logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Autorzy i legalne czytanie w antypirackiej kampanii Virtualo

  PR 16.03.2016, przeczytano 1168 razy
ilustracjastrzałka

Pod hasłem „Czytam legalnie, a Ty?” ruszyła kampania edukacyjna Virtualo i partnerów zachęcająca do legalnego czytania ebooków oraz podejmująca temat walki ze zjawiskiem e-piractwa w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/autorzy-i-legalne-czytanie-w-antypirackiej-kampanii-virtualo,27855,artykul.html

Znani autorzy i dziennikarze m.in. Anna Dziewit - Meller, Katarzyna Bonda czy Mariusz Szczygieł będą promować ideę akcji i zachęcać do ogólnej dyskusji na tematy związane z e-piractwem. Kampania realizowana pod hasłem „Czytam legalnie, a Ty?” będzie prowadzona w mediach społecznościowych oraz blogosferze. Ma ona na celu zwrócenie uwagi na problem pobierania ebooków z nielegalnych źródeł oraz edukację Internautów.

W ramach akcji udostępniona zostanie dedykowana strona, pod adresem: http://virtualo.pl/legalne_ebooki, na której znajdą się najważniejsze informacje dotyczące legalnego użytkowania ebooków, zobrazowane nowoczesnymi materiałami infograficznymi oraz filmem z przeprowadzonej 14 marca br. debaty online „Piractwo ebooków w Polsce”.

Co tydzień w mediach społecznościowych będzie udostępniane użytkownikom jedno tematyczne wyzwanie, mające zachęcić do prezentowania swoich zdjęć przedstawiających jak czytamy legalnie w różnych sytuacjach, opisane odpowiednimi hashtagami. Na tej podstawie powstanie lista tagów i zdjęć promujących legalne czytanie. Co tydzień autor najlepszego zdjęcia otrzyma czytnik PocketBook Touch Lux.

Do udziału w akcji „Czytam legalnie, a Ty?” zostało również zaproszone środowisko blogosfery. Zaangażowani blogerzy, którzy podejmą wyzwanie i przygotują własny filmik lub wpis zachęcający do walki z piractwem, nominują również kolejne osoby do wykonania tego samego zadania. W ten sposób będą zachęcali Internautów do dyskusji na temat legalnego czytania ebooków.

Akcję promującą legalne czytanie otworzyła debata online zorganizowana 14 marca br. zatytułowana „Piractwo ebooków w Polsce. Czy da się skutecznie walczyć z rosnącą plagą?”, w której uczestniczyli przedstawiciele różnych środowisk – autorzy, wydawcy i dystrybutorzy. Podczas debaty zostały poruszone zagadnienia walki ze zjawiskiem e-piractwa, pomysłów na rozwiązanie problemu oraz już podejmowanych działań, a także zagadnienie czy w Polsce mamy przyzwolenie społeczne na piractwo. Debatę poprowadziła dziennikarka i pisarka Anna Dziewit-Meller, której gośćmi byli: Kinga Jakubowska, kulturoznawca i prezes Fundacji Legalna Kultura, Jarosław Lipszyc, z porozumienia Fundament, Wojciech Orliński, aktywny dziennikarz, pisarz i publicysta oraz Robert Rybski, prezes firmy Virtualo – dystrybutora ebooków.

Z badań przeprowadzonych przez Virtualo i Instytut Nauk Ekonomicznych Grape UW wynika, że nawet 50% e-czytelników może pozyskiwać ebooki z nielegalnych źródeł. Dlatego Virtualo wraz z partnerami zdecydowało się poprowadzić kampanię edukacyjną, która uświadomi eczytelnikom co można zrobić z zakupionym ebookiem, aby nie łamać prawa. Piractwa ebooków nie da się wyeliminować, ale można próbować zmniejszyć jego skalę poprzez systemowe działania, polegające z jednej strony na edukacji, a z drugiej strony na egzekwowaniu prawa. Obecnie edukacja na temat poszanowania  praw autorskich w zasadzie nie istnieje, stąd pomysł Virtualo i partnerów, aby pod hasłem „Czytam legalnie, a Ty?” poprowadzić ogólnopolską kampanię edukacyjną i zachęcić wszystkich do podjęcia tematu piractwa ebooków.

Źródło: Virtualo

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764