logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poradnik: porządkowanie archiwum fotograficznego

  PR 26.04.2012, przeczytano 1241 razy

Przy okazji wiosennych porządków warto pomyśleć o zaprowadzeniu ładu w folderach ze zdjęciami, które trzymamy na komputerze. Cyfrowy zapis umożliwia nam wykonywanie ogromnej liczby fotografii, w której później bardzo łatwo jest się zgubić. W nowym poradniku na portalu Szeroki Kadr znaleźć można wiele cennych wskazówek, jak uporządkować pliki, by nie tracić godzin na szukanie konkretnego zdjęcia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poradnik%3A-porzadkowanie-archiwum-fotograficznego,15370,artykul.html

Problem wyszukiwania zdjęć możemy do pewnego stopnia rozwiązać, stosując właściwe nazewnictwo folderów i samych plików. Jeżeli jednak fotografii jest naprawdę dużo, niezbędne jest zachowanie kilku podstawowych zasad, które znacznie ułatwią odnalezienie konkretnego zdjęcia. Z poradnika przygotowanego przez portal Szeroki Kadr dowiemy się: w jakim formacie najlepiej zapisać zdjęcia, dla kogo przeznaczony jest format RAW, TIF i JPG, jak najtrafniej tytułować foldery ze zdjęciami oraz nazywać pliki, a także jak korzystać z informacji zawartych w formie danych EXIF.

W przypadku bardzo dużej liczby fotografii pomocne są programy do przeglądania i katalogowania zdjęć. Bardzo często programy takie wyposażone są też w narzędzia do zaawansowanej obróbki fotografii. W poradniku Szerokiego Kadru znajdziemy opis kilku programów przeznaczonych do katalogowania zdjęć wartych uwagi - Picasa 3, ACDSee 11 Photo Manager, Adobe Lightroom 2.5. Ponadto dowiemy się, o czym nie należy zapominać i jakich błędów unikać przy pracy z dużą liczbą plików.

Pełna wersja poradnika: http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/katalogowanie_i_archiwizacja_zdjec_czesc_1katalogowanie

Źródło: Nikon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Firma LG prezentuje w Londynie projekty artystyczne inspirowane technologią OLED
Firma LG Electronics rozpoczyna w Londynie serię inicjatyw artystycznych w ramach swojej kampanii „SELF-LIT”. W tym tygodniu zaprezentuje światu nowy gatunek – Sztukę LG OLED wykorzystującą technologię samoświecących pikseli.
Młodzi sportowcy w lifestyle’owej kampanii marki New Balance
Do grona ambasadorów New Balance dołączyli kolejni młodzi obiecujący lekkoatleci: średniodystansowiec Kacper Lewalski oraz sprinter Patryk Grzegorzewicz. Wraz z innym ambasadorem, Krzysztofem Różnickim, zostali twarzami jesiennej kampanii New Balance.
Oknoplast wdraża zupełnie nowy wymiar komunikacji
Pozycja lidera w branży okiennej to nie tylko zapewnianie produktów najwyższej jakości, bezpiecznych, zgodnych z aktualnymi trendami i o wysokim poziomie designu. Pionierzy rynku skupiają się przede wszystkim na preferencjach swoich odbiorców, dla których produkty okienne są często czymś więcej, niż koniecznym dopełnieniem fasady. Nowa kampania OKNOPLAST jest...
Launch najnowszej gry Vile Monarch
14 października do sprzedaży trafił najnowszy produkt wypuszczony na rynek globalny przez game developera Vile Monarch. W grze fabularnej Growing Up gracz kieruje życiem postaci od dzieciństwa po dorosłość. Wyspecjalizowana w gaming marketingu Next Level Agency odpowiadała za strategię i realizację komunikacji (Discord, Twitter, Facebook).
Jak mierzymy content marketing?
Stowarzyszenie Content Marketing Polska sprawdziło, jak marketerzy w Polsce analizują treści i na jakie wskaźniki zwracają uwagę. Oto, co uwzględniają oni przy ocenie działań contentmarketingowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764