logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Poradnik Nikon: Jak fotografować dzieci

  PR 01.06.2010, przeczytano 2830 razy

Dzieci dorastają bardzo szybko - najpierw stawiają pierwsze kroki, a już po chwili przygotowują się do pierwszego dnia w szkole. Zmiany następują błyskawicznie, zatem uwiecznienie cennych chwil aparatem to znakomity sposób zachowania wspomnień na całe życie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poradnik-nikon%3A-jak-fotografowac-dzieci,10764,artykul.html

Fotografowanie niemowląt i dzieci może jednak sprawiać trudności, a doskonała okazja do zrobienia zdjęcia może okazać się prawdziwą zmorą. Firma Nikon nawiązała współpracę z nagradzanymi fotografami dzieci i niemowląt  Faye i Trevorem Yerbury  aby przekazać użytkownikom proste rady umożliwiające uzyskiwanie za każdym razem niezapomnianych zdjęć. Najważniejsze sprawy, o których powinniśmy pamiętać, to:

1. Tworzenie atmosfery spokoju
Przed rozpoczęciem fotografowania należy upewnić się, że dziecko jest spokojne i czuje się wygodnie. Odradzane jest wzbudzanie w dzieciach dużych oczekiwań i ekscytacji  zamiast opowiadać im o zdjęciach, warto przemawiać do nich spokojnie i powoli.

Niemowlęta i dzieci należy fotografować w jak najlepszym stanie zdrowia  trzeba więc unikać sesji w okresie choroby i złego samopoczucia, ponieważ pogłębia to niecierpliwienie.

Dzieci muszą dobrze się bawić w trakcie robienia zdjęć, zatem fotograf powinien mieć dużo czasu i nieskończoną cierpliwość. Warto np. pokazać dzieciom zdjęcia wyświetlane na tylnym monitorze aparatu lub pozwolić im na samodzielne fotografowanie. Poczucie uczestnictwa w procesie twórczym można wyzwolić również poprzez zabawę w dodawanie odręcznych rysunków czy kolorowych znaczków na zrobionym przed momentem zdjęciu. Funkcję dodawania takich elementów od razu na ekranie LCD oferuje m.in. aparat COOLPIX S4000.

2. Żadnych „ptaszków w obiektywie”
Najważniejsza wskazówka fotografów brzmi: nigdy nie mów dziecku, że musi się uśmiechnąć do aparatu, ponieważ jedynym efektem będzie typowy, sztuczny wygląd ze „szkolnej fotografii”. Naturalny kontakt z dzieckiem zazwyczaj ułatwia wykorzystanie dobrych okazji do zrobienia zdjęć, których rezultatem są przemyślane, atrakcyjne wizualnie kadry.

Warto pamiętać, że dzieci stale zmuszane do uśmiechu mogą czuć się niekomfortowo, ponieważ jest to dla nich nietypowa okoliczność. W uchwyceniu spontanicznej radości dziecka pomóc może nam tryb wyzwolenia migawki uśmiechem dostępny w kompakcie COOLPIX S8000, który pozwala automatycznie wykonać zdjęcie, gdy nasz mały model się uśmiechnie. Dodatkowe ułatwienie dla fotografa stanowi tryb „Uwaga Mrugnięcie” ostrzegający, gdy dziecko zamyka oczy.

3. Określanie scenerii
W przypadku fotografowania niemowląt wewnątrz budynków zalecane jest znalezienie miejsca z najlepszym, miękkim i łagodnym oświetleniem. Jeśli to niemożliwe, warto wykorzystać scenerię w pobliżu okna.

Jako tła można użyć prześcieradła lub chusty do chrztu, ponieważ zapewni to odpowiedni, neutralny wygląd i ograniczy cienie wokół dziecka dzięki odbijaniu światła.

Jeśli fotograf jest cierpliwy, może zaczekać na zaśnięcie dziecka, dzięki czemu uzyska doskonałą okazję do zrobienia przepięknych, spokojnych zdjęć. Nie chodzi tylko o twarz  warto także uchwycić drobne detale, takie jak ręce i stopy. Nie należy zawsze fotografować dzieci z góry, trzeba także zniżyć się do ich poziomu wzroku i nie bać się znacznych powiększeń twarzy. Czasami umożliwia to zarejestrowanie niepowtarzalnych, naturalnych emocji.

Podczas fotografowania dzieci na zewnątrz budynków interesującym tłem zdjęć są ogrodzenia, stare drzwi i duże drzewa. Pamiętajmy jednak, że nie warto fotografować w gorące, słoneczne letnie dni. Ze względu na ostre światło dzieci będą mrużyć oczy. Ponadto rano występuje niebieska dominanta. Zatem warto zaczekać do popołudnia, aby móc zrobić zdjęcie przy bardziej miękkim, cieplejszym świetle.

4. Ostatnie wskazówki
Spędzając czas z dzieckiem, warto zachować czujność i gotowość do zrobienia zdjęcia w każdej chwili. Od dzieci nie można oczekiwać spokojnego pozowania  chcą się dobrze bawić, zatem należy zaczekać na odpowiedni moment, zwłaszcza w przypadku dynamicznych kadrów. Z pomocą fotografującemu przyjdzie tutaj funkcja śledzenia ruchu, dostępna m.in. w modelu COOLPIX S4000, która umożliwia utrzymanie ostrości na wybranym obiekcie nawet wtedy, gdy ten się przemieszcza.

Powinniśmy umożliwić dziecku wyrażenie własnej osobowości i dobrą zabawę, a jednocześnie trzymać palec na spuście migawki w celu uchwycenia najważniejszych chwil. Warto robić dużą ilość zdjęć. Pamiętajmy, że lepiej jest uwiecznić zbyt wiele wspomnień niż być niezadowolonym ze zbyt małej liczby fotografii.

5 najważniejszych wskazówek dotyczących robienia udanych zdjęć dzieci:

  1. Dzieci muszą dobrze się bawić, zatem warto pokazać im zdjęcia wyświetlane na tylnym monitorze aparatu, ponieważ dzięki temu zapoznają się z pracą fotografa i będą mieć poczucie uczestnictwa w procesie twórczym.
  2. W przypadku fotografowania niemowląt wewnątrz budynków należy znaleźć miejsce z najlepszym, miękkim i łagodnym oświetleniem.
  3. Podczas fotografowania starszych dzieci interesującym tłem zdjęć są ogrodzenia, stare drzwi i duże drzewa.
  4. Niemowlęta i dzieci należy fotografować w jak najlepszym stanie zdrowia  trzeba więc unikać sesji w okresie choroby i złego samopoczucia, ponieważ pogłębia to zniecierpliwienie.
  5. Odzież powinna być prosta najlepsze są białe pieluchy, chusty do chrztu lub białe bądź jasne ubrania. Należy unikać pasków i znaków logo, ponieważ mogą one rozpraszać uwagę.


Źródło: Walk&Talk

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764