logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

8. Poznań Design Festiwal: w poszukiwaniu korzeni

   03.09.2021, przeczytano 1148 razy
ilustracjastrzałka

„ZAKORZENIENIE. Inspiracja tradycją” - to hasło tegorocznej edycji Poznań Design Festiwal. Tym razem projektanci zmierzą się z tematem dziedzictwa kulturowego. W programie jest blisko 40 wydarzeń: wystawy, warsztaty, projekcje filmowe i dyskusje. Zapraszamy między 10 a 18 września m. in. do Starego Browaru i do Centrum Kultury Zamek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/8.-poznan-design-festiwal%3A-w-poszukiwaniu-korzeni,392876,artykul.html

Podczas Poznań Design Festiwal lokalni projektanci, ale też goście z Warszawy, Bydgoszczy i Szczecina, spojrzą na nowo na tradycję, sztukę ludową czy rękodzieło. Nie przez przypadek właśnie teraz – półtora roku po wybuchu pandemii COVID-19, gdy zamknięci w domach zaczęliśmy częściej szukać pomysłów na twórcze spędzanie czasu. Kiedy podróże, choć z ograniczeniami, stały się możliwe - zaczęliśmy odkrywać inspiracje w pejzażach małych miast i wsi własnego regionu.

- Pandemia stała się pretekstem, aby przyjrzeć się dokładniej temu, co jest blisko. Odkrywamy więc nasze tradycje na nowo. Często nie jesteśmy świadomi tego, na jaką skalę nas kształtują, ani jak po nie sięgnąć, tak, aby twórczo je wykorzystać. Na festiwalu przyjrzymy się im z nowych, nieoczywistych perspektyw – mówi Andżelika Jabłońska, dyrektorka Poznań Design Festiwal.

Program imprezy jest bogaty i różnorodny, dostępny dla wszystkich i bezpłatny. Niezależnie od poziomu wiedzy o designie uczestników, ma przede wszystkim pomóc wyzwolić tkwiącą w nich twórczą energię.

W sumie przygotowano 39 wydarzeń w 5 blokach programowych: kids design, cinema design, warsztaty dla dorosłych, wystawy oraz wydarzenia towarzyszące. Festiwal zainauguruje poświęcona tegorocznemu hasłu konferencja, podczas której w 3 panelach dyskusyjnych głos zabierze 17 prelegentów. Uczestnicy porozmawiają o tym, jak skutecznie łączyć tradycję ze współczesnością w sektorach kreatywnych. Start w piątek, 10 września, o godz. 10:00 na Scenie Nowej CK Zamek.

Obok kilkunastu wystaw, inspirowanych tradycją i sztuką ludową we współczesnym wzornictwie, w tym roku na Poznań Design Festiwal stawiamy na warsztaty. Te - zostały przygotowane dla wszystkich: dzieci, nastolatków, dorosłych, a także seniorów. Przyjrzymy się na nich bliżej tematowi lokalnego dziedzictwa. Będzie można między innymi samodzielnie zaprojektować ekologiczne opakowanie do butelki hyćki, czyli soku z czarnego bzu. Z kolei na warsztatach ceramicznych powstaną unikalne karafki, swoim kształtem nawiązujące do sylwetki historycznej i kultowej postaci bamberki.

Dla małych i dużych w programie są też warsztaty „Poznańskie koziołki – zrób to sam”. Podczas spotkania będzie można własnoręcznie złożyć ich miniaturki. Ilość koziołków jest ograniczona – kto pierwszy, ten lepszy. Stworzone figurki można zabrać ze sobą, a później wysłać zdjęcie organizatorom, aby pokazać jak się zadomowiły w czterech kątach „warsztatowiczów”.

Nie można też przegapić okazji, by pod okiem doświadczonej artystki ludowej, Jadwigi Anioły, opanować sztukę tworzenia tzw. „pająków”, czyli różnokolorowych dekoracji ze słomy i bibuły.

Podczas festiwalu odbędzie się premiera serii krótkich filmów dokumentalnych o poznańskich rzemieślnikach. Po raz pierwszy zaprezentujemy również książkę o modernistycznych domach towarowych „Alfa”. Dzięki tym punktom programu będzie można się przekonać, jak bliskie i codzienne może być dziedzictwo.

Na Poznań Design Festiwal zapraszamy na uroczyste ogłoszenie koloru roku 2022. Wydarzenie, podczas którego poznamy wytypowanego przez doświadczonych prognostyków trendów zwycięzcę, odbędzie się online. Będzie mu towarzyszyło spotkanie, w którym weźmie udział Helen van Gent z AkzoNobel. Ekspertka opowie więcej o tym, jak powstają i jaki wpływ na nasze życie mają trendy kolorystyczne, które nie pozostają bez związku z naszą kulturą i dziedzictwem.

W trakcie festiwalu zostanie oficjalnie otwarta nowa przestrzeń, poświęcona designowi. Pracownia Vzory przy ul. Ślusarskiej jest współtworzona przez Fundację Made in Art oraz Stowarzyszenie Miastoholizm. Inauguracja będzie miała charakter towarzyski. W miejscu, które zamieni się też w całoroczne biuro Poznań Design Festiwal, odbędą się festiwalowe wydarzenia: spotkania, warsztaty, a także wystawa towarzysząca PDF „Vzory. Rzecz o polskim designie”.

Na festiwal zapraszamy do Centrum Kultury Zamek, Starego Browaru, a także do Muzeum Etnograficznego w Poznaniu, Muzeum Sztuk Użytkowych, Muzeum Archeologicznego oraz do Bramy Poznania, Galerii Zacnie i Pracovni Vzory.

Organizatorem Poznań Design Festiwal jest Fundacja Made in Art. Wydarzenie dofinansowuje Miasto Poznań.

Źródło: Poznań Design Festiwal

www.poznandesignfestiwal.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764