logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poradnik: porządkowanie archiwum fotograficznego

  PR 26.04.2012, przeczytano 1370 razy

Przy okazji wiosennych porządków warto pomyśleć o zaprowadzeniu ładu w folderach ze zdjęciami, które trzymamy na komputerze. Cyfrowy zapis umożliwia nam wykonywanie ogromnej liczby fotografii, w której później bardzo łatwo jest się zgubić. W nowym poradniku na portalu Szeroki Kadr znaleźć można wiele cennych wskazówek, jak uporządkować pliki, by nie tracić godzin na szukanie konkretnego zdjęcia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poradnik%3A-porzadkowanie-archiwum-fotograficznego,15370,artykul.html

Problem wyszukiwania zdjęć możemy do pewnego stopnia rozwiązać, stosując właściwe nazewnictwo folderów i samych plików. Jeżeli jednak fotografii jest naprawdę dużo, niezbędne jest zachowanie kilku podstawowych zasad, które znacznie ułatwią odnalezienie konkretnego zdjęcia. Z poradnika przygotowanego przez portal Szeroki Kadr dowiemy się: w jakim formacie najlepiej zapisać zdjęcia, dla kogo przeznaczony jest format RAW, TIF i JPG, jak najtrafniej tytułować foldery ze zdjęciami oraz nazywać pliki, a także jak korzystać z informacji zawartych w formie danych EXIF.

W przypadku bardzo dużej liczby fotografii pomocne są programy do przeglądania i katalogowania zdjęć. Bardzo często programy takie wyposażone są też w narzędzia do zaawansowanej obróbki fotografii. W poradniku Szerokiego Kadru znajdziemy opis kilku programów przeznaczonych do katalogowania zdjęć wartych uwagi - Picasa 3, ACDSee 11 Photo Manager, Adobe Lightroom 2.5. Ponadto dowiemy się, o czym nie należy zapominać i jakich błędów unikać przy pracy z dużą liczbą plików.

Pełna wersja poradnika: http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/katalogowanie_i_archiwizacja_zdjec_czesc_1katalogowanie

Źródło: Nikon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764