logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Nowa identyfikacja wizualna Muzeum Fotografii w Krakowie

   14.05.2019, przeczytano 3235 razy
ilustracja

Niedawno ogłosiliśmy zwycięzcę konkursu na nową identyfikację Muzeum Fotografii w Krakowie – w dwuetapowym konkursie współorganizowanym przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej zwyciężyło Studio Podpunkt. Dziś prezentujemy zwycięski projekt.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-nowa-identyfikacja-wizualna-muzeum-fotografii-w-krakowie,382421,artykul.html

W pierwszym, otwartym etapie, projektanci i studia graficzne zgłaszały portfolia. Wpłynęło ich ponad 130. Do drugiego etapu jury zakwalifikowało pięć zespołów, których zadaniem było przygotowanie projektu logotypu oraz prezentacji podstawowych akcydensów i przykładów realizacji języka graficznego.

Podstawową zmianą w obszarze nowej identyfikacji jest nowa nazwa Muzeum. MuFo – wyraz zbudowany z pierwszych liter nazwy Muzeum Fotografii, jest prostą, wpadającą w ucho i łatwo wymawianą dla obcokrajowców nazwą. MuFo w pierwszej fazie wdrażania identyfikacji będzie znakiem uzupełnionym o pełną nazwę – Muzeum Fotografii w Krakowie, ale docelowo ma pełnić rolę samodzielnej nazwy instytucji.

W pracy nad nazwą i znakiem celem było stworzenie komunikacji niezmiernie przyjaznej, zapraszającej, czytelnej i wyrazistej. Studio Podpunkt postawiło na proste skojarzenia – obiektyw, widzenie, patrzenie, obserwacja. Nowym symbolem graficznym MuFo stało się oko.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Projekt identyfikacji wizualnej jest dynamiczny i daje szerokie możliwości zastosowań, rozwiązań graficznych dopasowanych do różnych nośników W określony sposób zmienne layouty dopasowują się do medium i formy przekazu. Mocny graficznie znak dopełnia żywa kolorystyka. Bogata gama kolorów pozwoli nabrać muzealnej komunikacji mocy, wyrazistości i rozpoznawalności. 
 

  • Koncepcja i projekt: studio Podpunkt
  • Zakres: strategia wizerunkowa instytucji, identyfikacja wizualna
  • Krój wykorzystany w znaku i layoutach: TT Commons

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764