logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Poradnik „Marketing vs. recesja”

  PR 02.04.2020, przeczytano 253 razy

Z myślą o wszystkich, którzy dziś czują się zdezorientowani i poszukują alternatywnych możliwości działania oraz metod komunikacji, eksperci agencji ContentHouse stworzyli praktyczny poradnik opisujący najważniejsze aspekty komunikacji biznesu online. Od dostosowania języka komunikacji, przez wdrożenie procedur obsługi klienta, narzędzia automatyzujące procesy, działania wizerunkowe wewnątrz i na zewnątrz firmy, aż po porady z zakresu wyboru i kreacji formatów reklamowych i optymalizację wydatków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poradnik-_marketing-vs.-recesja_,386389,artykul.html

Czas na zmiany w rzeczywistości biznesowej

Poradnik powstał wspólnie i pod patronatem Business Centre Club. Jak ocenia wiceprezes BCC oraz kanclerz Lóż Małopolskiej i Częstochowskiej, Katarzyna Woszczyna, to narzędzie, które wesprze wszystkich przedsiębiorców. – Poradnik „Marketing vs. recesja” to kompendium wiedzy i wskazówek do działania, z których skorzystać powinny nie tylko firmy zrzeszone w Business Centre Club. Wnioski płynące z materiału w sposób oczywisty wskazują na to, że lekarstwem na wywołany przez koronawirusa kryzys jest zmiana sposobu dotychczasowego myślenia o prowadzeniu działalności gospodarczej. Rzeczywistość i otoczenie biznesowe po epidemii zmieni się, a na rynku pozostaną ci, którzy będą potrafił dostosować się do nowych reguł gry – mówi Katarzyna Woszczyna.

– Trudna sytuacja, w jakiej znaleźli się globalnie niemal wszyscy przedsiębiorcy, wymusza wprowadzenie szybkich i mądrych działań. Dla niektórych oznacza to przeniesienie działalności do internetu, dla innych poprawę dotychczasowych aktywności sieciowych. A wszystko w zupełnie nowej tonacji oraz tematyce komunikacji, wrażliwej na diametralnie zmieniający się każdego dnia świat. I o tym jest przewodnik. Myślę, że przedstawione wnioski bardzo pomogą we wprowadzeniu nieuniknionych zmian – mówi Grzegorz Miłkowski, CEO w ContentHouse oraz ekspert BCC ds. digital marketingu.

Jakie zalecenia zawiera poradnik?

Autorzy zwracają uwagę, by w czasie pandemii i okresie, który nastąpi po jej zakończeniu, dostosowywać swoją komunikację do realiów, w których odbiorcy nastawieni są na zbyt mocną ekspozycję różnych treści. W zalewie informacji komunikacja marki powinna być maksymalnie uproszczona, zwięzła oraz dobrze widoczna. Zalecane jest zaniechanie tonacji humorystycznej i wielokontekstowej.

Wskazane jest także mocniejsze wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów. Tu swoją rolę spełnić mają własne treści edukacyjne będące narzędziem wspierającym pozycje ekspercką i pozycjonującą markę w sieci. Eksperci dzielą się zaleceniami, by tworzyć porady odpowiadające wyzwaniom dzisiejszej rzeczywistości, wskazują odpowiednie kanały dotarcia i namawiają do odważnego zmieniania modelu działań. Poradnik tłumaczy, jak tworzyć treści w oparciu o analizę najbardziej bieżących i aktualnie dynamicznie zmiennych zapotrzebowań konsumentów, jak monitorować stan wizerunku w kanałach społecznościowych i jak jednocześnie implementować dobre praktyki przy zachowaniu etyki biznesu.

Jako niezwykle istotne wskazywane są działania public relations, zarówno te adresowane do otoczenia zewnętrznego, jak i środowiska własnych pracowników. Według autorów umiejętne prowadzenie takich działań nie tylko może zminimalizować wpływ czynników ekonomicznych, wzmocnić poczucie więzi klienta z marką oraz związać się wartościowymi relacjami z członkami zespołu.

Praktycy mówią o tym, że najbliższe miesiące przyniosą dynamiczny rozwój narzędzi automatyzujących marketing i obsługę klienta. Technologie takie jak chatboty czy voiceboty mocno wpłyną na usprawnienie nowych kanałów dystrybucji sprzedaży i usług. Wskazywane są także proste i dostępne narzędzia, które pozwalają na poszerzenie zakresu analizy i predykcji własnych działań. Autorzy poradnika apelują o oparty o liczby pragmatyzm wypierający zbędną emocjonalność.

W dobrych czasach firmy chcą się reklamować. W trudnych muszą.

W reklamie i skutecznej komunikacji firm eksperci dostrzegają szansę na maksymalne zniwelowanie skutków nadciągającej recesji. Według analizy marek BrandZ, po kryzysie gospodarczym w 2008 r. silne brandy odzyskały pozycję 9. razy szybciej niż te, które zawiesiły swoją działalność i wykazały bierną postawę. Poradnik „Marketing vs. recesja” pokazuje, jak unikać błędów zaniechania w obecnym kryzysie.

  • Publikacja znajduje się TUTAJ

Źródło: Business Centre Club

www.bcc.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

8 najnowszych trendów marketingowych, które warto poznać
Rozwijające się technologie zmieniają marketing, w konsekwencji strategie muszą równie szybko dostosowywać się do nowych realiów rynku. Jednym z najnowszych trendów wykorzystywanych przez firmy w analityce marketingowej jest oprogramowanie do uczenia maszynowego, które przewiduje szanse, trendy i problemy, jeszcze zanim się pojawią.  Zapewnia ono...
Branża FinTech, czyli technologie finansowe z każdym rokiem rośnie w siłę. Światowy sektor fintech wart jest już ponad 187 miliardów dolarów, a wartość całego rynku finansowego na świecie w 2022 roku szacuje się na ponad 26,5 bilionów dolarów. Ważnym czynnikiem rozwoju branży jest jej integracja i wspólne inicjatywy na przykład banków i...
Ulotki na papierach fakturowanych i powlekanych: druk na trudnych podłożach
Wyjątkowe podłoża, cienkie i grube arkusze, papier powlekany albo eleganckie papiery fakturowane - tego typu materiały sprawiają trudność niejednej drukarni. Jak sprawnie drukować na trudnych podłożach? Czy nowoczesne maszyny są przygotowane do zadań specjalnych?
Sprzedaż online w dobie koronawirusa: szanse i błędy
Obecność firmy w internecie to nie tylko dodatek do dotychczasowej działalności prowadzonej w tradycyjnym modelu sprzedaży. Sprzedaż online stała się jedyną opcją dla wielu firm, które chcą zabezpieczyć swój byt w niepewnych czasach.
Content Marketing w czasach zarazy
Według danych AdReport w kwietniu zrealizowano 763 kampanie reklamowe oparte na działaniach contentowych. Było to o 10,8 proc. mniej niż w marcu, kiedy miało miejsce 855 tego typu promocji. Oznacza to, że spadek liczby działań contentowych, wynikający z pandemii koronawirusa, był mniejszy niż w segmencie kampanii display.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764