logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portal Vot Tak uznany w Rosji za „agenta zagranicznego”

  PR 09.02.2024, przeczytano 1044 razy
ilustracja

Vot Tak to rosyjskojęzyczna redakcja działająca w ramach należącego do Telewizji Polskiej kanału Belsat TV. Portal został umieszczony przez Ministerstwo Sprawiedliwości Federacji Rosyjskiej na liście „agentów zagranicznych”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portal-vot-tak-uznany-w-rosji-za-_agenta-zagranicznego_,403059,artykul.html

– Projekt Vot Tak rozpowszechniał fałszywe informacje o decyzjach i polityce władz państwowych Federacji Rosyjskiej, a także uczestniczył w tworzeniu i dystrybucji wiadomości i materiałów agentów zagranicznych do nieograniczonej liczby osób. Wyrażał sprzeciw wobec specjalnej operacji wojskowej na Ukrainie. Założycielem projektu jest zagraniczna korporacja medialna – czytamy w oświadczeniu rosyjskiego Ministerstwa Sprawiedliwości.

Oprócz Vot Tak do katalogu „agentów zagranicznych” dodano również dziennikarza Maksima Trudoliubowa i biznesmena Dmitrija Potapienko, którym postawiono podobne zarzuty: „dezinformacji o decyzjach władz państwowych Federacji Rosyjskiej”, „wypowiadania się przeciwko specjalnej operacji wojskowej” i „rozpowszechniania materiałów agentów zagranicznych”. Wcześniej taki status otrzymało wiele niezależnych mediów, m.in. Głos Ameryki, Radio Swoboda, Meduza czy Dożd’, organizacje pozarządowe, wśród których najbardziej znane to stowarzyszenie Memoriał, Transparency International, centrum badania opinii publicznej Levady i Centrum Sacharowskie, a także szereg osób fizycznych - dziennikarzy, polityków i działaczy społecznych.

Vot Tak to projekt zainicjowany i realizowany przez dziennikarzy z Rosji, Białorusi, Ukrainy i innych krajów regionu, przeznaczony dla odbiorców rosyjskojęzycznych na całej przestrzeni postsowieckiej. Kanał Vot Tak na platformie YouTube zasubskrybowało 1,29 miliona osób, co czyni go jednym z najważniejszych niezależnych źródeł informacji w regionie.

– Chcemy, aby Rosjanie, Białorusini, Ukraińcy i inni nasi rosyjskojęzyczni czytelnicy otrzymywali najbardziej wiarygodne i obiektywne informacje nie tylko o tym, co dzieje się w ich kraju, ale także u ich sąsiadów i na całym świecie – mówią autorzy projektu.

Dziennikarze Vot Tak kontynuują swoją pracę, jednakże umieszczenie portalu na liście „agentów zagranicznych” daje państwu rosyjskiemu możliwości represjonowania ich w świetle obowiązującego tam prawa.

Źródło: TVP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Wybór prezydenta to nie kwestia smaku” – Gazeta.pl dołącza do akcji profrekwencyjnej
1 czerwca odbędzie się II tura wyborów prezydenckich w Polsce. Z tej okazji Gazeta.pl wspólnie z agencją Twin .collective rozpoczyna kampanię „Dowiedz się (jak naj)więcej”, której celem jest zachęcenie do udziału w głosowaniu oraz wsparcie obywateli w podjęciu świadomej decyzji. Inicjatywa ma zwiększyć świadomość wyborczą i zaangażowanie...
Medialność Eurowizji ’25 i Justyny Steczkowskiej
Finał Eurowizji, który odbył się 17 maja br., wzbudził ogromne zainteresowanie w polskich mediach – wartość ekwiwalentu reklamowego wyniosła 136 mln zł. Jednym z najgłośniejszych wydarzeń tegorocznej edycji niewątpliwie był powrót Justyny Steczkowskiej na konkursową scenę. Jej spektakularny występ został doceniony przez widzów. Artystka była też widoczna w pozytywnym...
Wedel wchodzi na rynek podcastów
Firma Wedel, kultowy producent słodyczy i twórca czekoladowych doświadczeń wkracza w świat podcastów, odpowiadając na jego rosnącą popularność w Polsce. Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy oraz Robert Zydel, Dyrektor muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel w nowym formacie „Wedle Uznania”, będą dyskutować o biznesie, kulturze, sztuce, tematach społecznych i przyjemności,...
Enpulse startuje z podcastem Bridge Talk
27 maja na Spotify i YouTube zadebiutuje pierwszy odcinek serii Bridge Talk, której pomysłodawcą jest Enpulse, platfroma służąca do badania i budowania zaangażowania. Podcast, na który złoży się 7 rozmów z ekspertami HR, będzie poświęcony wyzwaniom związanym z zarządzaniem zespołami wielopokoleniowymi.
 IMMxDemagog: Trzaskowski i Nawrocki z równym zasięgiem [12.05–18.05]
Wybory prezydenckie rozegrały się przede wszystkim w mediach społecznościowych. Kampanię zakończył nie finałowy spór w telewizji, lecz kreatywna, emocjonalna i częściowo nielegalna agitacja w czasie ciszy wyborczej. Memy i aluzje w social mediach często osiągały większy zasięg niż materiały z debat – wynika z przedostatniego już raportu analizującego medialność...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764