Marki nawiązały współpracę dwa lata temu i dynamicznie ją rozwijają. Właśnie zdecydowały o przedłużeniu umowy na prowadzenie projektów w zakresie SEO, Social Media i Paid Search oraz o poszerzeniu jej o dodatkowe obszary: Digital Strategy i Marketing Analytics.
PORTA jest czołowym producentem drzwi w Polsce, liderem sprzedaży drzwi drewnianych. Produkcję prowadzi w pięciu fabrykach – czterech w Polsce i jednej w Rumunii. Sprzedaż realizuje poprzez sieć 150 autoryzowanych dealerów i ponad dwóch tysięcy autoryzowanych punktów sprzedaży w kraju i za granicą. Miesięcznie drzwi PORTA wybiera około 20 tysięcy Klientów w Polsce.
Głównym kanałem promocji produktów jest Internet. Dlatego bardzo ważna dla marki jest współpraca z agencją marketingu internetowego. Ponad dwa lata temu PORTA zleciła pierwsze projekty agencji marketingu internetowego Bluerank. Współpraca systematycznie poszerzała się o kolejne obszary. Dziś firmy zdecydowały o przedłużeniu umowy na 2020 rok w zakresie SEO, Social Media i Paid Search oraz o rozszerzeniu jej o działania Digital Strategy i Marketing Analytics.
- Bardzo cieszy nas, że współpracę poszerzamy o kolejne obszary. Kluczem do sukcesu jest duża otwartość marki PORTA oraz zaufanie, które wspólnie budujemy. Wynikiem jest chęć testowania nowych rozwiązań i to przynosi efekty. Z naszej strony, projektom Partnera dedykujemy bardzo zaangażowany, wieloosobowy zespół projektowy. - Marta Kocięba, Account Manager w Bluerank
Efektem dobrej współpracy są mierzalne wyniki. W obszarze SEO, w ciągu ostatniego roku, agencja zwiększyła liczbę fraz w TOP3 aż o 42,7 proc., a w TOP 10 – o 47,3 proc. W top3 Google, czyli na górze listy wyników wyszukiwania PORTA pokazuje się w wyszukiwarce w odpowiedzi na najważniejsze na rynku drzwi frazy: drzwi, drzwi wewnętrzne, drzwi pokojowe, drzwi bezprzylgowe, drzwi antywłamaniowe, producent drzwi.
Wzrost ruchu organicznego niebrandowego rok do roku wyniósł 38,8 proc.
W obszarze działań content marketingowych udało się zbudować duże zainteresowanie klientek. Przykładem może być zaproponowany na stronie www quiz „Typy remontowe Polek – jaka jesteś?” Po sposobie, w jakim podchodzimy do prac remontowych, jak przygotowujemy się do zakupów, czy chętnie korzystamy z usług fachowców i architektów… możemy określić, do której z czterech grup remontujących Polek należymy. Quiz wypełniło już ponad 2400 osób, i – uwaga - ciągle można to zrobić.
Wzrosło także zaangażowanie odbiorców w prowadzonych przez Bluerank mediach społecznościowych marki PORTA – w kanałach: FB oraz Instagram. Przykładem jest chociażby post nawiązujący do viralowej akcji „In Poland we don’t say…”, który zdobył ponad 9 tys. reakcji, a jego zasięg organiczny wyniósł 28 tys.
- Współpracując z Bluerank wiemy, że możemy liczyć na indywidualne podejście, kreatywność oraz sprawne działanie. - Piotr Chodak, kierownik ds. PR i Digital Marketingu w PORTA KMI POLAND
Rozwijającym się obszarem jest współpraca z Digital Strategy w Bluerank. Eksperci przeprowadzili już pierwsze treningi strategiczne, podczas których zespoły Bluerank i PORTA pracowały nad nową komunikacją marki online – odświeżoną, jeszcze bardziej trafiającą i odpowiadającą na potrzeby klientek. Spotkania odbywały się online, a dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi, technik kreatywnych i kart Archetypów Marki - zakończyły się konkretnymi wnioskami.
Współpraca marki PORTA z ekspertami Bluerank w wielu obszarach pozwoli poznać i zagospodarować całą ścieżkę zakupową klientów producenta drzwi.
- W naszych działaniach kierujemy się ideą Customer Journey. Dbamy o doświadczenia klientów i budujemy odpowiednią komunikację na każdym etapie ścieżki zakupowej klientów naszych Partnerów. - Maciej Gałecki, prezes Bluerank.
Źródło: Bluerank Sp. z o.o.