logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ponad 750 mld euro na europejskim rynku e-commerce

  PR 21.10.2021, przeczytano 122 razy

Jak donosi najnowsza analiza stowarzyszeń Ecommerce Europe oraz EuroCommerce – 2021 European E-commerce Report rynek sprzedaży online na Starym Kontynencie osiągnął 757 mld euro, co stanowi 10% wzrost względem poprzedniej edycji raportu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ponad-750-mld-euro-na-europejskim-rynku-e-commerce,393483,artykul.html

Bez wątpienia, swój udział w uzyskaniu takiego wyniku zaznaczyła pandemia, niemniej bardzo istotne znaczenie ma również coraz częstszy prymat sprzedaży w kanałach cyfrowych nad tradycyjnym handlem oraz stale kontynuowana po „boomie” w wyniku pandemii, cyfryzacja gospodarki, jak i samej branży e-handlu.

E-handlowe bestsellery

W ciągu 10 miesięcy, tj. od marca do grudnia 2020 w Polsce powstało ponad 11 tysięcy e-sklepów. I choć oczywiście nie wszystkie rynkowe starty okazały się sukcesami, to przyrost nowych graczy rodzimego sektora e-commerce robi wrażenie.

Opublikowane przez firmę PayU opracowanie The Next Frontier – Central and Eastern Europe wskazuje z kolei, że Polska przewodzi w regionie Europy Środkowo-Wschodniej pod względem internetowej sprzedaży trzech kategorii produktów. Chodzi o kosmetyki/pielęgnację urody, których wartość sprzedaży wynosi 720 mln $ (2,8 mld zł) w skali roku, odzież, gdzie sprzedaż sięga niemal 6,5 miliardów dolarów (25,5 mld zł) oraz tzw. digital goods, czyli niematerialne produkty cyfrowe, które stanowią w Polsce rynek warty 615 mln $ (2,5 mld zł).

– Ostatnia z najpopularniejszych kategorii jest oczywiście bardzo pojemna, niemniej to właśnie tutaj klasyfikowane są wszystkie rozwiązania z zakresu cyfrowej gospodarki, w tym usługi chmurowe i biznesowe aplikacje udostępniane za pośrednictwem cloud computingu. To jeden z kolejnych, znacznie rzadziej przedstawianych dowodów na przyspieszającą cyfryzację nie tylko samej branży e-commerce, ale przedsiębiorstw z wielu innych sektorów, którzy częściej kupują nowe usługi cyfrowe – tłumaczy Marcin Zmaczyński z Aruba Cloud.

Coraz bliżej chmur

Sama branża E-commerce także w widocznym stopniu awansuje pod względem cyfrowego zaawansowania, co obrazuje choćby statystyka wykorzystania przez sektor e-handlu usług chmurowych. Z danych Eurostatu wynika, że w 2020r ponad jedna czwarta europejskich firm zajmujących się handlem w sieci, korzystała z rozwiązań w chmurze. W 2018r odsetek ten wynosił ok. 18%. W Polsce, według danych GUS, w minionym roku 16% przedsiębiorstw z kategorii” handel detaliczny” wykorzystywało wspierające biznes usługi cloud computingu. I choć to nadal względnie niewielka grupa, i tak jest to widocznym awansem względem 2019r, kiedy to procent tego typu firm wynosił 11%.

– Tutaj warto zaznaczyć, że statystykę tą podnoszą w sporej mierze nowopowstające e-sklepy, które często decydują się od podstaw zbudować swoją infrastrukturę w chmurze, stawiając na przewidywalność kosztów i przyspieszając swoje wejście na rynek – dodaje Marcin Zmaczyński z Aruba Cloud.

Wirtualne platformy, realne zyski

Wartym zwrócenia uwagi trendem internetowej sprzedaży staje się również wykorzystanie technologii wirtualnej (VR) oraz mieszanej rzeczywistości (AR). Jeden ze specjalizujących się w dostarczaniu dedykowanym branży e-commerce rozwiązań tego typu startup – Adloid, przekonywał na łamach globalnej edycji Forbes’a, że udostępnienie klientom możliwości „podejrzenia” jak prezentować się będą interesujące ich meble bądź sprzęt elektroniczny w mieszkaniu czy zapoznanie z gabarytami i przestrzenią wewnątrz samochodu „wyświetlonego” na podjeździe jest w stanie podnieść sprzedaż nawet o 200%.

Źródło: Aruba Cloud

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Polski stół” – kulinarna opowieść o Polsce dostępna w kolejnych językach
„Polski stół” autorstwa Magdaleny Tomaszewskiej-Bolałek to ebook poświęcony historii kuchni narodowej oraz wykorzystywanych w niej produktom. Cyfrowa publikacja – zadanie publiczne współfinansowane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP w konkursie „Dyplomacja publiczna 2020 – nowy wymiar”, jest bezpłatnie dostępna już nie tylko po...
Kinguin wraz z BLIKIEM, jednym z najpopularniejszych w Polsce systemów płatności, rusza z akcją skierowaną do fanów gier video. Kampania będzie realizowana w trzech głównych obszarach. Pierwszym z nich jest konkurs, który stwarza szansę zostania streamerem i podpisania rocznego kontraktu z platformą Almost F4mous, zrzeszającą młodych twórców...
Dziadek do orzechów z kampanią „Przemoc to nie tradycja” dla Centrum Praw Kobiet
Agencja Dziadek do orzechów przygotowała nową kampanię dla Centrum Praw Kobiet z okazji międzynarodowej inicjatywy „16 dni akcji przeciwko przemocy”. Tym razem poruszony został temat wypowiedzenia przez Polskę Konwencji stambulskiej i obaw z tym związanych.
Z Propeller Film do Timecode Film Production
Do Timecode Film Production dołączyła kierowniczka produkcji - Renata Marszewska.
Provident ma plan na świąteczną radość w zimowej atmosferze
Provident startuje z kolejną, świąteczną odsłoną swojej kampanii opartej na popularnym przeboju z 2000 roku. Spoty pokazują, jak zapewnić zimową aurę i śnieg podczas zbliżających się świąt.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764