logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: With Women We Run – o tym, jak Adidas przeciwstawia się molestowaniu w sporcie

  PR 13.01.2023, przeczytano 700 razy
ilustracja

Marka adidas po raz kolejny podjęła się budowania świadomości i wrażliwości środowiska biegowego w sprawie, która dotyka wielu biegających kobiet. Kampania With Women We Run była oparta na ich prawdziwych historiach. Agencja VMLY&R Poland przygotowała strategię, ideę kreatywną i KV, produkcję, zrealizowała działania z zakresu influencer marketingu, digital oraz wydarzenia towarzyszące.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-with-women-we-run-%E2%80%93-o-tym%2C-jak-adidas-przeciwstawia-sie-molestowaniu-w-sporcie,398621,artykul.html

  • Czy zdarza się, że wychodząc z domu na wieczorne bieganie myślisz o swoim bezpieczeństwie?
  • Czy podejmujesz jakieś dodatkowe kroki, żeby zwiększyć bezpieczeństwo treningów?
  • Czy na wieczorne bieganie zabierasz tylko jedną słuchawkę, by zachować czujność i móc kontrolować otoczenie?

Wiele kobiet biegających w Polsce jesienią i zimą odpowiada na te pytania twierdząco. Część z nich doświadczyła molestowania i agresji na tle płciowym, część od dziecka słyszy, że po zmroku muszą na siebie uważać. Pojedyncza słuchawka stała się więc ważnym symbolem akcji budującej świadomość i wrażliwość środowiska biegowego. Akcji, która – choć skupiła się przede wszystkim na doświadczeniach kobiet – jest ważnym krokiem marki adidas ku wizji sportu bezpiecznego dla wszystkich, wolnego od molestowania, nękania i uprzedzeń.

- Jesteśmy globalną, różnorodną społecznością – biegając, wspólnie przekraczamy granice i bijemy rekordy. Jako biegacze jesteśmy stworzeni do zmieniania kultury sportu i budowania świata opartego o równość płci. Priorytetem jest zapobieganie wszystkim formom przemocy wobec kobiet, by czuły się bezpiecznie.

With Women We Run

Osią kampanii With Women We Run, stworzonej przez adidas wspólnie z Centrum Praw Kobiet, stały się prawdziwe historie biegających kobiet. Tym bardziej wstrząsające, że dziewczyny opowiedziały o nich same – w specjalnej playliście biegowej na Spotify ukryte zostały opisy niebezpiecznych, przemocowych i traumatyzujących przeżyć, które wydarzyły się na treningach. Każdą z nich można usłyszeć tylko w jednej słuchawce – dokładnie tak, jak muzyki słucha wiele biegających kobiet.

Na kanwie doświadczeń dziewczyn z adidas Runners powstały również cztery mocne spoty POV, które bez koloryzowania rzeczywistości pokazują, z jakimi zachowaniami stykają się kobiety w trakcie treningów.

Niechciane i natarczywe zaloty, próby nawiązania kontaktu fizycznego, body-shaming, stalking na platformach społecznościowych – takie sytuacje zdarzają się znacznie częściej, niż podejrzewamy. Społeczność biegowa stanęła na wysokości zadania i pokazała, że w kwestii bezpieczeństwa mówi jednym głosem. W specjalnych Light Runach organizowanych przez adidas Runners w Warszawie, Poznaniu i Trójmieście, swoją solidarność i poparcie dla wizji sportu bez przemocy wyraziło łącznie kilkaset biegających osób, tak kobiet, jak i mężczyzn. Wiele z nich wzięło też udział w bezpłatnych warsztatach z metody 5D, która w sposób bezpieczny i deeskalujący pozwala wesprzeć osobę molestowaną i jednocześnie pokazać sprawcy oraz świadkom zajścia, że takie zachowanie nie jest akceptowalne.

W trakcie biegów i warsztatów zbierano również podpisy pod projektem budżetu partycypacyjnego, przygotowanym we współpracy ze środowiskiem biegowym. Projekt zakłada zamontowanie monitoringu i oświetlenia przy popularnych trasach biegowych, by stały się bardziej bezpieczne.

Więcej informacji o kampanii na www.cpk.org.pl/withwomenwerun.

Agencja VMLY&R odpowiadała za przygotowanie strategii, koncepcji kreatywnej, KV, produkcję, działania z zakresu influencer marketingu, digital oraz realizację wydarzeń towarzyszących. Działania PR oraz media relations prowadziła agencja Hill+Knowlton Strategies Poland.

Kampania została zrealizowana w listopadzie i grudniu 2022 roku.

Źródło: VMLY&R Poland

www.vmlyr.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764