logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Porady dla zaczynających przygodę z fotografią stockową

  PR 07.04.2016, przeczytano 1862 razy
ilustracjastrzałka

Najwyższej klasy sprzęt i specjalistyczna wiedza, pracowitość czy po prostu odrobina szczęścia? A może wszystko po trochu? Co jest kluczem do sukcesu w świecie fotografii stockowej?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/porady-dla-zaczynajacych-przygode-z-fotografia-stockowa,28091,artykul.html

Arne Trautmann, aka Kzenon, dostawca banku zdjęć Fotolia mający na swoim koncie ponad 250 000 sprzedanych zdjęć, dzieli się swoimi wskazówkami, jak tworzyć obrazy atrakcyjne dla klientów microstocków.

Sprzęt tylko z najwyższej półki?

Żeby Twoje fotografie miały odpowiednią dla banków zdjęć jakość, nie musisz co sezon kupować najnowszego aparatu, rujnując przy okazji domowy budżet. Nawet jeśli masz sprzęt sprzed roku czy dwóch, to nie masz się czym martwić. „Wszyscy lubimy mieć wiele aparatów, ale koniec końców, to czego naprawdę potrzebujesz, to aparat, który po prostu robi zdjęcia” – uważa Arne.

Nieco inaczej ma się sprawa z obiektywami, w które warto zainwestować trochę więcej pieniędzy. W przeciwieństwie do aparatów obiektywy, zwłaszcza te z wyższej półki, zostają z nami na znacznie dłużej.

Kluczową sprawą jest też odpowiedni dobór i ustawienie oświetlenia, które zapewni zdjęciom wysoką jakość i zaoszczędzi nam czasu przy późniejszej obróbce graficznej. „Jeśli zaczynasz z małym budżetem, nie musisz posługiwać się bardzo drogimi lampami błyskowymi. Zazwyczaj jedna, dwie lub trzy kompaktowe lampy zdadzą egzamin, nie potrzebujesz ich więcej” – radzi Arne, który jest zresztą znany z wykorzystywania w maksymalnym stopniu światła zastanego.

O współpracy z modelami

Zarówno fotografowie stawiający pierwsze kroki w zawodzie, jak i ci bardziej doświadczeni miewają kłopot z sesjami zdjęciowymi z udziałem modeli. Trudno im przełamać lody, stworzyć dobrą atmosferę na planie. Sekretnym sposobem Arnego są ciastka, które zawsze zabiera ze sobą na zdjęcia, ale też naturalne, swobodne podejście do pracy z modelami: „Niektóre osoby są prawdziwymi mikromenedżerami modeli, mówią im, co robić, gdzie się patrzeć, jak obrócić głowę. Ja uważam, że to pewna nadgorliwość. Zazwyczaj, wykonując sesje stockowe, nakreślam tylko ogólny kierunek. To bardziej rodzaj wprowadzenia, odrobina gry aktorskiej”.


 
Wybrane zdjęcia dostawców banku zdjęć Fotolia uczestniczących w warsztatach fotograficznych prowadzonych przez Arnego Trautmanna w Warszawie
      

To coś

Fotografia stockowa to nie tylko dobre wyposażenie i poprawnie przygotowany plan zdjęciowy. To wszystko ważne, ale pamiętaj, że nie zostaniesz zauważony i doceniony przez klientów microstocków, jeśli Twoje zdjęcia będą bez charakteru, pozbawione „tego czegoś”.

Arne radzi więc: „BĄDŹ SOBĄ! BĄDŹ SOBĄ! Stwórz swój własny styl, baw się, eksperymentuj, każdego dnia próbuj czegoś nowego. Nie ma niczego złego w inspirowaniu się innymi, ale nie próbuj być kimś innym. Bądź sobą, rób swoje zdjęcia. Rynek zdjęć stockowych jest globalny. Są tam osoby, które polubią Twój styl, o ile tylko rozwiniesz swój unikatowy styl – obrazy, które będą Cię wyrażać, przez które będziesz przemawiać. To jest naprawdę ważne: stworzenie swojego znaku rozpoznawczego. Gdy ci się to uda, będziesz odnosić sukcesy”.

Więcej wskazówek Arnego Trautmanna w formie poradnika wideo znajdziesz tutaj. W marcu 2016 r. Arne odwiedził Polskę, by przeprowadzić dla dostawców banku zdjęć Fotolia warsztaty fotograficzne. Relacje uczestników warsztatów możesz obejrzeć tutaj, a galerię stworzonych przez nich zdjęć – tutaj.

Źródło: Fotolia/Adobe

pl.fotolia.com

Dodatkowe informacje:

Arne Trautmann (aka Kzenon) jest dostawcą banku zdjęć Fotolia o rubinowym rankingu, co oznacza, że sprzedał już ponad 250 000 zdjęć. Szkoli fotografów na całym świecie. Oprócz tego, że profesjonalnie zajmuje się fotografią stockową, jest też prawnikiem i uznanym ekspertem z zakresu prawa autorskiego.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764