logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ponad 708 mln zł przychodów WP w 2019 roku

  PR 12.03.2020, przeczytano 697 razy
ilustracja

Wirtualna Polska Holding S.A. w 2019 roku wypracowała 71 mln zł zysku netto. Przychody ze sprzedaży wzrosły o prawie 25% do kwoty 708 mln zł. Na tempo wzrostu spółki wpływ miały zarówno wyniki w obszarze mediów, jak i wzmacnianie marek e-commerce. Telewizja WP ma największy udział w rynku wśród stacji nadających naziemnie w ramach MUX8. Początek 2020 roku jest słabszy od oczekiwań w obszarze turystyki zagranicznej, powodem jest rozprzestrzenianie się koronawirusa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ponad-708-mln-zl-przychodow-wp-w-2019-roku,386055,artykul.html

W 2019 roku Wirtualna Polska umocniła się na pozycji największego, polskiego wydawcy internetowego. Miesięcznie z produktów i usług internetowych WP korzystało ponad 21 mln Polaków. W obszarze mediów przychody ze sprzedaży były znacznie powyżej średniej rynkowej. Spółki e-commerce notowały dynamiczny wzrost skali działalności, zgodny ze strategią. To wszystko skutkowało zwiększeniem przychodów Grupy o jedną czwartą, do poziomu 708 mln zł, zysk netto przekroczył 71 mln zł, a skorygowana EBITDA to prawie 219 mln zł.

– Skuteczne konkurowanie ze światowymi gigantami i pięciokrotny wzrost EBITDA WP w ostatnich latach, do poziomu 200 mln zł, nie byłyby możliwe, gdybyśmy pod jednym, właścicielskim dachem nie mieli zarówno mediów, jak i e-commerce. Wspólnym mianownikiem i najważniejszym spoiwem była, jest i będzie technologia. Co czwarty Obywatel Wirtualnej Polski Holding jest inżynierem – mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding SA.

ilustracjastrzałka

* W 2019 roku w ramach tej pozycji wykazane jest 10.302 tys. złotych amortyzacji prawa do użytkowania budynków zgodnie z MSSF 16 (2.904 tys. z czwartym kwartale).

Początek 2020 roku jest trudny dla holdingu w obszarze turystyki zagranicznej. Spółka Wakacje.pl obserwuje tendencję rezygnacji z zakupów wycieczek, na skutek rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-Cov-2, zwłaszcza do krajów, w których przypadków wirusa zdiagnozowano najwięcej. To może mieć istotne znacznie dla wyników finansowych WP w 1. półroczu 2020 roku.

– Trudno w tej chwili oszacować, jak długo potrwa obecna, zła sytuacja i jaki będzie miała wpływ na zainteresowanie podróżami w kolejnych miesiącach. Nie możemy też precyzyjnie określić, w jaki sposób wpłynie na pozostałe obszary naszej działalności. Trudno na przykład oszacować, czy Polacy chętniej zarezerwują wypoczynek w kraju, czego beneficjentem mogłaby być nasza inna spółka, Nocowanie.pl. Wakacje.pl odpowiadają za kilkanaście procent wyników finansowych holdingu – dodaje Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding SA.

Rekordowe wyniki notuje nadająca od ponad 3 lat Telewizja WP. Na początku 2020 roku zwiększyła udziały w rynku telewizyjnym o prawie 80%, co jest najlepszym wynikiem spośród wszystkich stacji naziemnych w Polsce. Jednocześnie od wielu miesięcy jest liderem wśród stacji na cyfrowym multipleksie MUX8.

ilustracjastrzałka

Źródło: Wirtualna Polska Holding S.A.

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764