logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Usuwanie kleju po oderwaniu folii samoprzylepnej

   21.08.2001, przeczytano 68123 razy


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/usuwanie-kleju-po-oderwaniu-folii-samoprzylepnej,420,artykul.html

Na powierzchniach, z których usuwamy folię samoprzylepną, często pozostaje klej z folii. Łatwo usuniemy go rozpuszczalnikiem uniersalnym zawierającym ksylen. Do ścierania nie używać szmat, tylko ręczników papierowych, i nie żałować rozpuszczalnika.
Nie można zapomnieć o sprawdzeniu, czy ksylen nie niszczy czyszczonego podłoża. Nieco mniej „agresywna” i wymagająca trochę więcej wysiłku jest benzyna ekstrakcyjna. Przed naklejeniem następnej folii warto „odtłuścić” powierzchnię denaturatem.


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Paweł Szambelan

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Jest to smierdzaca i prymitywna metoda. Wszystkim ktorzy tak tak robia - serdecznie wspolczuje.

avatar użytkownika
,

Zgadzam się z opinią, że jest to smierdząca i prymitywna metoda. Do tego najczęsciej bezsensowna
- po co usuwać folię n.p. z arkusza blachy? Sam rozpuszczalnik - 2 butelki "Nitro" kosztuje ok. 10 zł, plus godzina lub dwie paskudnej roboty. Po prostu wyrzucamy w cholerę starą blachę i kupujemy nową za 20 zł.
Jesli klient upiera się, żeby wykorzystać starą blachę to mu powiedzcie, że cena rozpuszczalnika i srodków myjących, plus koszt robocizny w szkodliwych warunkach - opary rozpuszczalnika - wyniesie ok 50 zł.

Natomiast jesli chodzi o usunięcie kleju po folii np. z szyby sklepowej, to NIE USUWAMY KLEJU SZMATĄ - zwilżamy go rozpuszczalnikiem "Nitro" przy pomocy płaskiego pędzla, a następnie ostrą i gładką szpachelką po prostu zbieramy całkowicie zmiękczony klej. Teraz wystarczy przetrzeć szybę czystą szmatką zwilżoną "Nitrem" i to wszystko.
Ewentualnie podgrzać elektryczną lub gazową opalarką - pomoże na pewno.
  

,

A ja w dalszym ciagu uzywam czysty alkohol u mnie
dostepny pod nazwa "rubing alcohol" w Polsce pewnie denaturat. 100% gwarancji ze nie usunie farby z podkladu a do szyb uzywam jako skrobaka zyletke w specjalnym uchwycie i na koniec resztki kleju zmywam alkoholem
pozdrawiam signman
  

,

Uzupełnienie:
Klej po zdjętej folii z szyb samochodowych lub innych zmywa się amoniakiem. Zmoczony klej (przy pomocy pędzla) po chwili robi się miękki i można go zeskrobać kawałkiem tworzywa sztucznego, żeby nie podrapać szyby.
  

,

duzo zalezy (przy doborze srodka) od naszej wytrzymalosci na zapachy i opary. ja uzywam benzyny ekstrakcyjnej. rownie skuteczna, a jej zapach jest nieco bardziej znosny. a usuwanie - szmatka bawelniana (w duzych ilosciach) lub zwykly szary papier toaletowy :-). moze pomoc podgrzanie folii przed zerwaniem - przy niektórych typach folii klej przylgnie do odrywanej folii (np. oracal econo). Czasem zdarza sie, ze wykonujac baner wiemy, ze beda na nim wprowadzane zmiany. warto wtedy naklejac na lewej stronie (najlepiej uzyc na przyklad folii fascal), tej gladkiej banera. folia zchodzi z niej jak by nie miala kleju :-)  

,

Czasami mamy konieczność wyczyszczenia śladów po kleju zrobiliśmy do tego specjalną mieszankę
denaturat, benzyna ekstakcyjna, aceton i odrobina cyklo usówa wszystko lecz zapach jest wiercęcy w nosie. Niestety nie nadaje się ta mieszanka na wszystkie podłoża. Czasami jest lepiej dać nowy kawałek materiału. Szybciej a tym samym taniej.
  

,

Zawsze jest inne wyjście: zastosować materiał o właściwościach materiałów samoprzylepnych nie zawierający kleju. Jednym z nich jest TackLite dystrybuowany przez Jet Media w Polsce, folia bez podkładu z klejem przyklejająca się z równą siłą do podłoża. Doskonale nadaje się do umieszczania na powierzchniach lakierowanych lub szybach, nie wytłacza się. Gwarancja na przywieranie do 6 miesięcy, zalecana przy zastosowaniach reklam krótkoterminowych, każdy może nakleić, każdy może zdjąć bez użycia jakichkolwiek środków chemicznych. Polecam www.jetmedia.pl

avatar użytkownika
,

Zamiast benzyny ekstrakcyjnej używamy lakowej. Nie paruje tak szybko a działa równie dobrze jak ekstrakcyjna. Resztki kleju ("glutoplazma...") uzuwamy specjalnymi skobakami (nie żyletkami) które mają ostrza ustawione pod takim kątem by nie uszkodzic powierzchni (ale uważać trzeba) No a potem odtłuszczam denaturatem

avatar użytkownika
,

Należy tak usuwać folię by nie pozostawiała kleju po sobie. Nagrzewam folię suszarką do włosów i powoli odrywam. Pozostaje czysta powierzchnia, bez konieczności stosowania rozpuszczalników.

avatar użytkownika
,

Pod warunkiem że folia nie jest stara, innaczej i tak zostanie.  

avatar użytkownika
,

Jak widać z komentarzy "Polak potrafi". Tyle tylko, że szkoda zdrowia. Polecam Cytrusowy środek czyszczący firmy 3M. Wydajny, skuteczny i co najważniejsze - nie śmierdzi, tylko pachnie cytrusami - dlatego nazywamy go pomarańczką. Sprzedajemy go od lat, ku zadowoleniu naszych Klientów. Naprawdę warto spróbować.

Najnowsze w tym dziale

2 minuty, aby zrobić wrażenie na kliencie
W świecie szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych szybkość, cena i wygoda są kluczowymi czynnikami, gdy chodzi o pozyskiwanie klientów przez sklep lub supermarket oraz zadbanie o ich zadowolenie. Nie jest tajemnicą, że rynek sprzedaży detalicznej zmaga się z trudnościami. Sklep ma tylko 2 minuty, aby zrobić wrażenie na kliencie1. Odliczanie rozpoczyna się od momentu...
Above and Beyond. Polskie studia kreatywne projektują wystawę astronomiczną
10 kwietnia 2019 roku w obserwatorium astronomicznym w Lejdzie w Holandii zainaugurowana została nowa wystawa Above and Beyond: Making Sense Of The Universe For 100 Years. Ekspozycję otworzył John Grunsfeld, astronauta NASA oraz nowojorska blogerka Maria Popova, autorka znanego bloga Brain Pickings.
Największym błędem w komunikacji jest jej brak. Marki są jednak coraz bardziej świadome, jak bardzo jest ważna i podejmują próby komunikowania się z odbiorcami. Czy robią to wystarczająco dobrze? Poznaj 5 najczęstszych błędów, które występują w komunikacji marek z sektora B2B.
4 mity związane z biznesowymi materiałami drukowanymi
Firmy masowo drukują katalogi produktowe, raporty czy zestawienia roczne. Brak zrozumienia konsumenta i nieznajomość technologii drukarskich często sprawia, że publikacje te nie przynoszą oczekiwanych korzyści. Jakie są najczęstsze błędy popełniane przez osoby odpowiedzialne za materiały drukowane?
3 argumenty za wymianą drukarki biurowej
Wiele osób traktuje wymianę drukarki jako konieczność dyktowaną popsuciem się starego sprzętu. Skoro działa, to po co kupować nową? To duży błąd. Wykorzystywanie przestarzałego urządzenia w firmie może spowodować duże straty, wielokrotnie przekraczające cenę nowej drukarki. Oto kilka powodów dlaczego warto zastanowić się nad wymianą wysłużonego kombajnu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764