logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Porada: Upały szkodzą drukarkom

  PR 18.07.2011, przeczytano 5700 razy

Wysokie temperatury nie sprzyjają drukarkom. Kiedy w domu lub w biurze robi się zbyt gorąco, nowoczesna elektronika zaczyna zawodzić. Często sami jesteśmy temu winni, gdyż eksploatujemy sprzęt niezgodnie z zaleceniami producenta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/porada%3A-upaly-szkodza-drukarkom,12984,artykul.html

Nowoczesna elektronika nie lubi wysokich temperatur. Podczas upałów wzrasta oporność elementów elektronicznych i zmieniają się parametry płynącego przez nie prądu. Może to zakłócić ich normalną pracę. Częstym błędem użytkowników, i to nie tylko tych domowych, jest umieszczanie urządzeń drukujących w miejscach bardzo nasłonecznionych, np. na parapetach lub blisko okien. Podczas upałów temperatura rośnie tam dużo szybciej niż w pozostałych częściach pomieszczenia, a drukarki, tak jak inne urządzenia wielofunkcyjne, narażone są na działanie słońca niczym pomidory w szklarni. Wielu użytkowników zapomina, że w drukarkach laserowych znajduje się moduł grzewczy, który dodatkowo podnosi ich temperaturę. Może on spowodować szybsze przegrzanie się sprzętu i doprowadzić do trwałej awarii jakiegoś elementu. Z powodu upałów niektóre metalowe części drukarki mogą też zwiększać swoją objętość. Nie są to duże zmiany, ale czasami potrafią skutecznie utrudnić pracę i spowodować, że papier w urządzeniu będzie się częściej zacinał.

Ochrona przed upałem
Jak zapobiegać awariom z powodu wysokich temperatur? Przede wszystkim jest to zadanie dla inżynierów. Powinni oni tak zaprojektować urządzenie, aby zapewnić dobrą wentylację i efektywne chłodzenie wszystkich jego elementów. W wielu drukarkach kratki wentylacyjne są umieszczone z boku. Nie ma w tym nic złego, ale użytkownicy często o tym zapominają. W efekcie ustawiają drukarki zbyt blisko ściany lub umieszczają je w zamkniętych szafkach, co znacznie utrudnia chłodzenie.

– Jeśli chodzi o nasze urządzenia, rozmieszczenie elementów grzewczych, przepływ papieru oraz kanały wentylacyjne zaprojektowaliśmy w sposób optymalny – mówi Szymon Szczur, koordynator ds. wsparcia sprzedaży rozwiązań biznesowych w Konica Minolta Business Solutions Polska. - Kratki wentylacyjne są umieszczone u góry, a element grzewczy blisko nich, dzięki czemu cyrkulacja powietrza jest wydajniejsza i chłodzenie znacznie efektywniejsze.

Nowoczesna technologia
Drukarki Konica Minolta mają dodatkową zaletę. Wykorzystują toner Simitri HD, który częściowy zrobiony jest z biomasy i wymaga niższej temperatury utrwalania niż zwykły toner. Zamiast 220-250 stopni Celsjusza wystarczy tylko 180 stopni. W przypadku pomieszczeń, w których nie ma klimatyzacji, taka różnica w znaczący sposób wpływa na zwiększenie wydajności drukarek w trakcie wysokich temperatur.

Jak pracować w upale?
Aby nie dopuścić do przerw w pracy należy przede wszystkim zadbać o to, aby drukarka nie nagrzewała się bez potrzeby. Dlatego powinniśmy ją umieścić z dala od okien, w miejscu zacienionym, gdzie nie docierają promienie słoneczne. Trzeba też pamiętać o dobrej wentylacji. Kiedy nie używamy drukarki, lepiej przełączyć ją do trybu oszczędzania energii. Jeśli jednak doprowadzimy do przegrzania, najlepiej ją wyłączyć i poczekać aż ostygnie. Z reguły już po kilku minutach znowu będzie gotowa do użytku.

Źródło: Konica Minolta

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
Udany meetup to doskonały sposób na wymianę wiedzy i doświadczeń zawodowych. Dzięki swobodnej atmosferze, format spotkań jest szczególnie ceniony w branży IT. Firmy upatrują w nim szansę na budowę wizerunku „pracodawcy z wyboru”, a uczestnicy okazję do wzięcia udziału w inspirującej dyskusji. Co powinieneś zrobić, aby wydarzenie przyciągnęło jak...
Programy lojalnościowe w erze cyfrowej
Według badania przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS ponad 70% polskich konsumentów należy przynajmniej do jednego programu lojalnościowego. Coraz częściej klienci oczekują jednak natychmiastowej gratyfikacji i jeszcze więcej cyfrowych rozwiązań. W jaki sposób zwiększyć ich entuzjazm, który przełoży się na realizację celów sprzedażowych?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764