logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Ponad 80% internautów konsumuje więcej treści niż przed pandemią

  PR 28.06.2021, przeczytano 685 razy

Internet zalewa odbiorców treścią. W pandemii fala tylko przybrała. Czytamy znacznie więcej, ale też jesteśmy coraz bardziej zmęczeni szumem informacyjnym. W tym oceanie wiadomości najlepiej pływa biznes, bo to komunikatom stworzonym przez firmy ufamy najbardziej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ponad-80procent-internautow-konsumuje-wiecej-tresci-niz-przed-pandemia,392044,artykul.html

Global Web Index – amerykańska firma analityczna – wykazała w swoim raporcie, że ponad 80% internautów konsumuje więcej treści niż przed pandemią. Żyjemy w środowisku przeładowanym informacjami, w którym każdy zespół ds. marketingu i sprzedaży chce tego samego — wznieść się ponad zgiełk.

Staje się to coraz większym wyzwaniem. Nie tylko ilość treści jest wyższa niż w poprzednich latach, ale firmy dostarczają więcej wysokiej jakości informacji. Coroczne, globalne badanie “Barometr zaufania Edelmana” naświetla, że to ogólnie rozumiany biznes – zdaniem konsumentów – jest obecnie najbardziej zaufaną instytucją informacyjną, ponad rządem, mediami i organizacjami pozarządowymi.

Co więcej blisko 60% badanych ludzi na całym świecie uważa, że rządy i media celowo wprowadzają w błąd i udzielają fałszywych informacji. Zaufanie do biznesu jest po drugiej stronie skali, gdyż aż 61% ludzi ufa przekazowi, który wychodzi od firm i przedsiębiorców, a także uważa, że to pracodawca jest najbardziej wiarygodnym źródłem informacji. Jednocześnie biznes na skali kompetencji może poszczycić się 48% przewagą nad rządem, jednocześnie zbliżając się do organizacji pozarządowych pod względem etyki.

– Pokazuje to jaką siłę ma komunikat, który tworzą marki. Zarazem też to przed jakim stoją wyzwaniem i jak bardzo odpowiedzialne jest to zadanie. Dbałość o rzetelność treści jest dziś niesłychanie ważna, a im więcej i ciekawiej będziemy pisać o naszej marce tym na większy wzrost sprzedażowy możemy liczyć – podkreśla Michał Chlewiński, współtwórca Linkhouse – popularnej platformy do content marketingu i link buildingu. Prowadzona przez niego firma wygenerowała w 2020 r. 10,9 mln przychodów, z czego większość pochodzi bezpośrednio z marketingu treści. Co ciekawe, konkurencyjny Whitepress został niedawno kupiony przez RTB House. Kwota transakcji nie została ujawniona, szacuje się jednak, że mogła ona wynieść nawet 60 mln zł.

Platformy do dystrybucji artykułów stanowią istotną część marketingowego ekosystemu, należy jednak pamiętać, że to przede wszystkim firmy zyskują na tworzonych przez siebie treściach. Dzieje się tak m.in. dla tego, że – jak dowodzą analitycy Global Web Index – content marketing kosztuje o 62% mniej niż tradycyjne programy marketingowe i generuje trzy razy więcej leadów.

Jak dotrzeć do cyfrowo wyczerpanego odbiorcy?

Jednak istnieje jedno bardzo poważne zagrożenie w tworzeniu treści internetowej. Pandemia nie tylko zachwiała naszym poczuciem bezpieczeństwa w sferze zdrowotnej czy zawodowej, ale też sprawiła, że poczuliśmy się zmęczeni. Przedłużającym się siedzeniem w domach, brakiem towarzystwa i cyfrowym wyczerpaniem. Przeniesione do sieci sprawy służbowy, prywatne spotkania i zalewająca nas treść spowodowała, że przekroczona została bariera przyswajalności. Według GWI aż 81% liderów branży B2B uważa, że trudniej jest dotrzeć do ich odbiorców ze względu na to, że przy tak dużej ilości wysokiej jakości cyfrowej treści istnieje duża konkurencja o zaangażowanie odbiorców.

– Niestety, samo wypuszczenie tej samej starej, statycznej treści nie wystarczy. Tylko zwiększamy hałas. Dziś, żeby dotrzeć do klienta musisz wznieść się ponad identyczność przekazu – podkreśla Michał Chlewiński z Linkhouse.

Pojawia się zatem pytanie: jak to zrobić, gdy wszyscy inni również chcą tego samego wyniku? Wracając do badania Edelmana aż 86% badanych uważa, że szefowie firm powinni wypowiadać się na tematy społeczne, a 68% oczekuje od nich pomocy w rozwiązywaniu problemów z tej sfery. To prosty znak, że odbiorcy, a zarazem klienci poszukują marek zaangażowanych.

– Innymi słowy, konsument powinien otrzymywać wartość. Dzielenie się informacjami w celu ich udostępnienia jest łatwe, ale bez dodawania wartości wrażenia konsumentów nie będą pozytywne. Więc zanim się zorientujesz przebierają w ofertach innego sklepu – dodaje Chlewiński.

Precz z ogólnikami. Chcemy personalizacji

GWI podkreśla, że aż 83% konsumentów jest jest gotowych udostępnić swoje dane w celu personalizacji doświadczeń.

– Kupujący po prostu nie chcą czytać już ogólnych komunikatów sprzedażowych i dlatego warto szybko pożegnać się z tradycyjnymi, statycznymi formami przekazu jak np. pliki PDF. Ich nie da się personalizować i generują tylko kolejny stosik plików i dokumentów, do których nikt nie wraca, a często nawet nie otwiera – tłumaczy ekspert z platformy Linkhouse.

Wyzwaniem jest stworzenie interaktywnej platformy treści, które będą tworzyły dobre i ciekawe historie i to na dużą, angażująca skalę. Tworzenie spersonalizowanych treści wymaga też posiadania szablonów, które szybko można wykorzystać przy dynamicznie zmieniającej się sytuacji marketingowej.

– W sytuacji, gdy odbiorcy są przeładowani treścią wydaje się to zadanie bardzo trudne. Jednak posiadanie swoistej biblioteki łatwo przyswajalnych treści wydaje się być koniecznością.  Przełamuje również tradycyjne bariery, które wymagają rozbudowanego zespołu do wytworzenia jednego zasobu. Dzisiejsze potrzeby konsumentów nie pozwalają na ten luksus. Marketerzy nieustannie próbują nadążyć za popytem, ale coraz częściej przegrywają w tej walce, bo nie są wyposażeni w odpowiednie narzędzia – kończy Chlewiński.

Źródło: Linkhouse

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764