logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portal Benchmark.pl trafia do Wirtualnej Polski

  PR 15.09.2022, przeczytano 606 razy
ilustracja
Joanna Pawlak, wiceprezes Wirtualnej Polski Holding S.A.

Wirtualna Polska Media S.A. nabyła 100% udziałów spółki Benchmark.pl. To jeden z czołowych portali internetowych o tematyce komputerowej, nowych technologii, gier video oraz sprzętu elektronicznego. Kwota transakcji wyniosła 14,1 mln złotych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portal-benchmark.pl-trafia-do-wirtualnej-polski,397226,artykul.html

Treści portalu Benchmark.pl docierają każdego miesiąca do 3 mln Polaków. Są to głównie recenzje, testy i teksty opiniotwórcze. Akwizycja umacnia Wirtualną Polskę na rynku wydawców internetowych, w szczególności na pozycji niekwestionowanego lidera
w kategorii serwisów technologicznych.

– Cieszę się, że Wirtualna Polska Holding z sukcesami kupuje nie tylko serwisy e-commerce, ale też te w obszarze mediów. Benchmark.pl to ważny na polskim rynku portal, który zapewni użytkownikom WP ciekawy i unikatowy content. Transakcja pozwoli też na otwarcie nowych możliwości przychodowych, spółki rozpoczęły już pracę nad wspólną ofertą reklamową dla klientów – mówi Joanna Pawlak, wiceprezes Wirtualnej Polski Holding S.A.

– Benchmark jest piątym serwisem technologicznym w naszym portfolio. Nie tylko wzbogaca tematycznie publikowane przez nas treści, ale pozwoli zwiększyć przewagę nad konkurencją w tym obszarze. Z Benchmarkiem nasz zasięg może być niemal dwukrotnie wyższy niż kolejnego z konkurentów. Chcemy nadal współpracować z całym zespołem, który od lat tworzy serwis zapewniając mu wysokiej jakości treści. Nasza redakcja technologiczna będzie najliczniejsza w Polsce – mówi Marcin Bartnicki, zastępca redaktora naczelnego Wirtualnej Polski.

Według badania Mediapanel Wirtualna Polska pozostaje liderem w kategorii nauka i technologia. W sierpniu 2022 roku serwisy technologiczne Wirtualnej Polski: WP Tech, dobreprogramy, Komórkomanię i Gadżetomanię odwiedziło 7,5 mln realnych użytkowników.

Wirtualna Polska kupuje udziały w portalu od Komputronik S.A., spółki będącej jednym z największych dostawców sprzętu elektronicznego w Polsce oraz od osoby fizycznej, założyciela Benchmark.pl. Na kwotę transakcji w wysokości 14,1 mln zł składa się wartość przedsiębiorstwa Benchmark w wysokości 12 mln zł oraz 2,1 mln zł środków pieniężnych w spółce.

- Koniunktura rynkowa i ciągły rozwój technologii sprawiają, że zapotrzebowanie na rzetelne, jakościowe i najświeższe informacje  z obszaru technologii jest ogromne. Jestem przekonany, że dzięki tej transakcji przed portalem i członkami zespołu otwierają się nowe perspektywy dalszego rozwoju. Współpraca Komputronik z Benchmark będzie kontynuowana. Od lat współpracujemy też z Wirtualną Polską, więc  zakładam, że dzięki tej transakcji i wzajemnym relacjom będziemy mogli wspólnie wykreować jeszcze wiele innowacyjnych rozwiązań. W Komputronik skupiamy się obecnie na strategicznych celach biznesowych, które powiązane są z dostarczaniem klientom sprzętów i technologii oraz zapewnianiem wachlarza komplementarnych usług, spółkę mediową natomiast powierzamy w ręce najlepszych specjalistów – mówi Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Grupy Komputronik.

W roku finansowym 2021/2022 zakończonym w marcu 2022 Benchmark.pl odnotował prawie 4,7 mln zł przychodów i 1,9 mln zł EBITDA.

Źródło: Wirtualna Polska Holding S.A.

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764