logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Porada: Eksperci radzą jak nie stracić danych z komputerów zalanych wodą

  PR 28.05.2010, przeczytano 8615 razy

Gwałtowne opady, jakie nawiedziły Polskę w ostatnich dniach mogą zagrozić tysiącom prywatnych i firmowych komputerów. Informacje zapisane w komputerach prawie zawsze przewyższają wartość samych urządzeń, a w przypadku komputerów firmowych ich wartość może iść w miliony. Co zrobić, by nie stracić cennych danych, gdy komputer lub firmową serwerownię zaleje woda radzą specjaliści Kroll Ontrack z największego laboratorium odzyskiwania danych w Europie Środkowo-Wschodniej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/porada%3A-eksperci-radza-jak-nie-stracic-danych-z-komputerow-zalanych-woda,10739,artykul.html

Kontakt dysku twardego bądź innego nośnika danych z wodą to sytuacja krytyczna, w której w sposób szczególny narażeni jesteśmy na utratę naszych danych. By zminimalizować ryzyko ich bezpowrotnej utraty, należy przede wszystkim wstrzymać sie z osuszaniem komputera i w żadnym wypadku, nawet po wyschnięciu, nie podłaczać go do zasilania. Może to bowiem spowodować dodatkowe problemy - od spalenia elektroniki po całkowite zniszczenie dysku. Nie należy także samodzielnie czyścić zalanego brudną wodą nośnika - mówi Paweł Odor, główny specjalista z firmy Kroll Ontrack.

Skutki tegorocznych opadów odczuły już także polskie media. Jak podała stacja TVN Warszawa, z powodu ulewnych deszczy i zalania serwerowi wczoraj czasowo niedostępne były jej serwisy internetowe. Z podobnymi problemami borykają się także niektóre serwisy grupy Onet.

Jednym z wcześniejszych przykładów, w jakich stracone zostały kluczowe dane wynikające z zalania sprzętu komputerowego był przypadek szpitala im. Rydygiera w Łodzi, gdzie w 2007 roku zalana została serwerownia. Tym samym zagrożony był dostęp do kluczowych danych pozwalających na prawidłowe funkcjonowanie szpitala. Dzięki szybkiej reakcji ekspertów Kroll Ontrack udało się jednak odzyskać 100 procent danych. Eksperci Kroll Ontrack odzyskiwali także dane z zalanych komputerów m.in. dla Polskiej Akcji Humanitarnej.

Lista porad ekspertów Kroll Ontrack w przypadku utraty danych z komputera zalanego wodą:

  • Nie wolno podłączać komputera do zasilania. Wskutek zalania elektroniki dysku podłączenie zasilania spowoduje dodatkowe problemy: od spalenia elektroniki dysku (zewnętrznej i/ lub wewnętrznej) po całkowite zniszczenie nośnika.
  • W przypadku zalania nośnika danych nie należy stosować oprogramowania służącego do samodzielnego odzyskiwania danych.
  • Nie należy osuszać, ani dopuścić do samoistnego wyschnięcia zalanego nośnika danych. Osuszenie
  • i uruchomienie urządzenia może spowodować bezpowrotną utratę zapisanych na nim informacji.
  • Zabrudzone nośniki wymagają natychmiastowego, gruntownego czyszczenia w sterylnych warunkach. Niedokładne oczyszczenie, dopuszczenie do wyschnięcia i uruchomienie zalanego wcześniej nośnika może spowodować bezpowrotną utratę danych.
  • Prawdopodobieństwo utraty informacji wzrasta w przypadku kontaktu nośnika ze słoną lub silnie zabrudzoną wodą. Dla zwiększenia szans odzyskania danych należy zanurzyć nośnik w wodzie destylowanej.
  • Mokry nośnik powinien zostać zawinięty w wilgotny ręcznik, włożony do worka antyelektrostatycznego
  • i bezzwłocznie dostarczony, np. pocztą kurierską, do laboratorium odzyskiwania danych.

W przypadku zalania nośnika wodą użytkownicy komputerów bądź innych urządzeń cyfrowych mogą połączyć się z pogotowiem odzyskiwania danych firmy Kroll Ontrack pod bezpłatnym numerem 0 800 90 90 90. Właściwie zapakowane uszkodzone nośniki można przesłać kurierem lub dostarczyć bezpośrednio do laboratorium Kroll Ontrack w Katowicach.

Ceny odzyskiwania danych z dysków komputerowych zaczynają się od 990 zł.

Źródło: Imago PR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
Udany meetup to doskonały sposób na wymianę wiedzy i doświadczeń zawodowych. Dzięki swobodnej atmosferze, format spotkań jest szczególnie ceniony w branży IT. Firmy upatrują w nim szansę na budowę wizerunku „pracodawcy z wyboru”, a uczestnicy okazję do wzięcia udziału w inspirującej dyskusji. Co powinieneś zrobić, aby wydarzenie przyciągnęło jak...
Programy lojalnościowe w erze cyfrowej
Według badania przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS ponad 70% polskich konsumentów należy przynajmniej do jednego programu lojalnościowego. Coraz częściej klienci oczekują jednak natychmiastowej gratyfikacji i jeszcze więcej cyfrowych rozwiązań. W jaki sposób zwiększyć ich entuzjazm, który przełoży się na realizację celów sprzedażowych?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764