logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Testy eye trackingowe zachowań zakupowych online

  PR 01.07.2008, przeczytano 7050 razy
ilustracjastrzałka

Krótsze strony produktowe o układzie poziomym w sklepach online mogą lepiej pełnić rolę sprzedażową niż strony długie i te o układzie pionowym - wynika z najnowszego eye trackingowego testu zachowań zakupowych internautów w polskich sklepach internetowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/testy-eye-trackingowe-zachowan-zakupowych-online,7516,artykul.html

Jak kupujemy? Jak szukamy produktów? Co przykuwa naszą uwagę na stronie? Jak wybieramy towar? Czy zwracamy uwagę na komunikaty reklamowe? - te i inne zagadnienia znalazły się w centrum zainteresowania badaczy.

"Łowcy prezentów" i "poszukiwacze inspiracji" w większym zakresie skanują wzrokiem prostsze i krótsze strony z listami produktów oraz strony o układzie poziomym, prezentujące kilka towarów w jednym rzędzie - wynika z testu eye trackingowego przeprowadzonego w sklepach Empik, Merlin i Vivid przez poznańską agencję Symetria.

Na celowniku ekspertów znalazły się kwestie sposobów poszukiwania produktów w sklepie, dokonywanie wyboru, podsumowania zamówienia. Celem testu stało się również zbadanie zrozumiałości sposobów prezentacji informacji w sklepach. Bezinwazyjnie sprawdzono także w jaki sposób badani postrzegali komunikaty autopromocyjne sklepów.

Wyszukiwarka, sortowanie, swobodne przeglądanie podstron, przeglądanie konkretnych kategorii jak i specjalnych działów z podpowiedziami - tyle jest sposobów kupowania, ile potrzeb użytkowników i ich umiejętności. Miarą dobrego sklepu jest umiejętne wyjście na przeciw tym różnorodnym modelom zachowań.

Obok przemyślanych narzędzi i punktów startowych równie ważna jest czytelna i oszczędna komunikacja z użytkownikiem. Przeładowanie ofertą i nadmiar wyboru na podstronach wprowadza chaos i utrudnia orientację na stronie, zwłaszcza gdy komunikaty reklamowe znajdują się w newralgicznych miejscach takich jak konto, koszyk czy podsumowanie zamówienia.

Za upraszczaniem i skracaniem informacji oraz stron produktowych przemawia m.in. także fakt minimalnego zapoznawania się użytkowników ze stronami produktów, jeśli wymagają one wielokrotnego przewijania. Im niższa wówczas pozycja produktu na stronie, tym mniejsza szansa, że surfujący w sklepie użytkownik dotrze do niego.

Niedużą szansę na zauważenie mają także standardowe kreacje reklamowe, takie jak billboardy. O uwagę dużo skuteczniej niż kreacje stricte wizerunkowe. walczą jednak kreacje odwołujące się do konkretnych korzyści użytkownika, np. konkretnej niższej ceny, procentowego upustu czy darmowej wysyłki.

Prostota, umiar, prezentacja wymiernych korzyści użytkownika, a przede wszystkim zaoferowanie narzędzi zarówno dla świadomych klientów, jak i osób szukających inspiracji powinno stanowić priorytet przy projektowaniu serwisów typu e-commerce.
Chociaż badanie miało charakter testu, pozwoliło na wyłonienie ciekawych zjawisk i wzorów zachowań. Stanowić mogą one dla sklepów online inspirację i wskazówkę przy eksperymentach mających na celu zwiększanie konwersji.

Źródło: Symetria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764