logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Popkultura jako kanał komunikacji z odbiorcami

  PR 10.12.2013, przeczytano 6558 razy

Kultura popularna bardzo często jest niedoceniana jako kanał komunikacji z odbiorcami. Nie oznacza to, że jest całkowicie ignorowana, jednak w większości przypadków podchodzi się do niej z przymrużeniem oka i nie traktuje się jej poważnie. Błąd.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/popkultura-jako-kanal-komunikacji-z-odbiorcami,20413,artykul.html

Popkultura jest bowiem lwią częścią życia większości społeczeństwa, nie bez powodu nazywa się przecież „kultura popularna”. Odbiorcy obserwują życie swoich ulubionych gwiazd, czytają o nich, a nawet komunikują się z nimi. Marka, która tego nie wykorzystuje, prędzej czy później zostanie odebrana jako oderwana od wszechobecnych realiów.

Jak więc wykorzystać zainteresowanie popkulturą? Wiele marek ma swoich ambasadorów wśród znanych osobowości, którzy pokazują się w mediach z danymi produktami i w ten sposób je promują. Jednak tego typu umowy nie są konieczne, aby skorzystać z dobrodziejstwa pop-świata.

Warto być na bieżąco z wszelkimi nowinkami, obserwować co użytkownicy sieci komentują, co wzbudza ich zainteresowanie, emocje. Świetnym przykładem na to może być teledysk Miley Cyrus „Wrecking Ball”, który został sparodiowany na wszelkie możliwe sposoby, dostarczając tym samym sporą porcję user generated content, który z pewnością jest najbardziej atrakcyjnym rodzajem treści w Internecie. Co stoi zatem na przeszkodzie, aby to wykorzystać?

Co więcej, nie możemy się ograniczać tylko do „jasnej strony” Internetu, spróbujmy również zapoznać się z tym mniej chlubnym terytorium sieci. Słowo „zapoznać” się nie oznacza wcale pobieżnego przeglądu tego co „na topie”. Jeśli zamierzamy bowiem zdobyć zainteresowanie poprzez porozumiewanie się tym samym językiem, zdobyć „uszanowanko”, należy nim władać tak samo perfekcyjnie jak jego codzienni użytkownicy – jeśli nie lepiej. W przeciwnym wypadku nasz brak biegłości zostanie szybko wychwycony, a co gorsza, fakt naszego „epickiego failu” zostanie przesłany dalej jak wirus i stanie się niechlubnym bohaterem kolejnych parodii.

Nie należy również bać się cynizmu i sarkazmu, jeśli chcemy w planie komunikacyjnym nawiązać do gwiazd pierwszych stron gazet i rubryk towarzyskich. Polska scena social media jest bardzo ugładzona, poprawna, podczas gdy zagraniczne marki często nie starają się nikomu przypodobać w swoich komunikatach, co odnosi bardzo pozytywne skutki. A wszystko to w często dużo bardziej pruderyjnych społeczeństwach niż nasze polskie.

Nie należy absolutnie wstydzić się swojego zawodowego zainteresowania popkulturą. Jest to sfera życia tak samo ważna jak każda inna, a jeśli chodzi o możliwości wykorzystania jako kanał komunikacji – nawet ważniejsza. - komentuje Bartłomiej Pałacki, Junior PR Specialist GRUPA365NET – Zadaniem internetowej promocji jest między innymi wnikliwa obserwacja zachowań i zwyczajów konsumentów, bez uprzedzeń i osobistych preferencji. W przeciwnym razie możemy zaprzepaścić wiele możliwości dotarcia do samych zainteresowanych.

Źródło: GRUPA365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764