logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poradnik: porządkowanie archiwum fotograficznego

  PR 26.04.2012, przeczytano 1372 razy

Przy okazji wiosennych porządków warto pomyśleć o zaprowadzeniu ładu w folderach ze zdjęciami, które trzymamy na komputerze. Cyfrowy zapis umożliwia nam wykonywanie ogromnej liczby fotografii, w której później bardzo łatwo jest się zgubić. W nowym poradniku na portalu Szeroki Kadr znaleźć można wiele cennych wskazówek, jak uporządkować pliki, by nie tracić godzin na szukanie konkretnego zdjęcia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poradnik%3A-porzadkowanie-archiwum-fotograficznego,15370,artykul.html

Problem wyszukiwania zdjęć możemy do pewnego stopnia rozwiązać, stosując właściwe nazewnictwo folderów i samych plików. Jeżeli jednak fotografii jest naprawdę dużo, niezbędne jest zachowanie kilku podstawowych zasad, które znacznie ułatwią odnalezienie konkretnego zdjęcia. Z poradnika przygotowanego przez portal Szeroki Kadr dowiemy się: w jakim formacie najlepiej zapisać zdjęcia, dla kogo przeznaczony jest format RAW, TIF i JPG, jak najtrafniej tytułować foldery ze zdjęciami oraz nazywać pliki, a także jak korzystać z informacji zawartych w formie danych EXIF.

W przypadku bardzo dużej liczby fotografii pomocne są programy do przeglądania i katalogowania zdjęć. Bardzo często programy takie wyposażone są też w narzędzia do zaawansowanej obróbki fotografii. W poradniku Szerokiego Kadru znajdziemy opis kilku programów przeznaczonych do katalogowania zdjęć wartych uwagi - Picasa 3, ACDSee 11 Photo Manager, Adobe Lightroom 2.5. Ponadto dowiemy się, o czym nie należy zapominać i jakich błędów unikać przy pracy z dużą liczbą plików.

Pełna wersja poradnika: http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/katalogowanie_i_archiwizacja_zdjec_czesc_1katalogowanie

Źródło: Nikon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764