logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Porno plakaty” znikają z ulic Wiednia

   01.01.2006, przeczytano 3137 razy
ilustracjastrzałka
Na stronie internetowej projektu zobaczyć można plakaty z wystawy. Tutaj kontrowersyjna praca Tanji Ostjic 25peaces

Skandalizującej pożywki dostarczyła pod koniec roku światowym mediom wystawa plakatów, którą podziwiać można na elektronicznych bilboardach w centrum Wiednia. Po kilku dniach plakaty, na których „Chirac posuwa Elżbietę II od tyłu” zniknęły z ulic. Prace młodych, niezależnych artystów z Europy miały uczcić przejęcie od 1 stycznia 2006 r. przez Austrię półrocznego przewodnictwa w Unii Europejskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/porno-plakaty-znikaja-z-ulic-wiednia,3371,artykul.html

Kontrowersyjny plakat przedstawia grupę uprawiających seks modelek ubranych w maski królowej Elżbiety oraz prezydentów Busha i Chiraca. Na innym plakacie modelka rozkłada szeroko nogi aby zaprezentowac obcisłe majtki przyozdobione 12 gwiazdami Unii Europejskiej.

Prezentowana w zabytkowym centrum Wiednia wystawa „EuroPART”, realizowana w ramach projektu "25peaces" wzbudziła w Austrii oburzenie, gazety pełne są listów protestacyjnych. Wg Georga Springera, koordynatora wystawy, plakat przedstawiający „gruppensex” miał być protestem przeciw globalizacji, zaś krocze z unijną flagą – „generalną ironią z Unii Europejskiej”. Nie przekonuje to socjaldemokratów, zarzucających kanclerzowi Wolfgangowi Schuesslowi finansowanie „gniotów” z publicznych pieniędzy. Po protestach władze podjęły decyzję o usunięciu najbardziej bulwersujących prac, pozostałe 146 będzie można oglądać na ulicach Wiednia do końca stycznia.

Strona internetowa projektu 25peaces:
www.25peaces.at

(inf. wł.)

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764