy
ilustracja

W zeszłym roku, na terenie Europy, Bliskiego Wschody i Afryki (EMEA), Azji i Pacyfiku oraz obu Ameryk, zespół HP Anti-Counterfeiting and Fraud (ACF) skonfiskował ponad 4.5 miliona sfałszowanych produktów, części i komponentów drukarskich – wliczając w to duże ilości tuszy i tonerów. Przejęcia miały miejsce między listopadem 2019 r. a październikiem 2020 r., w czasie gdy obostrzenia związane z pandemią COVID-19 szczególnie utrudniały walkę z oszustami dostarczającymi podrobione materiały eksploatacyjne na całym świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ponad-4%2C5-miliona-podrobionych-produktow-i-komponentow-drukarskich-w-rekach-hp,391041,artykul.html

W okresie narodowych lockdownów, okresowych niedoborów pracowników, zmian w polityce celnej państw, sieci przestępcze zmieniły model działania. Od momentu, gdy konsumenci i przedsiębiorstwa przestawili się na sprzedaż online, to właśnie ta gałęź gospodarki znalazła się w centrum zainteresowania oszustów. Zespół HP ACF musiał jak najszybciej dostosować się do nowej sytuacji, aby móc efektywnie chronić swoich klientów w sieci – w rezultacie doprowadzono do usunięcia (de-listingów) 224 000 podrobionych wkładów drukarskich z internetowych platform handlowych.

Dzięki ścisłej współpracy z klientami oraz partnerami handlowymi, przeprowadzono ponad 1700 kontroli dostaw HP – Customer Delivery Inspection (CDI) i audytów magazynów partnerów – Channel Partner Protection Audits (CPPAs) we wszystkich regionach. Jednocześnie, zespół ACF kontynuował szkolenia i edukowanie partnerów w zakresie zwalczania podrabiania towarów, organizując spotkania online docierające do ponad 6700 interesariuszy, partnerów i klientów z całego świata.

- W ciągu ostatnich kilku latach rynek handlu online systematycznie zyskiwał na znaczeniu, jednak wraz z ograniczeniami, związanymi z pandemią, dotyczącymi fizycznych placówek handlowych, coraz więcej osób decyduje się na kupowanie i sprzedawanie online. Niestety, dotyczy to również nieuczciwych sprzedawców, którzy ukrywają się za zasłoną anonimowości, jaką zapewnia internet – komentuje Glenn Jones, szef globalnego programu Anti-Counterfeiting Programme w HP – Jeszcze nigdy technologia nie odgrywała tak ważnej roli w identyfikacji i zatrzymywaniu fałszerzy. Dzięki ciągłym inwestycjom w narzędzia do monitorowania sieci, narzędzia analizy big data w wykrywaniu podróbek oraz ulepszenia naszej technologii śledzenia, HP nieustannie implementuje nowe sposoby ochrony naszych klientów.

Do sukcesów zespołu HP Anti-Counterfeiting and Fraud w 2020 r. w regionie EMEA można zaliczyć m.in.:

  • Zajęcie 1 miliona nielegalnych materiałów eksploatacyjnych i usunięcie ponad 135 000 ofert online;
  • Zatrzymanie potencjalnej sprzedaży 54 000 podrobionych wkładów z tonerami i tuszami w Nigerii – co stanowiło największe przejęcie w regionie EMEA w 2020 r.;
  • Wydanie ponad 500 poradników ACF, aby pomóc pracownikom, partnerom i klientom HP w walce z podróbkami;
  • Rozwijanie technologii śledzenia w celu zwalczania sprzedaży nielegalnych materiałów eksploatacyjnych. Co istotne, wkłady z tonerami są nadal najczęściej podrabianym produktem, stanowiąc ponad 75% wartości przejęć w roku finansowym 2020.

- Kierownictwo działów IT musi zachować czujność i stosować zasadę ograniczonego zaufania wobec zalewających rynek tanich produktów biurowych, które mogą okazać się podróbkami – dodaje Glenn Jones. - Marki, dostawcy usług i platformy handlu elektronicznego powinni dzielić się odpowiedzialnością, aby zagwarantować, że sprzedawane na rynku produkty są legalne. Dzięki ścisłej współpracy z naszymi partnerami handlowymi i dystrybutorami możemy ograniczyć liczbę sfałszowanych produktów docierających do klienta.

Podrabianie towarów jest przestępstwem. Dla użytkowników korzystanie z nielegalnych podróbek może skutkować problemami z wydajnością i niezawodnością urządzeń. W przypadku awarii drukarki z powodu używania podrobionego atramentu lub tonera gwarancja producenta może nie obejmować naprawy.

Oryginalne produkty HP zostały zaprojektowane tak, aby spełniać surowe standardy jakości i niezawodności rozwiązań, które są oparte na długiej historii innowacji, badań i testów. Oryginalne wkłady atramentowe HP LaserJet i HP, w przeciwieństwie do podróbek, są wyjątkowo wydajne i osiągają obiecane rezultaty.

Źródło: HP Inc.

www.hp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764