logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Eksperci radzą jak nie stracić danych z komputerów zalanych wodą

  PR 28.05.2010, przeczytano 8641 razy

Gwałtowne opady, jakie nawiedziły Polskę w ostatnich dniach mogą zagrozić tysiącom prywatnych i firmowych komputerów. Informacje zapisane w komputerach prawie zawsze przewyższają wartość samych urządzeń, a w przypadku komputerów firmowych ich wartość może iść w miliony. Co zrobić, by nie stracić cennych danych, gdy komputer lub firmową serwerownię zaleje woda radzą specjaliści Kroll Ontrack z największego laboratorium odzyskiwania danych w Europie Środkowo-Wschodniej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/eksperci-radza-jak-nie-stracic-danych-z-komputerow-zalanych-woda,10739,artykul.html

Kontakt dysku twardego bądź innego nośnika danych z wodą to sytuacja krytyczna, w której w sposób szczególny narażeni jesteśmy na utratę naszych danych. By zminimalizować ryzyko ich bezpowrotnej utraty, należy przede wszystkim wstrzymać sie z osuszaniem komputera i w żadnym wypadku, nawet po wyschnięciu, nie podłaczać go do zasilania. Może to bowiem spowodować dodatkowe problemy - od spalenia elektroniki po całkowite zniszczenie dysku. Nie należy także samodzielnie czyścić zalanego brudną wodą nośnika - mówi Paweł Odor, główny specjalista z firmy Kroll Ontrack.

Skutki tegorocznych opadów odczuły już także polskie media. Jak podała stacja TVN Warszawa, z powodu ulewnych deszczy i zalania serwerowi wczoraj czasowo niedostępne były jej serwisy internetowe. Z podobnymi problemami borykają się także niektóre serwisy grupy Onet.

Jednym z wcześniejszych przykładów, w jakich stracone zostały kluczowe dane wynikające z zalania sprzętu komputerowego był przypadek szpitala im. Rydygiera w Łodzi, gdzie w 2007 roku zalana została serwerownia. Tym samym zagrożony był dostęp do kluczowych danych pozwalających na prawidłowe funkcjonowanie szpitala. Dzięki szybkiej reakcji ekspertów Kroll Ontrack udało się jednak odzyskać 100 procent danych. Eksperci Kroll Ontrack odzyskiwali także dane z zalanych komputerów m.in. dla Polskiej Akcji Humanitarnej.

Lista porad ekspertów Kroll Ontrack w przypadku utraty danych z komputera zalanego wodą:

  • Nie wolno podłączać komputera do zasilania. Wskutek zalania elektroniki dysku podłączenie zasilania spowoduje dodatkowe problemy: od spalenia elektroniki dysku (zewnętrznej i/ lub wewnętrznej) po całkowite zniszczenie nośnika.
  • W przypadku zalania nośnika danych nie należy stosować oprogramowania służącego do samodzielnego odzyskiwania danych.
  • Nie należy osuszać, ani dopuścić do samoistnego wyschnięcia zalanego nośnika danych. Osuszenie
  • i uruchomienie urządzenia może spowodować bezpowrotną utratę zapisanych na nim informacji.
  • Zabrudzone nośniki wymagają natychmiastowego, gruntownego czyszczenia w sterylnych warunkach. Niedokładne oczyszczenie, dopuszczenie do wyschnięcia i uruchomienie zalanego wcześniej nośnika może spowodować bezpowrotną utratę danych.
  • Prawdopodobieństwo utraty informacji wzrasta w przypadku kontaktu nośnika ze słoną lub silnie zabrudzoną wodą. Dla zwiększenia szans odzyskania danych należy zanurzyć nośnik w wodzie destylowanej.
  • Mokry nośnik powinien zostać zawinięty w wilgotny ręcznik, włożony do worka antyelektrostatycznego
  • i bezzwłocznie dostarczony, np. pocztą kurierską, do laboratorium odzyskiwania danych.

W przypadku zalania nośnika wodą użytkownicy komputerów bądź innych urządzeń cyfrowych mogą połączyć się z pogotowiem odzyskiwania danych firmy Kroll Ontrack pod bezpłatnym numerem 0 800 90 90 90. Właściwie zapakowane uszkodzone nośniki można przesłać kurierem lub dostarczyć bezpośrednio do laboratorium Kroll Ontrack w Katowicach.

Ceny odzyskiwania danych z dysków komputerowych zaczynają się od 990 zł.

Źródło: Imago PR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kto zarabia na śledzeniu użytkowników? Nie media, o których los tak się martwimy!
Czy naprawdę musimy się godzić na śledzące reklamy, żeby korzystać z sieci za darmo? To przekonanie od lat pokutuje w debacie publicznej, ale jeśli wierzyć wynikom badania, które kilka amerykańskich uczelni przeprowadziło we współpracy z jednym z dużych wydawców internetowych – może być oparte na błędnych przesłankach. Oczywiście, za produkcję treści ktoś musi...
Czy interaktywna mieszana rzeczywistość to przyszłość opowiadania historii? Najnowocześniejsze technologie wykorzystujące VR i rozszerzoną rzeczywistość inspirują nowe formy narracyjne
Ikea Family – transformacja danowa firmy
Na koniec naszego cyklu prezentującego zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards zostawiliśmy projekt nietypowy. Na tle prezentowanych poprzednio kampanii prowadzonych z wykorzystaniem spotów, reklam i mediów masowych może się on wydawać mało efektowny. Okazał się jednak bardzo efektywny. Analiza danych, personalizacja, relacje z klientami - te robiące ostatnio karierę...
Wstęp do typografii

Typografia na co dzień (1): Wstęp do typografii

„Książka nie jest już jedyną posta­cią słowa dru­ko­wa­nego. Znaczną część istot­nych tre­ści publi­kuje się dzi­siaj w for­mie gazet, cza­so­pism, reklam. […] Pro­duk­cja kro­jów pisma, wymy­śla­nie nowych czcio­nek docho­dzi do absurdu. Można dostrzec całą masę małych i malut­kich kie­run­ków, z któ­rych każdy błą­dzi na swój...
Drukowany merchandising: 2 minuty, aby zrobić wrażenie na kliencie
W świecie szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych szybkość, cena i wygoda są kluczowymi czynnikami, gdy chodzi o pozyskiwanie klientów przez sklep lub supermarket oraz zadbanie o ich zadowolenie. Nie jest tajemnicą, że rynek sprzedaży detalicznej zmaga się z trudnościami. Sklep ma tylko 2 minuty, aby zrobić wrażenie na kliencie[1]. Odliczanie rozpoczyna się od momentu wejścia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764