logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Ponad połowa Internautów w Polsce słucha podcastów

  PR 04.07.2022, przeczytano 537 razy

Podcasty, choć nie są już nowością, to właśnie teraz stają się jedną z najpopularniejszych form publikacji. Wyniki badania przeprowadzonego przez panel Ariadna dla „Wprost” i Studio PLAC w maju 2022 roku wskazują, że już niemal jedna trzecia wszystkich użytkowników Internetu, słucha podcastów przynajmniej raz w tygodniu, a wartość ta nieustannie wzrasta. Wprost i Studio Plac postanowiły wnikliwie przyjrzeć się tej formie publikacji, a zebrane informacje zaprezentować w załączonym Raporcie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ponad-polowa-internautow-w-polsce-slucha-podcastow,396480,artykul.html

Nieco ponad miesiąc temu „Wprost”, we współpracy ze Studiem Plac, wprowadził na stałe do oferty wydawniczej trzy serie podcastów. Całe przedsięwzięcie wymagało dokładnego zrozumienia potrzeb słuchaczy oraz specyfiki konsumpcji tej niezwykle dynamicznej formy treści dostępnej wyłącznie szeroko rozumianym Internecie. Do pracy badawczej zaprosiliśmy profesjonalistów, Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna, który przedstawił wnioski oparte o odpowiedzi udzielone przez dorosłych Internautów. Wyniki badania, przeprowadzonego na bazie 1000 przedstawicieli tej grupy – mówią Wprost: podcastów w Polsce słucha wielomilionowa publiczność!

Prezentowany dokument zawiera dossier trzech nowych podcastów „Wprost”, które łączy jedna cecha - dynamiczna interakcja rozmówców. Rosnące grono słuchaczy „Niedyskrecji parlamentarnych…” „Wprost Przeciwnie” i „Wprost o Kulturze” angażuje się w dyskusje o zakulisowych rozgrywkach politycznych, intymne rozmowy o skrywanych tajemnicach znanych i lubianych oraz barwne opisy różnych form sztuki. W Raporcie przedstawiamy jednak przede wszystkim twarde dane statystyczne i demograficzne, oczekiwania oraz preferencje słuchaczy podcastów. Pokazujemy jaka jest grupa użytkowników decydujących się na ten rodzaj konsumpcji treści dziennikarskich oraz jakie są jej cechy charakterystyczne. Ponadto przyglądamy się powodom, dla których podcasty przyciągają coraz większe grono odbiorców.                O technicznych aspektach produkcji podcastów rozmawiamy z twórcami i założycielami profesjonalnego studia nagraniowego Plac. Marcin Łukasik i Krzysztof Rzyman, doświadczeni radiowcy i producenci na co dzień dbający o wysoką jakość nagrania i profesjonalny montaż oraz oprawę dźwiękową, komentują wyniki badań i potwierdzają, że wysoki standard produkcji jest kluczowy dla utrzymania uwagi słuchacza.

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A.

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Stanowisko TVP nt. finansowania mediów publicznych
Zaostrzający się spór o źródła finansowania mediów publicznych nie powinien przesłaniać trudnej sytuacji, w jakiej znalazła się Telewizja Polska oraz Polskie Radio, a przede wszystkim wszyscy ci, którzy tworzą wspólne media: ich pracownicy, współpracownicy, kontrahenci. Przedłużający się konflikt, w którym budżet mediów publicznych stał się narzędziem politycznej...
Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764