logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Kampania Quadron autorstwa Epilog Studio

  PR 09.07.2020, przeczytano 1019 razy
ilustracja

Znacie to uczucie, gdy zmęczeni zwiedzaniem jaskini w upalny dzień, odpoczywacie delektując się widokiem skał i smakiem krystalicznie czystej wody płynącej prosto z baterii kuchennej? Albo gdy podczas wędrówki po gęstym lesie przystajecie na chwilę, by popatrzeć w ciszy na wiewiórkę, która pałaszuje zapasy tuż obok palników  gazowych? A czy wpatrywaliście się kiedyś w odbijające się w swoich taflach jezioro i lakierowane fronty szafek? Czy słuchaliście szumu fal opływających wyspę kuchenną? Nigdy? My też nie, ale dzięki nieoczywistym obrazom autorstwa Epilog Studio, przenieśliśmy się w ten baśniowy, oniryczny klimat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-kampania-quadron-autorstwa-epilog-studio,387725,artykul.html

Wyobraź sobie kuchnię…

Seria tych materiałów wizualnych powstała na zlecenie marki Quadron, producenta sprzętu kuchennego, a wykonana została przez zespół Studia Epilog. „Imagine Your Kitchen” – brzmi hasło kolekcji zlewozmywaków, które były przyczynkiem do tej współpracy i faktycznie nie da się ukryć, że potęga wyobraźni gra tu główną rolę. Nic dziwnego – spotkanie nowoczesnej marki, świadomej wagi odważnych działań oraz doświadczonego studia kreatywnego musiało zaowocować projektem, który bez oporów nazwalibyśmy spektakularnym. Dlaczego? Czerpanie inspiracji z natury na poziomie projektowania zarówno produktu, jak i jego reprezentacji wizualnej, nie jest oczywiście niczym nowym.

Wręcz przeciwnie, w dobie wciąż rosnącej świadomości zmian klimatycznych i naszej w tym roli, przyroda jest na ustach wszystkich. Niemniej w tym projekcie pojawia się ona jako, w dosłownym znaczeniu tego słowa, środowisko naturalne dla artykułów kuchennych – zlewów wykonanych z surowców pochodzących z natury: kamienia, szkła, metalu. Nieprawdopodobne? Oczywiście, że tak.

- Klient od początku deklarował, że zależy mu na oryginalnym sposobie prezentacji produktu i nie był zachowawczy w myśleniu o budowaniu wizerunku firmy – przybliża kulisy współpracy Grzegorz Wojnar z Epilog Studio. Dla nas to bardzo komfortowa sytuacja, bo nie lubimy podążać utartymi ścieżkami. Mogliśmy puścić wodzę fantazji, by wykorzystać efekt pierwszego wrażenia, tak ważny w dzisiejszym szybko biegnącym świecie. Zależało nam, żeby odbiorca zaskoczony niecodziennymi kadrami, dał się uwieść naszej wizji artystycznej, by dopiero po chwili skupić się na konkretnym produkcie.

ilustracjastrzałka

Zlew jaskiniowy

Proces ten przebiegał dwutorowo, bo surrealistyczne obrazy elementów kuchennych w otoczeniu natury zestawiono z klasycznymi prezentacjami stylowych wnętrz. To, co je łączy to nie tylko jeden z czterech konkretnych modeli zlewozmywaka, ale i paleta kolorystyczna, będąca ich wspólnym mianownikiem. Od początku wiadomo było, że punktem wyjścia stanie się natura, a zaczęło się od jaskini. Pojawiła się jako tło dla surowego stalowego zlewu, dzięki odmiennej fakturze nieregularnej, poszarpanej krawędzi kamienia i kontraście barwowym oscylującym wokół bieli, szarości i czerni. Dopełnieniem okazała się, wypełniona naturalnym kamieniem, ciemna, chłodna kuchnia. To był punkt zapalny całej kampanii, który wytyczył kierunek pozostałych wizualizacji. Nadmorski pejzaż z bawiącym się w piasku dzieckiem i wnętrze przestronnej kuchni, gdzie na blacie także przysiadł chłopiec, prezentuje miedziany zlew idealnie zestawiony z nieodmiennie kojarzonymi z latem turkusem i koralem. Molo nad jeziorem ugościło wyspę kuchenną z modelem zlewu, którego złote wykończenie wybija się i na tle stonowanego otoczenia wody, i minimalistycznego w wyrazie pomieszczenia.

I w końcu zabudowa kuchenna z granitowym zlewem, która raz stanęła w środku gęstej zieleni lasu, by w drugim ujęciu oddzielić się od niego szybą okalającą przeszkloną ze wszystkich stron, nowoczesną kuchnię.

ilustracjastrzałka

Na falach

Jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów – to powiedzenie okazało się prawdziwie w przypadku współpracy Epilog Studio i marki Quadron, gdy mowa o tym, jak ten nieoczywisty pomysł przyjął producent akcesoriów kuchennych.

- Wiedzieliśmy, że klient ma do nas zaufanie i ze zrozumieniem słuchał, gdy opowiadaliśmy o koncepcji. Ale dopiero gdy zobaczył gotowe moodboardy, stało się dla niego jasne, że nadajemy na podobnych falach – mówi Grzegorz Wojnar. Także i w tym przypadku zdecydowało pierwsze wrażenie: cztery różne, ale spójne ze sobą tablice inspiracyjne, wyszukana kolorystyka i intrygujące zdjęcia natury idealnie współgrające z ich odpowiednikami z wnętrz.

ilustracjastrzałka

Już na tym etapie kluczowa była atmosfera i odczucia, jakie powoduje zestawienie obrazów, faktur i barw, a nie prosta, jednowymiarowa prezentacja elementu wyposażenia kuchni. Efekt końcowy, czyli powstałe na tej podstawie wysokiej jakości wizualizacje, świetnie nadawały się do szerokiego wykorzystania, dzięki czemu kampania bazująca na katalogu zlewozmywaków z powodzeniem kreuje wizerunek całej marki. Innymi słowy: obrazy te opowiadają historię, w której produkt jest tylko jednym z bohaterów, a jej ton nadaje epilog – Epilog Studio.

  • Koncepcja: Anna Pilarska i Grzegorz Wojnar

Źródło: Epilog creative studio

www.epilog-studio.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764