logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Ponad połowa Internautów w Polsce słucha podcastów

  PR 04.07.2022, przeczytano 480 razy

Podcasty, choć nie są już nowością, to właśnie teraz stają się jedną z najpopularniejszych form publikacji. Wyniki badania przeprowadzonego przez panel Ariadna dla „Wprost” i Studio PLAC w maju 2022 roku wskazują, że już niemal jedna trzecia wszystkich użytkowników Internetu, słucha podcastów przynajmniej raz w tygodniu, a wartość ta nieustannie wzrasta. Wprost i Studio Plac postanowiły wnikliwie przyjrzeć się tej formie publikacji, a zebrane informacje zaprezentować w załączonym Raporcie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ponad-polowa-internautow-w-polsce-slucha-podcastow,396480,artykul.html

Nieco ponad miesiąc temu „Wprost”, we współpracy ze Studiem Plac, wprowadził na stałe do oferty wydawniczej trzy serie podcastów. Całe przedsięwzięcie wymagało dokładnego zrozumienia potrzeb słuchaczy oraz specyfiki konsumpcji tej niezwykle dynamicznej formy treści dostępnej wyłącznie szeroko rozumianym Internecie. Do pracy badawczej zaprosiliśmy profesjonalistów, Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna, który przedstawił wnioski oparte o odpowiedzi udzielone przez dorosłych Internautów. Wyniki badania, przeprowadzonego na bazie 1000 przedstawicieli tej grupy – mówią Wprost: podcastów w Polsce słucha wielomilionowa publiczność!

Prezentowany dokument zawiera dossier trzech nowych podcastów „Wprost”, które łączy jedna cecha - dynamiczna interakcja rozmówców. Rosnące grono słuchaczy „Niedyskrecji parlamentarnych…” „Wprost Przeciwnie” i „Wprost o Kulturze” angażuje się w dyskusje o zakulisowych rozgrywkach politycznych, intymne rozmowy o skrywanych tajemnicach znanych i lubianych oraz barwne opisy różnych form sztuki. W Raporcie przedstawiamy jednak przede wszystkim twarde dane statystyczne i demograficzne, oczekiwania oraz preferencje słuchaczy podcastów. Pokazujemy jaka jest grupa użytkowników decydujących się na ten rodzaj konsumpcji treści dziennikarskich oraz jakie są jej cechy charakterystyczne. Ponadto przyglądamy się powodom, dla których podcasty przyciągają coraz większe grono odbiorców.                O technicznych aspektach produkcji podcastów rozmawiamy z twórcami i założycielami profesjonalnego studia nagraniowego Plac. Marcin Łukasik i Krzysztof Rzyman, doświadczeni radiowcy i producenci na co dzień dbający o wysoką jakość nagrania i profesjonalny montaż oraz oprawę dźwiękową, komentują wyniki badań i potwierdzają, że wysoki standard produkcji jest kluczowy dla utrzymania uwagi słuchacza.

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Serwis Wysokieobcasy.pl/zyclepiej, którego hasłem przewodnim jest „Żyć lepiej. Psychologia codziennie”, to najnowszy projekt redakcji „Wyborczej” i „Wysokich Obcasów”. Na jego łamach czytelniczki i czytelnicy mogą znaleźć sprawdzone porady, intrygujące rozmowy oraz pogłębione artykuły dotyczące relacji, rodzicielstwa, życia...
RMF FM ponownie najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce
Na szczycie najbardziej opiniotwórczych mediów już drugi miesiąc z rzędu utrzymuje się RMF FM. Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), stacja w lutym 2023 roku odnotowała ponad 1,7 tys. cytowań w polskich mediach. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z liczbą ponad 1,6 tys. odwołań w innych tytułach, a trzecią pozycję zajmuje...
Chorzów we współpracy z AMS rozbudowuje sieć Eko wiat w mieście
W czwartek, 30 marca Andrzej Kotala, prezydent Chorzowa oddał do użytku mieszkańcom wyjątkowy przystanek. EKO wiata – Zielony Przystanek Przy Tężni oraz ciąg wiat na zmodernizowanej ulicy 3 Maja to efekt współpracy Miasta Chorzów i AMS.
Według najnowszego raportu na temat bezpieczeństwa systemu reklamowego, Google w 2022 roku usunął ponad 5,2 miliarda i ograniczył zasięg ponad 4,3 miliarda reklam, a także zawiesił ponad 6,7 miliona kont reklamodawców. Od początku wojny w Ukrainie ponad 17 milionów reklam nawiązujących do rosyjskiej inwazji zostało zablokowanych. Aby zapewnić użytkownikom i...
Na polskim rynku pojawiło się narzędzie, które wesprze specjalistów SEO i marketingowców w obszarze dystrybucji treści. AI Media Planner od WhitePress wybierze za nas optymalne miejsca publikacji zgodne z wyznaczonymi celami, w zautomatyzowany sposób dobierze wyrażenia kluczowe, przygotuje wytyczne dla copywriterów w oparciu o AI czy w końcu, zmaksymalizuje efektywność działań...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764