logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ponad 4,5 miliona podrobionych produktów i komponentów drukarskich w rękach HP

  PR 14.04.2021, przeczytano 225 razy
ilustracja

W zeszłym roku, na terenie Europy, Bliskiego Wschody i Afryki (EMEA), Azji i Pacyfiku oraz obu Ameryk, zespół HP Anti-Counterfeiting and Fraud (ACF) skonfiskował ponad 4.5 miliona sfałszowanych produktów, części i komponentów drukarskich – wliczając w to duże ilości tuszy i tonerów. Przejęcia miały miejsce między listopadem 2019 r. a październikiem 2020 r., w czasie gdy obostrzenia związane z pandemią COVID-19 szczególnie utrudniały walkę z oszustami dostarczającymi podrobione materiały eksploatacyjne na całym świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ponad-4%2C5-miliona-podrobionych-produktow-i-komponentow-drukarskich-w-rekach-hp,391041,artykul.html

W okresie narodowych lockdownów, okresowych niedoborów pracowników, zmian w polityce celnej państw, sieci przestępcze zmieniły model działania. Od momentu, gdy konsumenci i przedsiębiorstwa przestawili się na sprzedaż online, to właśnie ta gałęź gospodarki znalazła się w centrum zainteresowania oszustów. Zespół HP ACF musiał jak najszybciej dostosować się do nowej sytuacji, aby móc efektywnie chronić swoich klientów w sieci – w rezultacie doprowadzono do usunięcia (de-listingów) 224 000 podrobionych wkładów drukarskich z internetowych platform handlowych.

Dzięki ścisłej współpracy z klientami oraz partnerami handlowymi, przeprowadzono ponad 1700 kontroli dostaw HP – Customer Delivery Inspection (CDI) i audytów magazynów partnerów – Channel Partner Protection Audits (CPPAs) we wszystkich regionach. Jednocześnie, zespół ACF kontynuował szkolenia i edukowanie partnerów w zakresie zwalczania podrabiania towarów, organizując spotkania online docierające do ponad 6700 interesariuszy, partnerów i klientów z całego świata.

- W ciągu ostatnich kilku latach rynek handlu online systematycznie zyskiwał na znaczeniu, jednak wraz z ograniczeniami, związanymi z pandemią, dotyczącymi fizycznych placówek handlowych, coraz więcej osób decyduje się na kupowanie i sprzedawanie online. Niestety, dotyczy to również nieuczciwych sprzedawców, którzy ukrywają się za zasłoną anonimowości, jaką zapewnia internet – komentuje Glenn Jones, szef globalnego programu Anti-Counterfeiting Programme w HP – Jeszcze nigdy technologia nie odgrywała tak ważnej roli w identyfikacji i zatrzymywaniu fałszerzy. Dzięki ciągłym inwestycjom w narzędzia do monitorowania sieci, narzędzia analizy big data w wykrywaniu podróbek oraz ulepszenia naszej technologii śledzenia, HP nieustannie implementuje nowe sposoby ochrony naszych klientów.

Do sukcesów zespołu HP Anti-Counterfeiting and Fraud w 2020 r. w regionie EMEA można zaliczyć m.in.:

  • Zajęcie 1 miliona nielegalnych materiałów eksploatacyjnych i usunięcie ponad 135 000 ofert online;
  • Zatrzymanie potencjalnej sprzedaży 54 000 podrobionych wkładów z tonerami i tuszami w Nigerii – co stanowiło największe przejęcie w regionie EMEA w 2020 r.;
  • Wydanie ponad 500 poradników ACF, aby pomóc pracownikom, partnerom i klientom HP w walce z podróbkami;
  • Rozwijanie technologii śledzenia w celu zwalczania sprzedaży nielegalnych materiałów eksploatacyjnych. Co istotne, wkłady z tonerami są nadal najczęściej podrabianym produktem, stanowiąc ponad 75% wartości przejęć w roku finansowym 2020.

- Kierownictwo działów IT musi zachować czujność i stosować zasadę ograniczonego zaufania wobec zalewających rynek tanich produktów biurowych, które mogą okazać się podróbkami – dodaje Glenn Jones. - Marki, dostawcy usług i platformy handlu elektronicznego powinni dzielić się odpowiedzialnością, aby zagwarantować, że sprzedawane na rynku produkty są legalne. Dzięki ścisłej współpracy z naszymi partnerami handlowymi i dystrybutorami możemy ograniczyć liczbę sfałszowanych produktów docierających do klienta.

Podrabianie towarów jest przestępstwem. Dla użytkowników korzystanie z nielegalnych podróbek może skutkować problemami z wydajnością i niezawodnością urządzeń. W przypadku awarii drukarki z powodu używania podrobionego atramentu lub tonera gwarancja producenta może nie obejmować naprawy.

Oryginalne produkty HP zostały zaprojektowane tak, aby spełniać surowe standardy jakości i niezawodności rozwiązań, które są oparte na długiej historii innowacji, badań i testów. Oryginalne wkłady atramentowe HP LaserJet i HP, w przeciwieństwie do podróbek, są wyjątkowo wydajne i osiągają obiecane rezultaty.

Źródło: HP Inc.

www.hp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa kampania Snickers we współpracy z Dharnim
Jakie efekty może przynieść współpraca kreatywnej młodej osoby z marką produkującą pyszne batony? Odpowiedź znajduje się na Instagramie Dharniego – beatboxera popularnego wśród młodego pokolenia. W ramach współpracy z kultową marką Snickers powstała piosenka, w nieoczywisty sposób pokazująca różnice pomiędzy wariantami tego...
Nowa kampania marki Amica promuje sprzęty parowe
17 maja br. marka Amica rozpoczęła kampanię “Mężczyzna idealny szuka pary”. Dynamiczny, muzyczny spot promuje najnowsze urządzenia Amica z funkcją pary, które pozwalają sprostać codziennym wyzwaniom. Kampania obejmuje media tradycyjne i digitalowe: telewizję, radio, media społecznościowe i kanały YouTube.
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę marki Tarczyn
Firma Maspex rozstrzygnęła przetarg na obsługę marki Tarczyn w 2021 roku. W postępowaniu przetargowym wybrano agencję Dziadek do orzechów, która zajmie się obsługą komunikacji marki w digitalu.
Słoneczna kampania Energi Obrotu
Od 17 maja w TV obejrzeć można pierwszy fotowoltaiczny spot telewizyjny Energi Obrotu, spółki zależnej Energi z Grupy ORLEN. Udział wzięli w nim reprezentanci Polski w koszykówce.
#Supermocokularów: kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 2021
Nieprawidłowe użytkowanie okularów nabywanych poza salonami optycznymi i kwestia ograniczania liczby odpadów bez recyklingu i właściwego odzyskiwania surowców to dwa kluczowe obszary, z którymi – we współpracy z partnerskimi salonami optycznymi – zmierzy się w tym roku Grupa Essilor. Wystartowała kolejna edycja ogólnopolskiej kampanii Czas Na Wzrok.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764