Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR rozpoczyna cykl spotkań dla swojej kadry zarządzającej „Poranna kawa w SKM SAR”. Pierwszy panel odbędzie się 8 grudnia br. w siedzibie SKM SAR. Poświęcony będzie współpracy agencji reklamowych i PR oraz możliwościom zdobywania wspólnych nagród w konkursie Cannes Lions.
SKM SAR, w ramach swojej działalności statutowej, postanowił organizować cykliczne spotkania wokół różnych tematów istotnych dla branży kierując się tym, że rzadko jest okazja porozmawiać, poza gronem Zarządu i Komitetów organizacyjnych konkursów lub inicjatyw SKM SAR, na ważne dla branży tematy. Spotkania te skierowane będą do zarządzających i współzarządzających agencjami oraz innych decyzyjnych osób w firmach. Spotkania przyjmą formę krótkich porannych paneli, raz w miesiącu lub raz na dwa miesiące – w zależności od pojawiających się gorących tematów. Czasami będą na nie zapraszani klienci, naukowcy czy społecznicy a czasami zarządzający agencjami spotkają się wyłącznie w swoim gronie.
We wtorek, 8.12.2015 r. w godz. 9:30 – 11:00, Sebastian Stępak - Dyrektor Zarządzający MSL, juror w kategorii PR Lions w Cannes 2015, poprowadzi panel „How to earn media? PR i reklama – razem, ale osobno… O konsekwencjach absolutnego braku współpracy między największymi agencjami reklamowymi i PR w Polsce!”. Jego gośćmi będą Magda Klimaszewska Deputy Managing Director Y&R Group oraz Maciek Waligóra - Executive Creative Director DDB&tribal Warsaw, juror w kategorii Cyber Lions w Cannes 2015, a także Monika Jasłowska Head of Brands Management Polpharma Group.
Uczestnicy zastanowią się z czego wynika brak kooperacji między agencjami reklamowymi i PR – konkurencja i dublowanie kompetencji a także przedyskutują co mogą zrobić wspólnie, by nie zjadać swoich budżetów – bo może brak porozumienia ma podłoże finansowe? Co jest podstawowym czynnikiem decydującym o viralowości kampanii? Co sprawia, że ludzie dzielą się treściami, co jest starterem dyskusji? Czy agencje reklamowe potrafią tworzyć treści, które szerują się bez dopalania i czy agencje PR potrafią tworzyć treści paid – które będą szerowały się z dopaleniem? Czy agencje reklamowe i PR są sobie potrzebne – czy powinny się unikać? 8 z największych światowych marek powstałych w ciągu ostatnich 5 lat nie wykorzystuje reklamy – za to ich działy PR są absolutnymi decydentami w sferze marketingu. Czy to przyszłość, czy jedynie wypadek przy pracy? Jak to wpływa na ilość nagród zdobywanych w Cannes przez polskie agencje? To tylko kilka pytań, na które postarają się odpowiedzieć uczestnicy spotkania.
Źródło: SKM SAR