logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Ponad połowa firm nie ma planu marketingowego

  PR 12.01.2024, przeczytano 1077 razy

Z badania ankietowego* skierowanego do osób zarządzających, managerów i specjalistów wynika, że ponad 57% firm nie ma konkretnego planu marketingowego. Działania planowane są - cytujemy: „po prostu”, „przypadkowo”, „przy okazji” lub „jak znajdzie się budżet”, albo wcale i raczej nikt ich nie weryfikuje, ani nie optymalizuje. Ponad 35% planuje działania na kolejny rok sprzedażowy, tworząc raporty i analizy z działań. Minimalna pozostała część „w sumie nie wie czy ma jakiś konkretny plan marketingowy”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ponad-polowa-firm-nie-ma-planu-marketingowego,402708,artykul.html

To wciąż niewiarygodne i zaskakujące, że w dobie dostępnych zasobów, narzędzi marketingowych, technologicznych (często już nieodpłatnych), ponad połowa firm nie ma zaplanowanych nawet podstawowych działań marketingowych. Drugą rzeczą jest brak weryfikacji wdrażanych przypadkowo działań.

Z czego to wynika?

Jak twierdzi większość badanych powodem jest m.in. brak specjalistów, wiedzy jak taki plan stworzyć lub też brak budżetu. Wielu zarządzających wciąż uważa, że do przygotowania i wdrożenia planu marketingowego niezbędne są duże nakłady finansowe. Nie zdaje sobie też sprawy, że plan marketingowy ma istotne znaczenie w rozwoju biznesu.

Od czego zacząć plan marketingowy? Prosto, krótko i konkretnie.

Firmy, które nie mają żadnego planu marketingowego, zdecydowanie powinny zacząć od „czegokolwiek” co pomoże im w realizacji celu biznesowego. To co zaplanuje firma jest ważne i pomocne, pozwala na kontrolę, weryfikację i optymalizację tego co działa w firmie, a co wymaga poprawy.

Dobrym rozwiązaniem będzie zapis praktycznych założeń marketingowych, nawet w jednostronicowym pliku. Najważniejsze z nich to:

  1. Główny realny cel jaki firma chce osiągnąć i w jakim czasie.
  2. Zasoby jakimi dysponuje– ludzie, narzędzia, sprzęty etc.
  3. Określenie rynku i grupy docelowej.
  4. Działania promocyjne możliwe do zrealizowania. Rozpoczęcie od najmniej kosztownych i ryzykownych.
  5. Osiągalny czas realizacji działań marketingowych.
  6. Koszty i zwrot inwestycji. Wskaźnik ROI – procentowo.
  7. Weryfikacja i optymalizacja wdrożonych działań.

Dla tych którzy nie mają budżetu, sprawdzone działania na początek. Dodatkowe zasoby ludzkie są w tej fazie zbędne:

1. Audyt – weryfikacja tego co działa w firmie. Eliminacja lub zastąpienie tego co nie działa.

2. Wdrożenie działań promocyjnych niskobudżetowych lub niewymagających wkładu finansowego. Polecane przykłady w fazie początkowej:
- Cross Promotion – współpraca barterowa z firmami. W zamian za obecność wizerunku firmy w materiałach promocyjnych partnera, możesz zaoferować swoje produkty/usługi.
- Public Relations – przekonaj media, że Twój biznes jest godny uwagi. Uzyskaj wiarygodność i zaufanie wśród klientów.
- Działania analityczne – Google Analytics, Google Meta Tagi, Google Search Console – niezbędne, nieodpłatne narzędzia do analizy statystyk serwisów www, konwersji, wyników sprzedaży etc. Wspierają optymalizację działań i widoczność www.
- Social media – prezentuj swoją firmę w social media – znaczące przełożenie na konwersje i wyniki sprzedażowe.
- Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads – obecnie Google oferuje zautomatyzowane kampanie w pełni sterowane automatycznie, dostosowane do konkretnej grupy docelowej. Wystarczy założenie konta. Proste narzędzie, niewymagane doświadczenie.**
- narzędzie Canva – nieodpłatne tworzenie grafik, tekstów, prezentacji, logotypów i innych materiałów promocyjnych. Oszczędność kosztów grafika.

3. Weryfikacja i sprawdzenie skuteczności działań, przełożenie na konwersje/wyniki sprzedażowe.

Sprawdzone, niskobudżetowe i proste do wdrożenia działania marketingowe przyczyniają się do wzrostu sprzedaży w firmie.

Źródło: Fast Marketing Plan

Dodatkowe informacje:

* Ogólnopolskie badanie marketingowe, przeprowadzone pod koniec 2023 roku m.in przez specjalistów współpracujących z Fast Marketing Plan. Rynek małych i średnich przedsiębiorstw. Branża m.in.: nieruchomości, HoReCa, beauty, eventy oraz kultura sztuka. Liczba firm, które wzięły udział badaniu – 78.

** Zrealizowany przykład kampanii dla usługi nowej na rynku: kampania Google Ads, czas trwania: 30 dni (grudzień 2023), wynik: szacowana liczba wyświetleń reklamy 49, 2 tys., kliknięcia 1,73 tys., CTR (Click Through Rate, współ. klikalności do wyświetleń) 3,51% (dobrą skuteczność szacuje się między 2-5 %), śr. CPC (Cost per Click) 0,12 zł, Koszt kampanii 203 zł.

Fast Marketing Plan - tworzy zespół specjalistów z ponad 18 letnim doświadczeniem w planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych dla sektora B2B i B2C w branży m.in.: nieruchomości, FMCG, logistyka, finanse, e-commerce, consulting, HoReCa, kultura i sztuka, placówki oświatowe. Opracowuje sprawdzone i efektywne działania, poparte wiedzą i sukcesami w marketingu.

Fast Marketing Plan – spersonalizowany, szybki plan marketingowy dostarczany w 48 godzin. To jedyne takie rozwiązanie na rynku, które umożliwia szybką realizację i zakup planu marketingowego w sklepie internetowym. Sprawdzone, proste narzędzie, które wspiera prowadzenie i rozwój biznesu. Opracowywany jest na podstawie briefu od klienta. Dedykowany dla firmy lub produktu/usługi/marki. Nieograniczony, co do rodzaju branży. Rzetelny i gotowy do wdrożenia. Obszar działania – cała Polska.


+

Tekst opublikował użytkownik: FastMarketing

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Canon: większe możliwości Colorado, 2 lata gwarancji dla serii Arizona
Canon konsekwentnie wspiera dostawców usług druku w rozwoju ich działalności i zwiększaniu efektywności. Firma wprowadza aktualizacje produktów z rodzin Colorado i Arizona, które odpowiadają na potrzeby klientów i bazują na globalnym sukcesie platform do druku wielkoformatowego Canon. W serii Colorado M — 1,6-metrowej maszynie rolowej z atramentem UVgel — wprowadzono...
Panasonic LUMIX S1II i LUMIX S1IIE: pełnoklatkowe bezlusterkowce
Panasonic z przyjemnością ogłasza rozszerzenie swojej renomowanej serii LUMIX S o dwa nowe modele – LUMIX S1II oraz S1IIE. Aparaty te zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu wyjątkowych możliwości fotograficznych i filmowych, charakteryzując się znakomitą jakością obrazu, dynamicznym odwzorowaniem kolorów oraz istotnymi usprawnieniami w zakresie technologii wideo.
Nowa odsłona kampanii Sokołów z Pascalem Brodnickim
Pascal Brodnicki, znany szef kuchni, po raz kolejny poleca produkty Sokołów – tym razem w kampanii promującej asortyment grillowy firmy. „Smak zaczyna się od mięsa!” – to hasło, które podkreśla główny przekaz kampanii, czyli wysoką jakość surowca i produktów, które z niego powstają.
Ogród NAJ: Saatchi & Saatchi dla OBI
Ruszyła nowa wielokanałowa kampania OBI „Ogród NAJ”. Za strategię i koncepcję kreatywną odpowiedzialna jest agencja Saatchi & Saatchi. Za strategiczne planowanie i zakup mediów odpowiada agencja mediowa Zenith, natomiast za działania Paid Social agencja marketingu efektywnościowego Performics. Wszystkie agencje należą do Publicis Groupe.
Tędy po Trendy - kampania modowa Wola Parku
Centrum handlowe Wola Park, cenione miejsce spotkań lokalnych społeczności, podkreśla zakupową ofertę z nową kampanią wyróżniającą je jako źródło modowych trendów. Centrum wychodzi naprzeciw potrzebom i zainteresowaniom klientów z kampanią „Tędy po Trendy”, inspirując odwiedzających do odświeżenia letniej szafy. Kampania została...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764