logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Jak nie stracić danych podczas mrozów

   31.01.2010, przeczytano 10032 razy

Temperatury dochodzące do -20 stopni Celsjusza to bardzo poważne zagrożenie dla naszych komputerów, odtwarzaczy mp3 i innych urządzeń elektronicznych, ostrzegają specjaliści odzyskiwania danych z największego laboratorium w Europie Środkowo-Wschodniej. Przygotowali oni listę najważniejszych porad, dzięki którym będziemy mogli ochronić nasze dane i urządzenia przed zniszczeniem podczas mrozów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-nie-stracic-danych-podczas-mrozow,10146,artykul.html

- Najczęstszym błędem, jaki popełniają użytkownicy komputerów jest pozostawianie ich na dłuższy czas w zimnych miejscach, a następnie szybkie uruchomienie ich w biurze bądź w domu. W takich sytuacjach w elektronice laptopa lub innego urządzenia cyfrowego natychmiast gromadzi się wilgoć, naprężają się układy elektroniczne i nasz sprzęt może ulec bardzo poważnej awarii, co bezpośrednio prowadzi do utraty danych. Warto więc odczekać kilkanaście minut i dopiero wtedy włączyć nasze urządzenie – mówi Paweł Odor, główny specjalista Kroll Ontrack w Polsce.

W wyniku mrozów dane tracą przede wszystkim pracownicy firm korzystający z laptopów, użytkownicy telefonów komórkowych i aparatów fotograficznych, które na mrozie, w wyniku awarii, tracą zapisane na swych pamięciach zdjęcia. Powodem zwiększonej liczby skomplikowanych przypadków, jakie trafiają w obecnych miesiącach do laboratorium Kroll Ontrack, są także ferie i urlopy zimowe, podczas których intensywniej eksploatujemy sprzęt na zewnątrz, m.in. podczas podróży, wycieczek górskich czy na stokach narciarskich. Wtedy też jest on bardziej niż zwykle narażony na awarie.

Niestety, mimo apeli producentów i naszych specjalistów, co roku w miesiącach zimowych notujemy dwa razy więcej przypadków utraty danych niż normalnie. Zwykle są to sprawy naprawdę skomplikowane, związane z mechanicznym uszkodzeniem nośnika – dodaje Paweł Odor.

Cztery porady, które pozwolą na zmniejszenie ryzyka utraty danych podczas mrozów:

1. Nie wystawiajmy komputerów i innych urządzeń cyfrowych na długotrwałe działanie niskich temperatur – długotrwałe ochłodzenie może spowodować zniszczenie układów elektronicznych i utratę naszych danych.

2. Jeśli pozostawiliśmy komputer bądź inne urządzenie na długi czas na mrozie, nie włączajmy go od razu w pomieszczeniu, do którego weszliśmy – poczekajmy kilka minut, by urządzenie nie doświadczyło „szoku termicznego” i jego temperatura zrównała się z otoczeniem. W przeciwnym wypadku może dojść do zwarcia, zniszczenia elektroniki i utraty danych.

3. Przenosząc komputery bądź inne urządzenia cyfrowe pamiętajmy o transportowaniu ich w specjalnych futerałach – choć używanie popularnych futerałów nie zagwarantuje nam pełnej ochrony, to jednak pozwoli na zniwelowanie oddziaływania mrozu na nasz nośnik.

4. Jeżeli pozostawiliśmy nasz nośnik danych na długi czas na mrozie, nie starajmy się na siłę go rozgrzać – próba nagłego rozgrzania naszego sprzętu poprzez np. położenie go na kaloryferze, jeszcze pogorszy sprawę. Wtedy awaria urządzenia i utrata danych jest niemal gwarantowana.

Specjaliści ostrzegają też, że w przypadku awarii naszego sprzętu i utraty plików nie należy próbować odzyskać ich na własną rękę, gdyż może to sprawić, że ich przywrócenie nie będzie możliwe nawet w specjalistycznym laboratorium. W przypadku problemów, warto skorzystać z bezpłatnej infolinii odzyskiwania danych (0800 90 90 90). Pod tym numerem od kilku lat specjaliści wskazują kolejne kroki postępowania, które pozwalają na odzyskanie zapisanych na naszych urządzeniach informacji.

Źródło: Kroll Ontrack

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Korzyści z PR w Employer Branding
Tak jak pozytywny wizerunek marki pomaga promować sprzedaż, tak pozytywny employer branding pomaga przyciągać i zatrzymywać bardziej wykwalifikowanych pracowników. Firmy z pozytywnym wizerunkiem zatrudnienia otrzymują więcej aplikacji od wykwalifikowanych kandydatów, zatrzymują najlepszych pracowników i wydają mniej pieniędzy na ich zatrudnienie, a pracownicy są...
Kryzys reklamy. Rozmowa z prof. Anną Gizą-Poleszczuk i Karoliną Iwańską
W latach 90. hasło „ojciec prać” znał każdy. Jednak reklama już dawno straciła swój kultowy status, a jej twórcy częściej niż do tekstów kultury zerkają dziś do Excela.
Identyfikacja Wizualna Muzeum Getta Warszawskiego
Biel, czerwień, czerń, kamienny brąz i błękit – premiera Identyfikacji Pamięci (Memobook). Przedstawiamy Państwu nową koncepcję identyfikacji wizualnej Muzeum Getta Warszawskiego, wyłonioną w drodze międzynarodowego konkursu graficznego, zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Autorami zwycięskiej koncepcji są projektanci z litewskiego...
Odmrożone sklepy i lokale piszą do swoich klientów
Kartka “JUŻ OTWARTE!” przyklejona do witryny może nie wystarczyć, gdy klienci przez dwa miesiące siedzenia w domu przywykli do robienia zakupów w sieci i zamawiania jedzenia z dostawą. Dlatego biznesy stosują szereg zabiegów marketingowych, by zaprosić ich na nowo do siebie. Eksperci SMSAPI podpowiadają, jak zrobić to skutecznie.
Na naszych oczach zachodzą zmiany, których ostateczny kształt wciąż jeszcze przed nami. Jedno jest pewne – powrót do rzeczywistości, którą znaliśmy jest niemożliwy. Wszystkie branże rynku stoją w obliczu wyzwania, z jakim dotychczas nie musieliśmy się mierzyć. Kluczem do sukcesu stają się więc marki, które zaoferują więcej, niż inni. Aby to...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764