logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfel elektroniczny ma zrewolucjonizować handel w sieci

  PR 18.01.2013, przeczytano 2534 razy
ilustracja
Małgorzata O'Shaughnessy

Visa zapowiada rewolucję w zakupach internetowych dzięki elektronicznemu portfelowi V.me. Polscy klienci wkrótce za zakupy online będą mogli zapłacić za pośrednictwem przeglądarki internetowej – na smartfonie, tablecie czy laptopie – i to jednym kliknięciem, bez konieczności podawania danych z karty. Co więcej, e-portfel będzie można zasilić nie tylko kartami Visa. Polska jest jednym z pięciu krajów UE, gdzie to rozwiązanie będzie testowane. Powód? Tego typu nowinki dobrze się u nas sprzedają.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfel-elektroniczny-ma-zrewolucjonizowac-handel-w-sieci,17733,artykul.html

 – V.me będzie oznaczał dla polskiego konsumenta bardzo łatwy i bezpieczny sposób zawierania transakcji w sieci, dokonywania zakupów internetowych. Po jednorazowym włożeniu karty do tego portfela będzie to transakcja tzw. „one click”, czyli po zalogowaniu się, wybraniu przedmiotu, który chcemy kupić, tylko za pomocą jednego kliknięcia będziemy w stanie dokonać zakupu, bez podawania danych naszej karty, bez przekazywania ich sklepowi, w którym kupujemy – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Małgorzata O'Shaughnessy, wiceprezes Visa Europe i dyrektor odpowiedzialna za Polskę, Czechy i Słowację.

Portfel elektroniczny uruchomimy za pośrednictwem banku, z którego usług korzystamy. Przedstawicielka firmy Visa uważa, że nowe rozwiązanie może przyspieszyć rewolucję na polskim rynku e-commerce.

 – Polska jest jeszcze trochę z tyłu pod względem tego typu płatności w porównaniu z resztą Europy, bo np. na rynku brytyjskim już ponad 20 proc. wszystkich płatności Visa to właśnie płatności online. W Polsce ta statystyka to tylko 3 proc. Polacy są bardzo przyzwyczajeni do płatności gotówką przy odbiorze, nawet jeśli dokonujemy zakupów internetowo, czy też za pomocą płatności pay-by-links, czyli bezpośrednich przelewów udostępnianych konsumentom przez bank – mówi O'Shaughnessy.

W cały projekt Visa zainwestowała już 100 milionów euro. Firma szacuje, że do 2020 roku w Europie co trzeci konsument będzie użytkownikiem tego produktu. Zalety V.me już testują Brytyjczycy. Polska ma być jednym z pięciu europejskich rynków, na których Visa w tym roku uruchomi usługę portfela elektronicznego. Przedstawiciele firmy podkreślają, że nasz kraj jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie rynków.

Polacy lubią nowości

Wartość płatności z użyciem debetowych kart Visa, których najchętniej używają polscy konsumenci, w ciągu roku wzrosła o ponad 16 proc. To ponad dwu i półkrotnie większy wzrost niż w przypadku wartości transakcji ogółem dokonywanych polskimi kartami debetowymi Visa, które uwzględniają także wypłaty gotówki z bankomatów (tu wzrost o 6,9 proc.). Liczba transakcji bezgotówkowych kartami debetowymi Visy wzrosła o 20 proc. W całej Europie ponad 14 proc. wartości zakupów jest opłacanych kartami tej firmy. Udział Visy na rynku polskim wynosi ponad 60 procent.

 – Polska jest bardzo ciekawym rynkiem dla Visa Europe z wielu względów. Myślę, że przede wszystkim ze względu na fakt, iż wiele z innowacji, które wdrażamy na rynkach europejskich, ma bardzo podatne pole testowe i do wdrażania na skalę masową właśnie na rynku polskim. Po drugie, ze względu na wciąż ogromny potencjał rozwoju, który nasz rynek sobą reprezentuje, ponieważ i tak jest jeszcze dużo gotówki w obiegu. Rośniemy w szybkim tempie, w tempie dwa razy szybszym niż reszta Europy i średnia europejska, natomiast widzimy możliwości przyspieszenia tego wzrostu, przede wszystkim właśnie poprzez innowacje – wyjaśnia Małgorzata O'Shaughnessy.

Polacy już są w światowej czołówce, jeśli chodzi o korzystanie z płatności zbliżeniowych – zarówno kartowych, jak i tych dokonywanych za pomocą telefonów komórkowych. W połowie 2012 roku na naszym rynku działało 12 mln kart zbliżeniowych, co stanowiło 35 proc. wszystkich kart płatniczych w Polsce. To aż sześciokrotnie więcej niż w 2010 roku. Analitycy prognozują, że do końca tego roku Polacy będą korzystali z 15 mln kart zbliżeniowych, których będzie można użyć w 100 tys. terminali.

 – Ze względu na sukces płatności zbliżeniowych Polska jest dla nas idealnym rynkiem dla rozwoju płatności mobilnych, czyli przede wszystkim płatności za pomocą smartfonów. Bardzo mocno nad tym pracujemy. Jesteśmy przekonani, że rok 2013 będzie rokiem przełomowym, jeśli chodzi o masowe wdrożenie płatności za pomocą telefonów komórkowych – mówi wiceprezes Visa Europe.

Źródło: VISA Europe

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764