logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Firmy chcą stron www przystosowanych do smartfonów

  PR 22.08.2019, przeczytano 232 razy

Firmy coraz częściej zlecają specjalistom kompleksowe wykonanie dedykowanej strony internetowej. Powinna ona pozwalać właścicielowi na edytowanie treści i posiadać formularz kontaktowy. Widoczna jest też świadomość wzrostu ruchu mobilnego w internecie – 57% poszukujących wykonawcy strony www interesuje się wersją na urządzenia mobilne  – wynika z analizy serwisu Oferteo.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/firmy-chca-stron-www-przystosowanych-do-smartfonow,383667,artykul.html

Całkiem nowe strony

ilustracjastrzałka

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Oferteo.pl, największy polski serwis łączący poszukujących usług z ich dostawcami, w ciągu ostatniego roku klienci zlecali wykonawcom przede wszystkim stworzenie od podstaw nowej strony internetowej. Taki charakter miało aż 77% wszystkich zleceń. Jedynie 17% dotyczyło przebudowy istniejącej już witryny. Jest to bardzo wyraźna zmiana w stosunku do poprzedniego roku, kiedy to praca nad istniejącą już stroną była częściej poszukiwaną usługą.

– Wyniki badania wskazują, że w ciągu ostatniego roku specjaliści zajmowali się przede wszystkim tworzeniem całkiem nowych stron www dla klientów, którzy do tej pory nie posiadali własnej witryny lub uznali, że lepiej będzie stworzyć nową stronę niż przebudować dotychczasową – komentuje Karol Grygiel z zarządu Oferteo.pl. – Widać, że zleceniodawcy są coraz bardziej świadomi tego, jak ważne jest posiadanie firmowej strony internetowej oraz jakie funkcje powinna ona spełniać. Większość z nich wymaga, aby witrynę można było przeglądać za pomocą urządzeń mobilnych, które obecnie generują większy ruch w sieci niż komputery.

Strona ma być dostosowana do urządzeń mobilnych

ilustracjastrzałka

Wśród najważniejszych dla zleceniodawców funkcji, jakie powinna posiadać strona, były wymieniane: możliwość samodzielnej edycji wskazywana przez 72% badanych oraz formularz kontaktowy, którego życzyło sobie 63% z nich. Możliwość przeglądania strony na urządzeniach mobilnych jako wymóg zaznaczyło 57% wszystkich badanych, ale wśród klientów zlecających budowę całkiem nowej witryny odsetek ten wynosił 65%. Widać więc, że większość klientów jest świadoma tego, jak wielu internautów korzysta dziś ze smartfonów i tabletów i stara się dostosować do ich wymagań. Badania pokazują, że jest to bardzo słuszny ruch, gdyż urządzenia mobilne odpowiadają już za 51% całego ruchu w sieci.

Z analizy Oferteo.pl wynika również, że dla właścicieli stron ważne jest także, żeby były one responsywne (36%), czyli dostosowywały się do rozmiaru okna, a także aby dawały użytkownikom możliwość rejestracji (31%).

Nie ma czasu do stracenia

ilustracjastrzałka

Klienci nie chcą zwlekać z tworzeniem własnych stron www. Większość (56%) liczy na jak najszybszą realizację takiego zlecenia, a 19% jest w stanie poczekać miesiąc. Tylko 8% może pozwolić sobie na trzy miesiące oczekiwań lub dłużej.

– Taki pośpiech nie jest zaskakujący, ponieważ strona internetowa jest dziś niemal niezbędnym narzędziem dla osób prowadzących działalność. Umożliwia ona potencjalnym klientom nie tylko odnalezienie firmy, ale także szybkie nawiązanie z nią bezpośredniego kontaktu – mówi Karol Grygiel.

Źródło: Oferteo.pl

www.oferteo.pl

Dodatkowe informacje:

Metodologia badań
Przedstawione dane pochodzą z analizy ponad 700 zapytań ofertowych zamieszczonych w serwisie Oferteo.pl od sierpnia 2018 roku do końca lipca 2019 roku przez podmioty zlecające wykonanie bądź przebudowę strony www.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa ramówka CNN International
CNN International od 23 września wprowadzi dwa nowe programy wieczorne nadawane z siedziby w Londynie: „The Brief” i „Your World Today” oraz wydłuży o godzinę produkcję transmitowaną z Abu Zabi, „Connect the World”.
Branża motoryzacyjna stawia na reklamę radiową
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży motoryzacyjnej w sierpniu 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 52,4 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.
Już od poniedziałku, 16 września br. aż do październikowych wyborów parlamentarnych na tokfm.pl i w aplikacji TOK FM można słuchać podcastu "Ostatnie 24 godziny kampanii". Co wieczór jeden z 5 prowadzących podsumuje w nim kolejny dzień przedwyborczej rywalizacji partii oraz kandydatów na posłów i senatorów.
Agencja mediowa Zenith prognozuje, że w 2021 roku, średnia czasu poświęconego na konsumpcję kontentu video w internecie osiągnie w Polsce średnio 70 minut dziennie. To wciąż istotnie mniej niż przewidywane statystyki światowe, gdzie przeciętny konsument będzie w 2021 oglądał treści video online średnio przez 25 dni w roku (100 minut dziennie).
Dezinformacja wspierana przez sztuczną inteligencję szerzy się w internecie
Rozwój sztucznej inteligencji (SI) oraz zintegrowanych systemów marketingowych ułatwiły rozprzestrzenianie nieprawdziwych informacji w internecie. Boty rozprzestrzeniają sfabrykowane informacje, powstają systemy SI do manipulowania obrazami i tekstami, a większość społeczeństwa nie weryfikuje prawdziwości pozyskiwanych informacji. Korporacje technologiczne i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764