logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Polskie „ogonki” w nazwach plików

   23.08.2007, przeczytano 11567 razy

Taki drobiazg, ale dokuczliwy, a w nerwach zapomina się o najprostszych rozwiazaniach... (ale wstęp ;)) Zapisywałem pliki (zdjęcia) na CD, używając w nazwach polskich znaków - ąęśćźżół... itp. Niestety nie da się potem takich plików otworzyć, bo polskie ogonki zamieniane są na różne dziwne znaki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/polskie-ogonki-w-nazwach-plikow-,6010,artykul.html

Nie pomaga również kopiowanie plików na dysk za pomocą Komandora.

Ratunkiem jest skopiowanie takiego pliku poprzez przeciągnięcie go "z okienka do okienka", a potem już da się zmienić nazwę bez polskich znaków.


avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: jerzyk

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

A jakie to sytuacje powodują, że takie pliki nie nadają się do użycia? Rozumie że niektóre programy nie przepadają za 'ogonkami' w nazwach plików, ale z operacjami na plikach w systemie operacyjnym jeszcze problemów nie miałem.
Może by autor rozwinął troszkę swoją myśl, i przytoczył przykłady, sytuacje, okoliczności... Bo w takiej formie artykuł jest co najmniej dziwny.

Najnowsze w tym dziale

8 najnowszych trendów marketingowych, które warto poznać
Rozwijające się technologie zmieniają marketing, w konsekwencji strategie muszą równie szybko dostosowywać się do nowych realiów rynku. Jednym z najnowszych trendów wykorzystywanych przez firmy w analityce marketingowej jest oprogramowanie do uczenia maszynowego, które przewiduje szanse, trendy i problemy, jeszcze zanim się pojawią.  Zapewnia ono...
Branża FinTech, czyli technologie finansowe z każdym rokiem rośnie w siłę. Światowy sektor fintech wart jest już ponad 187 miliardów dolarów, a wartość całego rynku finansowego na świecie w 2022 roku szacuje się na ponad 26,5 bilionów dolarów. Ważnym czynnikiem rozwoju branży jest jej integracja i wspólne inicjatywy na przykład banków i...
Ulotki na papierach fakturowanych i powlekanych: druk na trudnych podłożach
Wyjątkowe podłoża, cienkie i grube arkusze, papier powlekany albo eleganckie papiery fakturowane - tego typu materiały sprawiają trudność niejednej drukarni. Jak sprawnie drukować na trudnych podłożach? Czy nowoczesne maszyny są przygotowane do zadań specjalnych?
Sprzedaż online w dobie koronawirusa: szanse i błędy
Obecność firmy w internecie to nie tylko dodatek do dotychczasowej działalności prowadzonej w tradycyjnym modelu sprzedaży. Sprzedaż online stała się jedyną opcją dla wielu firm, które chcą zabezpieczyć swój byt w niepewnych czasach.
Content Marketing w czasach zarazy
Według danych AdReport w kwietniu zrealizowano 763 kampanie reklamowe oparte na działaniach contentowych. Było to o 10,8 proc. mniej niż w marcu, kiedy miało miejsce 855 tego typu promocji. Oznacza to, że spadek liczby działań contentowych, wynikający z pandemii koronawirusa, był mniejszy niż w segmencie kampanii display.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764