logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ponad 4,5 miliona podrobionych produktów i komponentów drukarskich w rękach HP

  PR 14.04.2021, przeczytano 544 razy
ilustracja

W zeszłym roku, na terenie Europy, Bliskiego Wschody i Afryki (EMEA), Azji i Pacyfiku oraz obu Ameryk, zespół HP Anti-Counterfeiting and Fraud (ACF) skonfiskował ponad 4.5 miliona sfałszowanych produktów, części i komponentów drukarskich – wliczając w to duże ilości tuszy i tonerów. Przejęcia miały miejsce między listopadem 2019 r. a październikiem 2020 r., w czasie gdy obostrzenia związane z pandemią COVID-19 szczególnie utrudniały walkę z oszustami dostarczającymi podrobione materiały eksploatacyjne na całym świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ponad-4%2C5-miliona-podrobionych-produktow-i-komponentow-drukarskich-w-rekach-hp,391041,artykul.html

W okresie narodowych lockdownów, okresowych niedoborów pracowników, zmian w polityce celnej państw, sieci przestępcze zmieniły model działania. Od momentu, gdy konsumenci i przedsiębiorstwa przestawili się na sprzedaż online, to właśnie ta gałęź gospodarki znalazła się w centrum zainteresowania oszustów. Zespół HP ACF musiał jak najszybciej dostosować się do nowej sytuacji, aby móc efektywnie chronić swoich klientów w sieci – w rezultacie doprowadzono do usunięcia (de-listingów) 224 000 podrobionych wkładów drukarskich z internetowych platform handlowych.

Dzięki ścisłej współpracy z klientami oraz partnerami handlowymi, przeprowadzono ponad 1700 kontroli dostaw HP – Customer Delivery Inspection (CDI) i audytów magazynów partnerów – Channel Partner Protection Audits (CPPAs) we wszystkich regionach. Jednocześnie, zespół ACF kontynuował szkolenia i edukowanie partnerów w zakresie zwalczania podrabiania towarów, organizując spotkania online docierające do ponad 6700 interesariuszy, partnerów i klientów z całego świata.

- W ciągu ostatnich kilku latach rynek handlu online systematycznie zyskiwał na znaczeniu, jednak wraz z ograniczeniami, związanymi z pandemią, dotyczącymi fizycznych placówek handlowych, coraz więcej osób decyduje się na kupowanie i sprzedawanie online. Niestety, dotyczy to również nieuczciwych sprzedawców, którzy ukrywają się za zasłoną anonimowości, jaką zapewnia internet – komentuje Glenn Jones, szef globalnego programu Anti-Counterfeiting Programme w HP – Jeszcze nigdy technologia nie odgrywała tak ważnej roli w identyfikacji i zatrzymywaniu fałszerzy. Dzięki ciągłym inwestycjom w narzędzia do monitorowania sieci, narzędzia analizy big data w wykrywaniu podróbek oraz ulepszenia naszej technologii śledzenia, HP nieustannie implementuje nowe sposoby ochrony naszych klientów.

Do sukcesów zespołu HP Anti-Counterfeiting and Fraud w 2020 r. w regionie EMEA można zaliczyć m.in.:

  • Zajęcie 1 miliona nielegalnych materiałów eksploatacyjnych i usunięcie ponad 135 000 ofert online;
  • Zatrzymanie potencjalnej sprzedaży 54 000 podrobionych wkładów z tonerami i tuszami w Nigerii – co stanowiło największe przejęcie w regionie EMEA w 2020 r.;
  • Wydanie ponad 500 poradników ACF, aby pomóc pracownikom, partnerom i klientom HP w walce z podróbkami;
  • Rozwijanie technologii śledzenia w celu zwalczania sprzedaży nielegalnych materiałów eksploatacyjnych. Co istotne, wkłady z tonerami są nadal najczęściej podrabianym produktem, stanowiąc ponad 75% wartości przejęć w roku finansowym 2020.

- Kierownictwo działów IT musi zachować czujność i stosować zasadę ograniczonego zaufania wobec zalewających rynek tanich produktów biurowych, które mogą okazać się podróbkami – dodaje Glenn Jones. - Marki, dostawcy usług i platformy handlu elektronicznego powinni dzielić się odpowiedzialnością, aby zagwarantować, że sprzedawane na rynku produkty są legalne. Dzięki ścisłej współpracy z naszymi partnerami handlowymi i dystrybutorami możemy ograniczyć liczbę sfałszowanych produktów docierających do klienta.

Podrabianie towarów jest przestępstwem. Dla użytkowników korzystanie z nielegalnych podróbek może skutkować problemami z wydajnością i niezawodnością urządzeń. W przypadku awarii drukarki z powodu używania podrobionego atramentu lub tonera gwarancja producenta może nie obejmować naprawy.

Oryginalne produkty HP zostały zaprojektowane tak, aby spełniać surowe standardy jakości i niezawodności rozwiązań, które są oparte na długiej historii innowacji, badań i testów. Oryginalne wkłady atramentowe HP LaserJet i HP, w przeciwieństwie do podróbek, są wyjątkowo wydajne i osiągają obiecane rezultaty.

Źródło: HP Inc.

www.hp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764