logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Jak nie stracić danych podczas mrozów

   31.01.2010, przeczytano 10298 razy

Temperatury dochodzące do -20 stopni Celsjusza to bardzo poważne zagrożenie dla naszych komputerów, odtwarzaczy mp3 i innych urządzeń elektronicznych, ostrzegają specjaliści odzyskiwania danych z największego laboratorium w Europie Środkowo-Wschodniej. Przygotowali oni listę najważniejszych porad, dzięki którym będziemy mogli ochronić nasze dane i urządzenia przed zniszczeniem podczas mrozów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-nie-stracic-danych-podczas-mrozow,10146,artykul.html

- Najczęstszym błędem, jaki popełniają użytkownicy komputerów jest pozostawianie ich na dłuższy czas w zimnych miejscach, a następnie szybkie uruchomienie ich w biurze bądź w domu. W takich sytuacjach w elektronice laptopa lub innego urządzenia cyfrowego natychmiast gromadzi się wilgoć, naprężają się układy elektroniczne i nasz sprzęt może ulec bardzo poważnej awarii, co bezpośrednio prowadzi do utraty danych. Warto więc odczekać kilkanaście minut i dopiero wtedy włączyć nasze urządzenie – mówi Paweł Odor, główny specjalista Kroll Ontrack w Polsce.

W wyniku mrozów dane tracą przede wszystkim pracownicy firm korzystający z laptopów, użytkownicy telefonów komórkowych i aparatów fotograficznych, które na mrozie, w wyniku awarii, tracą zapisane na swych pamięciach zdjęcia. Powodem zwiększonej liczby skomplikowanych przypadków, jakie trafiają w obecnych miesiącach do laboratorium Kroll Ontrack, są także ferie i urlopy zimowe, podczas których intensywniej eksploatujemy sprzęt na zewnątrz, m.in. podczas podróży, wycieczek górskich czy na stokach narciarskich. Wtedy też jest on bardziej niż zwykle narażony na awarie.

Niestety, mimo apeli producentów i naszych specjalistów, co roku w miesiącach zimowych notujemy dwa razy więcej przypadków utraty danych niż normalnie. Zwykle są to sprawy naprawdę skomplikowane, związane z mechanicznym uszkodzeniem nośnika – dodaje Paweł Odor.

Cztery porady, które pozwolą na zmniejszenie ryzyka utraty danych podczas mrozów:

1. Nie wystawiajmy komputerów i innych urządzeń cyfrowych na długotrwałe działanie niskich temperatur – długotrwałe ochłodzenie może spowodować zniszczenie układów elektronicznych i utratę naszych danych.

2. Jeśli pozostawiliśmy komputer bądź inne urządzenie na długi czas na mrozie, nie włączajmy go od razu w pomieszczeniu, do którego weszliśmy – poczekajmy kilka minut, by urządzenie nie doświadczyło „szoku termicznego” i jego temperatura zrównała się z otoczeniem. W przeciwnym wypadku może dojść do zwarcia, zniszczenia elektroniki i utraty danych.

3. Przenosząc komputery bądź inne urządzenia cyfrowe pamiętajmy o transportowaniu ich w specjalnych futerałach – choć używanie popularnych futerałów nie zagwarantuje nam pełnej ochrony, to jednak pozwoli na zniwelowanie oddziaływania mrozu na nasz nośnik.

4. Jeżeli pozostawiliśmy nasz nośnik danych na długi czas na mrozie, nie starajmy się na siłę go rozgrzać – próba nagłego rozgrzania naszego sprzętu poprzez np. położenie go na kaloryferze, jeszcze pogorszy sprawę. Wtedy awaria urządzenia i utrata danych jest niemal gwarantowana.

Specjaliści ostrzegają też, że w przypadku awarii naszego sprzętu i utraty plików nie należy próbować odzyskać ich na własną rękę, gdyż może to sprawić, że ich przywrócenie nie będzie możliwe nawet w specjalistycznym laboratorium. W przypadku problemów, warto skorzystać z bezpłatnej infolinii odzyskiwania danych (0800 90 90 90). Pod tym numerem od kilku lat specjaliści wskazują kolejne kroki postępowania, które pozwalają na odzyskanie zapisanych na naszych urządzeniach informacji.

Źródło: Kroll Ontrack

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764