logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

1% procentuje – nowa kampania Powiślańskiej Fundacji Społecznej

  PR 17.03.2021, przeczytano 729 razy
ilustracjastrzałka

1% procentuje to nowa kampania Powiślańskiej Fundacji Społecznej zachęcająca do przekazania części podatku na tę organizację. Dlaczego warto? Przekonują do tego historie podopiecznych Fundacji, których życie Fundacja odmieniła na lepsze. Za koncept i kreacje odpowiada pro bono agencja Plej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/1procent-procentuje-%E2%80%93-nowa-kampania-powislanskiej-fundacji-spolecznej,390673,artykul.html

Działania komunikacyjne skupione wokół zachęcania do świadomego przekazywania 1% rozpoczęła wyjątkowa sesja zdjęciowa zrobiona przez SHOOTME Visual Artists. Jej głównymi bohaterami zostali Adrian i Eliza. Adrian do świetlicy socjoterapeutycznej Powiślańskiej Fundacji Społecznej trafił w wieku 5 lat. W jego domu oboje rodzice zmagali się z problemami alkoholowymi i jak sam Adrian mówi, Fundacja uratowała mu życie. Do świetlicy uciekał przed przemocą domową i głodem. To tu uczył się, co oznacza normalne życie. Dziś jest trenerem i sędzią w Polskim Związku Przeciągania Liny. Zaczynał jako zawodnik, reprezentował Polskę między innymi na Mistrzostwach Świata oraz The World Games. Dziś Adrian zupełnie nie przypomina nerwowego, wystraszonego chłopca, którym był kilkanaście lat temu. Mówi o tym bez skrępowania: - Gdybym nie trafił do Powiślańskiej Fundacji Społecznej, byłbym skazany na społeczny margines. Skończyłbym w domu dziecka. Nie wiem, czy potrafiłbym wtedy komuś zaufać.

Wsparcie Fundacji zaprocentowało także w przypadku Elizy. Eliza już w wieku 6 lat zajmowała się rodzicami, domem i czwórką rodzeństwa. Sprzątała i gotowała dla wszystkich. Specjaliści nazywają to parentyfikacją. Dotyka ona dzieci – nawet tych całkiem małych – które czują ogromną odpowiedzialność za swoich nieporadnych życiowo rodziców i polega na tym, że przejmują one ich rolę. W pierwszej klasie podstawówki Eliza trafiła do świetlicy socjoterapeutycznej  Fundacji. Tu po raz pierwszy nie ona o innych, a ktoś o nią się zatroszczył. Świetlica uchroniła ją, jej rodzeństwo i wiele innych dzieciaków przed włóczeniem się po mieście, przesiadywaniem na podwórkach lub nad Wisłą czy poszukiwaniem kłopotów. Dała im znacznie więcej niż schronienie i pomoc w nauce. – W Fundacji dostawało się wsparcie od wychowawców, kolegów i koleżanek, a także poczucie, że ktoś się cieszy z tego, że jesteś – przekonuje Eliza.

Dziś 21-letnia Eliza jest samodzielną, dumną z siebie kobietą. Skończyła liceum, zdała maturę, ukończyła policealną szkołę medyczną. Teraz studiuje położnictwo. Z Powiślańską Fundacją Społeczną cały czas jest w kontakcie – z dorosłymi podopiecznymi kontakt utrzymują fundacyjni asystenci rodzinni. Jak mówi Eliza: - Raz na jakiś czas mamy spotkania, rozmawiamy o tym, co się u nas dzieje, czy wszystko w porządku. Nadal mamy zapewnione wsparcie. Są osoby, którym trzeba pomóc coś załatwić, pójść do urzędu, pismo napisać. Ja takich potrzeb nie mam. Rozmawiamy o tym, co ważnego się ostatnio wydarzyło w moim życiu,  czym chciałabym się z kimś podzielić.

Eliza i Adrian to tylko przykłady. Wsparcie Powiślańskiej Fundacji Społecznej zaprocentowało w setkach przypadków dzieciaków, dla których placówki Fundacji były drugim domem, azylem i szansą na lepsze życie. Fundacje takie jak ta utrzymują się w dużej mierze z 1% podatku. Ten mały procent naprawdę ma znaczenie, może zmienić czyjeś życie i zaprocentować w przyszłości.

ilustracjastrzałka

Źródło: Powiślańska Fundacja Społeczna

www.pfs.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764